33 haftalık gebeyim, Oksapar iğne yaparken oruç tutabilir miyim?

0 oy
991 göst.
22 Nisan 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,076 puan) sordu
Kızlar herkes evet oruçla alakalı post acıyor ammaa benim şöyle bir problemim var iğne yapıyorum gündüz benim gibi olup oruç tutan var mı 33haftamin içindeyim oruç tutmayı istiyorum doktora gitmeme 10 gün var ve numarası da yok malum bu hastalık nedeni ile hastane değiştiricem eşim illa tutma çocuk gelişim döneminde doguma az kaldı diyor ne yapsam bilemedim 
Gebelik haftası 33+2 haftalil

7 Cevap

0 oy
22 Nisan 2020 (215 puan) cevapladı
Oksapar iğneyi bende kullanıyorum onu ihmal etmemen lazım canım hergun mü vuruyosun 10 günde az degil
22 Nisan 2020 (215 puan) yorumladı
Okdr önemli mıymış saati doktor bana dakikası dakikasına yapcaksin demedi
23 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Önemli tabiki ama pihitilasmanin derecesi de önemli olabilir bişey diyemem doktorun daha iyi bilir ıllaki ama benimki bana hergun mutlaka aynı saatte sakin unutma demişti
23 Nisan 2020 (215 puan) yorumladı
Onu bı sorayim bari doktora gidince
23 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Sor canım aklında kalmasın en azindan
23 Nisan 2020 (215 puan) yorumladı
Aynen haklısın
-Reklam-
0 oy
22 Nisan 2020 (5,247 puan) cevapladı
Canim bende vuruyorum igneyi ama aksam 11yada12 de onemli olan coraspin dedi doktor aksam 7de iciceksin dedi.. Sen kullanmiyorsun coraspin sanirim.. İgnenin saati farketmiyor demisti benim doktorum.. 13+3
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Coraspirini de kullanıyorum canım onuda yatmadan önce içiyordum her akşam iğne mi gündüz yapıyordum ama bu şekilde iğnemi gece yapıp yatmayı düşünüyorum
0 oy
22 Nisan 2020 (125 puan) cevapladı
Canım ben de 31 haftalığım gebeliğin ilk üç ayı ve son 3 ayı tutulmaması gerektiğini söylüyorlar bu aylarda çocuk gelişimi olduğu için tüm olmasını öneriyorlar ben de çok arada kaldım olmadı bir gün tutacağım 3 gün tutmayacağım sonra tutarım herhalde bir de ara ara
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Işte bende çok aradayım tutmayı da istiyorum birde böyle görüyorum 1 gün tutup 1 gün tutmasam mi diyorum işte kendi kafama göre hareket etmek istemedim açıkçası
0 oy
22 Nisan 2020 (944 puan) cevapladı
Ben iğneyi gece yapıyorum coraspini öğlen alıyorum 
22 Nisan 2020 (5,247 puan) yorumladı
Doktorunuz coraspin ile ilgili bir sey demedimi 3 hafta once bana aksam 7 de icilecek yazi geldi onunla ilgili demisti saat kurdum oyle iciyorum
22 Nisan 2020 (944 puan) yorumladı
Demedi birşey  gitmedim yakında zaten gidince sorarım hiç duymamıştım öyle birşey önceki hamileligimde de kullandım
22 Nisan 2020 (5,247 puan) yorumladı
İlk basta bende normall kullaniyordum kahvaltidan sonra  yok aksam 7de ic dedi.. İgneyi ne zaman vurursan vur demisti..
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Bana da hiç saat söyleyen olmadı coraspirinle alakalı demekki önemli ama ben her gece yatarken içiyorum aynı saate fenk geliyor
0 oy
22 Nisan 2020 (108 puan) cevapladı
Canım aynı durum bendede var oksapar kullanıyom tutamiycam oruç 19haftalik
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Dur bakalım canım iğnemi geceye çekicem gece yatarken vurup yatarım hergun aynı saatte en azindan tutmayı denicem bakalım
22 Nisan 2020 (108 puan) yorumladı
Bende tutmayı çok istiyorum ama çok çabuk açıyorum dayanam doğurduktan sonra tutacam insallah
22 Nisan 2020 (108 puan) yorumladı
Hayırlı canim
0 oy
22 Nisan 2020 (12 puan) cevapladı
Bende kullanıyorum canım iftar sonrası veya yatmadan öncede vurulabilirsin 
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Evet canım aklıma öyle gelmişti yemek yiyip yatmadan vururum diye düşünüyordum en azindan denicem bu şekilde bakalım teşekkür ederim
22 Nisan 2020 (12 puan) yorumladı
Ne demek rica ederim Şimdiden Allah kabul etsin
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Aminnn hepimizinkini inşallah ❤
0 oy
22 Nisan 2020 (2,352 puan) cevapladı
Cnm bnde subatta hamile oldugumu ogrendim ramazani düşünerek igne mi aksam saat 9dan sonra yaptim hep ama suan tutmayi düşünmüyorum ilk 3 ay ve son 3 ay onemli oldugu icin yani seninde haftan ileri susuz falan kalir bebegin bncede tutma 
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Çok.kararsizim canım çocuğun hakkına girmek te istemiyorum ama bi yandan tutmak istiyorum 1 tutar 1 tutmam en azindan bi denerim içimde kalmaz
22 Nisan 2020 (2,352 puan) yorumladı
Ilk oğlum da bnde ramazanda 7bucuk aylik hamileydim ve orucumu tutamamistim doktorum suyu azalir diye izin vermemistir sonra bi kürtaj bir düşük yaşadım  o yuzden bu bebegimde de korkuyorum tutmaya:/ Rabbim evlatlarimizi bize bagislasin insallah
22 Nisan 2020 (1,076 puan) yorumladı
Amin canım benimde aynı 1 düşük 1 kürtaj 2 kaybım var pıhtilasmam varmış rabbim korur inşallah bu zamana kadar geldik şükr
22 Nisan 2020 (2,352 puan) yorumladı
Amin cnm inşallah Rabbim bizede o gunleri gormeyi.nasip.etsin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte kan sulandırıcı iğne orucu bozar mı?
Diyanet İşleri Başkanlığı'nın görüşlerine göre, vücuda dışarıdan zerk edilen ilaçlar ve iğneler, eğer besin veya gıda takviyesi özelliği taşımıyorsa orucu bozmaz. Kan sulandırıcı iğneler tedavi amaçlı uygulandığı ve vücudu besleyici bir niteliği olmadığı için oruçluyken yapılması genel kabul gören görüşe göre orucu bozmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte kan sulandırıcı iğne kullanırken oruç tutulur mu?
33 haftalık gebelik dönemi, bebeğin gelişiminin hızla devam ettiği ve doğumun yaklaştığı kritik bir süreçtir. Kan sulandırıcı iğne kullanmanızı gerektiren tıbbi bir durumunuz varsa, uzun süreli açlık ve susuzluk bebeğin kan akışını ve gelişimini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, doktorunuza danışmadan oruç tutmamanız ve sağlık durumunuzu önceliklendirmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iğne tedavisi görürken oruç tutmanın riskleri nelerdir?
Hamilelikte oruç tutmak, özellikle kan sulandırıcı gibi düzenli ilaç kullanımı gerektiren durumlarda vücudun susuz kalmasına ve tansiyon dengesizliklerine yol açabilir. Uzun süreli açlık, bebeğin gelişimini, plasentadaki kan akışını ve annenin genel sağlık durumunu riske atabilir. Özellikle 33. haftada vücut ekstra enerji ve sıvıya ihtiyaç duyduğundan, oruç tutmadan önce mutlaka bir kadın doğum uzmanının görüşü alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeyken oruç tutmaya karar vermeden önce doktora ne sorulmalı?
Doktorunuza danışırken, kan sulandırıcı iğne kullanımınızın sıklığını, gebelik haftanızı ve mevcut kan değerlerinizi paylaşmalısınız. Özellikle oruç tutmanın bebeğin gelişimini, amniyon sıvısı miktarını ve kendi tansiyon durumunuzu nasıl etkileyebileceğini sormanız gerekir. Doktorunuz, tıbbi geçmişinize bakarak oruç tutmanın sizin için güvenli olup olmadığı konusunda en doğru tıbbi tavsiyeyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte iğne yaptırırken oruç tutmak için hangi kriterler önemlidir?
Gebelikte oruç tutup tutamayacağınızı belirleyen en önemli kriterler, doktorunuzun onayı, bebeğin haftalık gelişim değerleri ve annenin genel sağlık durumudur. Kan sulandırıcı iğne gibi düzenli tedavi gerektiren durumlarda, oruç nedeniyle öğün atlamak veya sıvı alımını kısıtlamak risk oluşturabilir. Sağlık profesyonelleri, gebelik sürecinde anne ve bebek sağlığını korumak adına genellikle açlık ve susuzluktan kaçınılmasını tavsiye etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 218 göst.
0 oy
0 cevap 137 göst.
16 Ekim 2023 Hamile Kalamama kategorisinde Diyar4 (206 puan) sordu
0 oy
17 cevap 1,205 göst.

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...