31 haftalık gebeyim, AST ve ALT değerlerim neden çok yüksek?

0 oy
571 göst.
4 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (138 puan) sordu
Iyi akşamlar kızlar. Ast değerim 296 Alt değerim 450 benim gibi yüksek çıkanlara doktor ne yaptı . Çok korkuyorum sürekli yükseliyor.  Us çekildi bugün sıkıntı gözükmüyor. Yaşayan varsa yardımcı olabilir mi 31 haftalık gebeyim

5 Cevap

0 oy
4 Mayıs 2020 (110 puan) cevapladı
Ast alt degeri ne oluyo canim
-Reklam-
0 oy
4 Mayıs 2020 (562 puan) cevapladı
Esimin yüksek cikmisti. Kilo ver, ilac kullanma demisti doktor. Sizde bebek var, nasil bir tedavi tavsiye edilir bilemiyorum
0 oy
4 Mayıs 2020 (146 puan) cevapladı
Canm cok gecmis olsun. Benim oğlumda da 11 yasindayken karaciğer yağlanması vardi . Aburcubur yemek tetikliyor demisti doktor. Kilo fazla olursa diyet yaptırıyorlar onun haricinde herhangi bir ilac vermediler. Cocuk oldugu icin mi bilmiyorum ama ilacı yok demislerdi. Nasil gecti dersen. Yine böyle ramazan ayina denk gelmisti oglumda orucunu tuttu bayramdan sonra universiteye gittik arastirilsin diye megerse degerler normale dönmüş.  Ve sonradan ogrendimki karaciger yaglanmasinin en etkili ilaci oruç tutmakmıs. 
4 Mayıs 2020 (138 puan) yorumladı
Us röntgenim temiz . Ama 450 de çok yüksek . Yatırırlar diye korkuyorum.  Eşimde yok yanımda görevde.  Üzüntüden napcagimi bilemiyorum. Yarın kontrolüm var. Bakalım doktor ne diyecek
4 Mayıs 2020 (146 puan) yorumladı
Allah şifa versin canm. Hiç korkma biz anne/ anne adaylarıyız her kosulda güçlüyüz kendini salma.
4 Mayıs 2020 (138 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim. Inşallah
0 oy
4 Mayıs 2020 (62 puan) cevapladı
Selam aleykum kardesim Allah yardincin olsun.korkma.bendede oldu ilk aylarda.mide bulantisi ilaci iciyordum.doktorum tum haplari kesdi ve 5 gunluk serum tedavisi yazdi.onunla deyerler dusdu.usm de hersey temiz ciktiktan sonra belli oldu ki ilac fazla iciyormusum.karacoyerim toksinlenmis.Sende ureyini sikma.ve bir ilac vverdi Lipimarin diye karaciyeri koruyan serumdan sonra onu icdim.inse Allah sendede iyi olur.Rabbim acil sifalar versin
0 oy
4 Mayıs 2020 (989 puan) cevapladı
Uygulayip uygulamamak senin elinde ama ben yapip sonuc aldigim seyi soyluyorum

Esimin karaciger degerleri uzun zamandir yüksek

Fitik icin ilac ilac kullandikca dahada yukseldi

Sonra ilaci doktor tamamen kesti

Agri kesici dahi icmeyeceksin dedi

Genede dusmedi

En son bir yerde okudum 

Aksam bir bardak suya 21 adet kuru uzum koyup sabaha kadar bekletiyorsun

Sonra suyu icip uzumleride yiyince karacigere iyi geliyormus

Esime dedim denem3kten zarar gelmez

Kan degerlerine baktirdi 

Uzume basladik

1.5 ay sonra o yuksek degerler yari yariya dustu

Ki esimin degerlerinin yarisi bile senin degerlerinden yuksek

Sende bir dene

Hem yedigin uzum uzum zarari yok

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte AST ve ALT değerleri neden yükselir?
Gebelikte AST ve ALT değerlerinin yükselmesi genellikle karaciğer üzerindeki baskı, gebelik kolestazı, HELLP sendromu veya preeklampsi gibi durumlardan kaynaklanabilir. Karaciğer enzimlerinin normalin çok üzerinde seyretmesi, vücudun bu süreçte farklı metabolik tepkiler verdiğini gösterir ve mutlaka bir perinatolog veya gastroenteroloji uzmanı tarafından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık gebelikte AST 296 ve ALT 450 değerleri ne anlama gelir?
31 haftalık gebelikte AST değerinin 296, ALT değerinin ise 450 olması klinik olarak yüksek kabul edilir ve acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Bu seviyedeki enzim yükseklikleri karaciğer fonksiyonlarının zorlandığını gösterir; ultrason temiz çıksa bile kan değerleri, tansiyon takibi ve diğer biyokimyasal testler ile durumun kaynağı hızla belirlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karaciğer enzimleri yüksek çıkan gebelere doktorlar ne yapar?
Doktorlar öncelikle enzim yüksekliğinin altında yatan nedeni belirlemek için safra asitleri, tam kan sayımı, böbrek fonksiyon testleri ve detaylı pıhtılaşma paneli isterler. Tedavi süreci, yüksekliğin nedenine bağlı olarak yakın takip, hastaneye yatış, ilaç desteği veya duruma göre bebeğin sağlığını korumak adına erken doğum planlaması şeklinde ilerleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı veya HELLP sendromu nasıl anlaşılır?
Gebelik kolestazı genellikle el ve ayak tabanlarında şiddetli kaşıntı ile belirti verirken, HELLP sendromu yüksek tansiyon, şiddetli baş ağrısı, mide bulantısı ve karın ağrısı ile kendini gösterir. Karaciğer enzimlerindeki ciddi artışlar bu tabloların bir parçası olabileceği için laboratuvar sonuçları ve klinik semptomlar bir bütün olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karaciğer enzim yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Karaciğer enzim yüksekliği, anne adayının genel sağlığını ve bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilecek komplikasyonlara yol açabileceği için riskli bir durumdur. Erken müdahale ve doğru yönetim ile hem annenin hem de bebeğin sağlığı korunabilir, bu nedenle değerler düşüşe geçene veya normale dönene kadar doktor kontrolünde kalınması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 780 göst.
0 oy
4 cevap 715 göst.
0 oy
8 cevap 1,151 göst.
30 Nisan 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Shaun (233 puan) sordu
0 oy
4 cevap 501 göst.
20 Aralık 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Dnx (1 puan) sordu

1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...