38 haftalık gebeyim, karnımda sertleşme oluyor, sancı mı?

0 oy
651 göst.
19 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (31 puan) sordu

Merhaba kizlar 38 haftalık gebeyim karnmda sertlesmeler olmaya başladı sizce bu sancı gostergesimi nstdede cikarmi boyle bı durumda 

4 Cevap

0 oy
19 Mayıs 2020 (95 puan) cevapladı
Yalancı doğum sancısıdır o
19 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Siz kaç haftaliktiniz
19 Mayıs 2020 (95 puan) yorumladı
Şuan 33 tam bitti ama ilk gebeliğimden biliyorum cnm son ayda taş gibi olurdu karnım doğurcam derdim 5 dakka sonra geçerdi endişe etme cnm
19 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Anladım canim teşekkür ederim
19 Mayıs 2020 (95 puan) yorumladı
Rica ederim :))
-Reklam-
0 oy
19 Mayıs 2020 (31 puan) cevapladı
Birde bebeğim çok fazla hareket etmedi su son iki gündür falan yani ediyo ama eskisi kadar değil gelişim olarakta iki hafta gerideyim neye göre doğum yapacağım bilmiyorum ultrasonmu sat mi bakalım hayırlısı 
20 Mayıs 2020 (171 puan) yorumladı
Bide bugün karnim baya sert diğer günlere göre yahu sen nasilsın
20 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Gece çok hareketliydi benim bebişim bide çok sertti ama şimdi geçti yalancı sancılar galiba birde hastaneye gidince belli olacak :)
20 Mayıs 2020 (171 puan) yorumladı
Ayy hadi bakalım haber ver benim dr izin almış ya yarın bende gidecektim aradılar bu hafta yok dr gelmeyin diye 38+3 bakalım ne olacak bayramdan sonrayı bekler mi bilemem yakında hastane var nst imkanım var şükür bende takip ediyorum hareket varda çok sisim hem pubis hem kaburga aynı amda agriyor bebek baya büyüdü
20 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Gittim canım ama daha doğum kanalına inmemiş sancida çıkmadı haftaya bidaha kontrol inşallah :)
20 Mayıs 2020 (171 puan) yorumladı
Hadi bakalım inşallah geç olsun güç olmasin :-)
0 oy
19 Mayıs 2020 (143 puan) cevapladı
Bende 36. Haftaya gircm karnım çok sert
19 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Allah'ım sapasaglim kucağımıza almayı nasip etsin inşallah
19 Mayıs 2020 (143 puan) yorumladı
Amin inşllh
0 oy
19 Mayıs 2020 (227 puan) cevapladı
Rahim kasılıyor doğuma hazırlanıyor ve bu sertleşmeler nstde çıkıyor benimde geçen hafta öyle oldu çok sancı çıktı 
19 Mayıs 2020 (31 puan) yorumladı
Yarın gidicm inşallah merak ediyorum :)
20 Mayıs 2020 (227 puan) yorumladı
Nstde sancı çıkarsa alttan muayene ediyor doktor yeterince açılma varsa belki doğum bile olur :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte karında sertleşme sancı belirtisi midir?
38 haftalık gebelikte yaşanan karın sertleşmeleri genellikle Braxton Hicks kasılmalarıdır, ancak düzenli aralıklarla gelmesi ve şiddetinin artması gerçek doğum sancısının habercisi olabilir. Kasılmalar saatte 4-5 defadan fazla tekrarlıyorsa ve sertleşme ile birlikte ağrı hissediliyorsa doğum eylemi başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karın sertleşmesi NST cihazında çıkar mı?
Evet, karın sertleşmesi anında NST cihazına bağlıysanız bu kasılmalar cihaz tarafından grafik üzerinde dalgalanmalar şeklinde kaydedilir. NST, bebeğin kalp atışlarını ve aynı anda sizin rahim kasılmalarınızın sıklığını ve şiddetini ölçerek doğumun yaklaşıp yaklaşmadığını net bir şekilde gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile Braxton Hicks kasılması nasıl ayırt edilir?
Doğum sancısı düzenlidir, zamanla sıklaşır ve şiddeti artarak devam eder, pozisyon değiştirmekle geçmez. Braxton Hicks kasılmaları ise düzensizdir, genellikle kısa sürer, şiddeti artmaz ve dinlenmekle veya pozisyon değiştirmekle çoğu zaman kendiliğinden geçer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte ne zaman hastaneye gidilmelidir?
Kasılmalarınız düzenli hale geldiğinde, örneğin 10 dakikada bir 30-60 saniye süren sertleşmeler hissettiğinizde hastaneye gitmelisiniz. Ayrıca suyunuzun gelmesi, nişan (kanlı sümüksü akıntı) gelmesi veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark etmeniz durumunda vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karın sertleşmesi sırasında bebeğin hareketleri azalır mı?
Karın sertleşmesi sırasında rahim kasıldığı için bebeğin hareketlerini hissetmeniz zorlaşabilir veya bebek bu kasılmalar sırasında daha az hareket edebilir. Ancak kasılma geçtikten sonra bebeğin normal hareket düzenine dönmesi beklenir; eğer bebek uzun süre hareketsiz kalırsa bu durumu mutlaka uzman bir hekime danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...