5 haftalık hamileyim sigara içiyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
3,642 göst.
6 Haziran 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (3 puan) sordu
Kızlar ne yapicam bilmiyorum 5 haftalık hamileyim normalde günde 10 tane sigara içiyodum öğrendikten sonra 3 -4 e indirdim ama içim hiç rahat değil sizinle paylaşmak istedim bnimle aynı durumda olan var mı..

50 Cevap

+1 oy
6 Haziran 2020 (111 puan) cevapladı

Bı kaç gün dişini sık. Sonra dene bulantı yaratır yüksek ihtimal canın istemez. Hee oldu da özlemişssin bulantı yaratmadı . O zmn yenidoğan bebeğine sigara verdiğini düşün şu an onun içeri de nefes alamadığını düşün ben de öğrendiğimde içiyordum . Ve coooook zorlandım.ve şöyle teselli ettim kendimi  yine içeceksin ama kendi hayatını yaşarken. Şu an ortak bir yaşam var ve buna hakkın yok. Bir şey olsa çilesini ben cekicem vicdan azabı mahvedecek . Versen içerim şu an bulanır belki ama denerim. Ama zaman su misali doğacak ve sonra tekrar icicem.bekliyorum. ama şu an hakkım yok. Bu da kul hakkı. İçsem elime ne geçecek bebeğe ne olacak hepsini düşün. Elimde sigara ile düşündüm hep. Canın istemesi çok doğal bir bağımlılık netice de. Ama şu an zarar sadece sana değil. Günde üç beş iki bir değil olay. Bişi olduğu o zmn o etkiyi tek sigara da yaratır.  

Her gün ayrı bir yeri ayrı bir organı gelişiyor. Bilemeyiz.o an neresine zarar verip hangi gelişimine mani olucaz.olmazsa da  Tez zamanda sen de bir tiksinme istememe durumu yaşarsın umarım inşallah. 
7 Haziran 2020 (73 puan) yorumladı
aynen canim katılıyorum sana ben sukurki  tiksindim  belki  bende icerdim  yada  icmezdim  bilmiorum ogrendigim  gun  biraktim  fakat  6.haftalarda  tiksindim
-Reklam-
0 oy
6 Haziran 2020 (184 puan) cevapladı
malesef canim bırakamadım:(
6 Haziran 2020 (1,066 puan) yorumladı
25 yıllık içiciyim günde bi paket sigara içerdim. Bırakma gibi bi niyetim olmadı hiç seviyodum çünkü. Ama rahmibe bebek düştüğü an bıraktım asla azıma sürmedim o minnacık ve senin canın kanın bile bile göre göre zehirleyemezdim onu nasıl kıyardım çektiğim tek bi fırt bile ona gidiyor bu beneğe işkence resmen. Ve bağışıklığı zayıf doğacak sürekli hasta olacak bebek yaşda astım olma riski olacak bütün bunları bebeğime yaşatamzdım. Bunları düşündüm ve bırakgım bi kalemde. Sakız çiğnedim başlarda sonra içmedikçe kokokusu kötü gelmeye başlıyor zaten ve alışıyorsunuz onsuz yaşamaya. Kıymayın evlatlarınıza nolur zdhirlemsyin el kadar bebeklerinizi. Onun canından kıymetli değil ya bu meret
7 Haziran 2020 (35 puan) yorumladı
İçtim başından beri ve çok korktum benim hem hamileliğim hem de eşimle ailesiyle sorunlarım hiç bitmedi yani kısaca 28 haftalığım ve hala içiyorum
7 Haziran 2020 (63 puan) yorumladı
Günde kaç tane içiyorsunuz, bır sıkıntı oldu mu hamılelik boyunca bende 9 haftalıgım hala 6 7 içiyorum
7 Haziran 2020 (35 puan) yorumladı
Çok şükür hiç bişey yok şimdilik
28 Temmuz 2020 (85 puan) yorumladı
Yoğurt süt yada isterseniz zemzem için zehri azaltmaz. Azalttığını dair bilimsel bir makale okudu iseniz lütfen linki paylaşın yoksa böyle sadece kendinizi kandırmakla kalmayıp milleti de yanlış yönlendiriyorsunuz. Sonra çıkar biri önüne bir kova yoğur kaşık alır yakar sigarayı bu vebale siz de ortak olursunuz.
0 oy
6 Haziran 2020 (858 puan) cevapladı
Ben de bırakamadım malesef 
6 Haziran 2020 (63 puan) yorumladı
Kaç haftalıksınz günde kaç tane içiyorsunuz bende bırakamıyorum azaltmaya çalısıyorum
6 Haziran 2020 (858 puan) yorumladı
27 haftalığız günde 5-6 oluyor
0 oy
6 Haziran 2020 (1,709 puan) cevapladı
Canm pat diye kes bir anda evde sigara bulundurma, sakız cigne sürekli,bebeğin tam organ gelişim haftaları. İsteyen birden kesiyor hem senin için de bir milat olur. Sigarayı birakanlarn tecrübelerini oku canm. Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah
6 Haziran 2020 (3 puan) yorumladı
Amin inşallah canım tesekkurler
0 oy
6 Haziran 2020 (46 puan) cevapladı
Canım simdi bir sürü kırıcı yorum yaparlar cocugunu dusunmuyor musun nasil anne olcaksin falan diye ama sigara oyle bir illet ki zor birakiyor insan bende hamileyim bende senin gibi 3 4 tane iciyorum keske icmesek ama cidden cok zor birakiliyor her ictigimde yogurt yiyorum yada süt iciyorum zehrini bir nebzede olsa keser diye
7 Haziran 2020 misafir yorumladı
Valla bu nasıl bir akıl verme şekli bırakan öyle bir bırakıyor ki pat diye bilr bile gaz vermek resmen yaptığın içtiğin ayran yediğin yoğurt akciğeri temizlemez o minik yavruyu da temizlemez
7 Haziran 2020 (70 puan) yorumladı
Aynen rmarkadasim ben pat diye bıraktım  valla
7 Haziran 2020 (1,371 puan) yorumladı
14 yıllık içiçiyım gunde 2 paket e yakın sigara kullanıyordum hamile oldugumu anladığım gun bıraktım bırakamıyorum edemiyorum sadece bir bahane gece lavabo ya kalktığımda bile sigara içen biriydim dusunun yani arkadaş dogru demiş gaz vermeyin birbirinize yogurt muş ayran mış
0 oy
6 Haziran 2020 (53 puan) cevapladı
Bebeğe zarar verir kendini düşün bebeğini düşün her içtiğinde o sigarayı bebeğinin ağzına verdiğini hayal et ona zarar gelsin istemezsin dimi umarım tam bırakırsın canım 
0 oy
6 Haziran 2020 (225 puan) cevapladı
Şöyle dusun kendimizi zehirleyebiliyoruz ama icimizde o kuccuk yavruyu nasil zehirleyebilielim ben aninda birakmistim cunku daha o tertemiz bi yavru kirletemeyiz bende yakinken bırak bisey kaybetmezsin hem bebegede asiri zarari var oyle dusun 
0 oy
6 Haziran 2020 (233 puan) cevapladı
Malesef ben. Biraz geç öğrendim ben hamileliği o sırada çok sigara içiyordum sıkıntılar vardı sigaraya sarılıyordum. Öğrenince bırakmaya çalıştım ama olmadı iş yerinde sürekli içen insanları görüp dayanamıyodum bende 3-4 taneye düşürdüm ama. Doğum iznine çıktım bı kaç gün sonra bıraktım sigarayı nasıl oldu hiç anlamadım şuan bebeğim 3 aylık hala içmiyorum inşallah sende bırakırsın bir sağlık problemi yok şükürler olsun bundan sonra da olmaz inşallah.
0 oy
6 Haziran 2020 (211 puan) cevapladı
Hamilele olduğumu öğrendiğim anda bıraktım. 4 haftalık falandım bıraktığımda. Çok zordu ama başardım. Sürekli rüyalarımda hamileyken sigara içtiğimi görüyodum. Çok pişman oluyordum sigara içtiğim için. Çocuğuma bişey olur mu ki neden içtim diye kendime kızıyordm. Uyandığım anda rahatlıyordum. Çok şükür kabusmuş diyodum. Anneliğin ilk adımını karnındaki bebişin için atabilirsin sigarayı bırakarak. Şu an 8aylık hamileyim. Hiç bişey bebeğimin sağlığından önemli değil. Benden yana bir zarar gelsin kesinlikle istemem. Allah yardımcın olsun cnm. Kendine inan bırakabilirsin. İnanmak başarmanın yarısıdır. 
6 Haziran 2020 (3 puan) yorumladı
Ya inşallah bunları okumak iyi geldi bırakıcam bebeğim için başka çarem yok sıkmak zorundayım kendimi teşekkürler
6 Haziran 2020 (211 puan) yorumladı
hatta çok üzücü bir olayla karşılaşmıştım. Normalde sigara üstüne sigara içen biriydim üzüldüğümde sinirlendiğimde. Sırf hamile olduğum için o durumda bile bebeğim için tuttum kendimi. Arkadaşım vardı o da sigara kullanıyordu. Karşımda içmesine izin verdim buna rağmen bile dayandım. Çok şükürler olsun diyorum. İyiki de içmemişim hamilelik boyunca. Birde ben sigara kullanırken bekarken falan ilerde evlendiğimde hamile kalırsam sigarayı bebeğim için bırakacağıma dair kendi kendime fikirler ediniyordum. Çevremde de aslında hamileyken sigara içip sonradan çocukta rahatsızlık çıkanlar bile vardı. Gözümün önünde başkalarının çocukları  canlı tecrübe olunca onları gördükçe sigarayı bırakmamak olmazdı benim için. Ama inan geçiyo. Sigara içemediğim zamanlar ağladığım üzüldüğüm bile oldu. Ama geçti gitti bir ayı atlattın mı tamamdır. Sonraki aylarda zorlamazsın inşallah
0 oy
6 Haziran 2020 (69 puan) cevapladı
Evet bende 8 haftalık hamileyim ilk hamilelik te yeni baslamistim ve doktoruma danistim oda bolca sut su yigurdunu tuket bebeyi zere etkilemiyor bebbek doğduktan sonra cok cok baktim ek gidialara basladimizda kemik sulariyla corbalarini kavalti püreleri hazirladim ve kızım şuanda yedi yasinda ve cok cokur en ufak bahaneyle bile hastane yatmadikk simdi skinci gebeligim ve bundada dikat edicem
7 Haziran 2020 (627 puan) yorumladı
Doktorunuz cok yanlis bilgi vermis.Bebegi zerre etkilemiyor nasil denir? Bilimsel arastirmalar yazilan tezler de sigara icen anneler ile icmeyen anneler uzerinde yapilan onlarca arastirma var.Ozellikle bu ikili testler ile bu veriler toplaniyor.
Sigara da bulunan bir madde bebege giden damarlarda tikanmaya dahi sebep oluyor.
Sirf yengem sigara icen abimin yaninda durdu diye doktoru bir sorun farketti ve Cok kizdi bu yuzden abim sigarayi birakti.Amniyo sivisinda duman olmali.
Bebegi maruz birakilan bu durum basite alinacak birsey degil.
Sigara kullaniyor olabilirsiniz size saygi duyuyorum.Ama asla zararli degil diyemez kimse hele bunu bir doktor dememeli.
Brnim doktorumun ilk tembihi bu oldu gunde 1 tane iciyorken o 1 tane dahi olmaz demisti
7 Haziran 2020 (551 puan) yorumladı
Bencede çok yanlış 11yıl içtim 2sene önce bıraktım çok mutluyum iyki bırakmışım çocuğuma temiz bir vücut bıraktım sağlıkla büyüsünn evlatlarımız süt,yoğurt şu bu fayda etmez inanma senin bırakmayacağını anlayınca teselli vermiş ama ilerde çocuktaki hastalıklar çıkınca anlarsın canım benim , arkadaşım içti gebelikte iki çocuğunda kronik bronşit küçük olan ileri derecede astım daha 1aylık bebek ne yazık yani dikkat edelim... Küçücük çocuk astımı nerden kapacak 1aylık ya hemde ileri derece
13 Haziran 2020 (69 puan) yorumladı
Tabiki haklisiniz ama benim doktorumda kizdi madem iciyorsun ozman sut ic dedi ozman hic bisi olmaz cok sukur kizimda sigaraya dahir hicbir etki olmadi bu oladabilirdi ama olmadi cok sukurr ben sadece bana soyleneni soyledim keske icmesek ama olmuyor maleseff
0 oy
6 Haziran 2020 (207 puan) cevapladı
Kuzum hamile olmadan önce bende günde 10 tane fln içerdim. Hamile olduğumu öğrendiğim anda bıraktım. Şuan 15. Hafta dayım hiç içmedim. İçimdeki yavruya kıyıp içemedim. İçmek istemedim. Kendimide tuttum tabi. Korktum bşy olur zehir saçmıyım diye. Ama benim ablam iki hamileliği boyunca günde 4 tane fln içiyordu. Yeğenimin birisi 5 birisi 2 yaşında hiç bir sorun yok. Tabikide etkilenmişlerdir ama iyiler yani şuan. Ama lütfen sende tut kendini içmemeye çalış. 
0 oy
6 Haziran 2020 (19 puan) cevapladı
Off bende cnm ya insallah iğreniriz de içmeyiz:)ben normalde gunde 4.5 tek içerdım 4 gün oldu öğreneli 5 haftalıkmışım ama cnm hala istıyor dün bugun 2 tek sadece ama yınede ıcım rahat değil
6 Haziran 2020 (19 puan) yorumladı
Gelişimlerınde olumsuz etkı bırakmamak için içmesek daha ıyı bazı uzmanlarda gunde 3 tek izin verıyor ama vicdanım benı rahat bırakmıyor içmemeye calısıyorum
0 oy
6 Haziran 2020 (1,156 puan) cevapladı
Malesef bende ictim 9 ay boyumca gunde 1 paket nerdeyse cok sukur iki bebegimdw sag saglim dogdu herhangibir skinti yasamadik hamd olsun sen icme 3 4 tane nedir birakiver hemen bence canm
0 oy
6 Haziran 2020 (454 puan) cevapladı
 Vala cnm bnde ıcıyorum gunde 1 paket bitiriyordum şimdi ise haftada 3 dal sigara ya ıcerı ya ıcmem artık.. Bebegımı dusunuyorum o yuzden ıcmıyorum o 3 dal dedıgımde canım arada cekıyor ondan dolayı
0 oy
6 Haziran 2020 (358 puan) cevapladı
bırakmalısın kesinlikle burda irade gerekiyor ben.paketi bitiriyordum hatta fazlasını bile.iciyordum öğrendikten sonra bir.kac gun içinde biraktim canim.istiyor hala 7. Aydayim hala canim.cekiyor ama ya bebegimde.bir.sorun olursa sigaradan mi degil mi diye vicdan yaparim kendimi yer.bitiririm o yuzden ben ona o kötülüğü yapmam sende yapmamalisin
0 oy
6 Haziran 2020 (174 puan) cevapladı
Ben hamile olduhumu duyduğum gün bıraktım bianda hiç içimiyırmus gibi oldu 3.5 ay hiç agzıma sürmedim aklıma bile gelmedi.. Sonra ne oldu bilmiyorum şimdi ara ara  içiyorum ve pişmanlık beni mahvediyor ama karar aldım şuan bırakıyorum diyemesemde asla aynı gün iki tane yada üst üste içmeyecem bugun içmedim mesela böyle böyle bitecek
0 oy
6 Haziran 2020 (88 puan) cevapladı
Ya bu durum beni öyle üzüyor ki. O kadar zor ki bi anda sigarayı bırakmak. Ben sana kendi bırakma hikayemi anlatayım çünkü çok zor bıraktım 11 12 haftalık olmuştu bebeğim bırakmayı başardığımda. Sürekli eşimle tartıştık sigara yüzünden yalan konuşmaktan da hiç hoşlanmam içiyormusun dediğinde doğruyu söylüyordum 2 3 tane içiyordum hergün çünkü pandemi sürecinin başında ilk sokağa çıkma yasağı olacak diye belli olduğu gece elimde kalan paketi kırdım iyice parçalayıp attım. Yasak var diye çıkamazdımda sigara almaya kendimi mecbur bıraktım 2 gün hiç içmedim yasak vesilesiyle. Sonra da demekki oluyormuş içmeden duruyosun diye kendimi hep motive ettim ve çok dua ettim aklıma her geldiğinde dua ettim. Inşallah sende bırakabilirsin.
0 oy
6 Haziran 2020 (261 puan) cevapladı
Canım hemen bırakılmıyor bende içiyordum öğrendm yine devam ettm içmeye önceden günde bir paket içiyordum öğrendm 5 6 dal içtm sonra bula tılarm oldu Bi süre hiç içmedim arada canm istiyordu günde bir tane içiyordum belki 2 oluyordu daha sonradan Allaha çok dua ettm aklıma bile gelmesin diye yaklaşık 2 aydır hiç kullanmıyorum eşim içerken bir duman alırsam falan belki doktora da günde en fazla 3 tane içiyorum hamilelikde dedm bişey olmaz 3 tane den dedi sonra bıraktm 22 haftalık oldk hiç içmiyorum Arada aklıma geliyor içeyim Bi tane falan diye Bi 5 dk kendimle bogusuyorm içmemek için sonra unuturum aklıma bile gelmiyor anlayacagn şimdi eşim yanımda içerken canım bile istemiyor tiksindim sigaradan İnş sende tiksinirsin
0 oy
6 Haziran 2020 (148 puan) cevapladı
Eger ki bebegin sağlığı  önemsizse icmeye devam et.. ben yogurt yiyorum sut icemiyorum diye vicdan yapiyorum kemikleri kuvvetli ya olmazsa  diye
0 oy
6 Haziran 2020 (148 puan) cevapladı
Bemde 5 haftalık hamileyim allahın izniyle bırakmak üzereyim 13 yıldır bağımlıyım günde 1 bucuk paket içiyordum şimdi öğrendiğimden beri sadece 1 tane içiyorum ama onuda içime çekmiyorum ve çoğu zaman yarıda atıyorum az kaldı inşaAllah tamamen bırakmama. İçmemek için tüm gün uyuyorum diyebilirim :) 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte sigarayı azaltmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte sigarayı azaltmak, bebeğin maruz kaldığı toksik madde miktarını düşürse de riskleri tamamen ortadan kaldırmaz. Sigara içindeki nikotin ve karbonmonoksit plasenta yoluyla bebeğe geçer, bu yüzden gebeliğin en başından itibaren sigarayı tamamen bırakmak bebeğin gelişimi ve sağlığı için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 haftalık hamileyim sigara içmek bebeği nasıl etkiler?
Gebeliğin 5. haftası bebeğin organ gelişiminin en kritik olduğu dönemlerden biridir. Bu süreçte sigara içmek, bebeğin oksijen alımını kısıtlayarak düşük riskini artırabilir, erken doğum ihtimalini tetikleyebilir ve bebeğin ilerleyen dönemlerde solunum yolu sorunları yaşamasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sigarayı bırakmak için neler yapılabilir?
Hamilelikte sigarayı bırakmak için öncelikle bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı ile görüşerek destek almalısınız. Sigara içme isteği geldiğinde derin nefes egzersizleri yapmak, bol su içmek, sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek ve sigara içilen ortamlardan uzak durmak süreci kolaylaştıran etkili yöntemlerdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Günde 3-4 sigara içmek hamilelikte çok mu zararlı?
Hamilelikte içilen her bir sigara, bebeğin kanındaki oksijen seviyesini düşürür ve kalp atış hızını olumsuz etkiler. Tıbbi açıdan güvenli bir sigara miktarı yoktur; günde 3-4 sigara içmek bile bebekte gelişme geriliği ve düşük doğum ağırlığı gibi riskleri beraberinde getirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sigarayı bıraktıktan sonra bebeğin gelişimindeki riskler azalır mı?
Evet, sigarayı ne kadar erken bırakırsanız bebeğinizin sağlığı üzerindeki olumsuz etkiler o kadar hızlı azalır. Sigarayı bırakmak, bebeğin daha sağlıklı oksijen almasını sağlar, plasenta sağlığını destekler ve uzun vadede bebeğin daha güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 199 göst.
0 oy
1 cevap 363 göst.
0 oy
3 cevap 337 göst.
1 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Melek Y (70 puan) sordu

1,512,251 soru

24,666,815 cevap

367,042 kullanıcı

...