Hamile olduğumu bilmeden Tarlusal kullandım, ne yapmalıyım?

0 oy
2,707 göst.
13 Haziran 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (732 puan) sordu
Kizlar merhaba hamile olduğumu bilmiyordum geçen hafta öğrendim yedinci hafta içindeyim fakat adet olmak için tarlusal kullanmıştım ikinci haftaya denk gelmis çok kötüyüm bisey olur mu 

6 Cevap

0 oy
13 Haziran 2020 (1,371 puan) cevapladı
Doktora sormak istermisin canım 
13 Haziran 2020 (732 puan) yorumladı
Sordum doktoruma ikinci haftası daha kalp atışı oluşmadığı için bir sorun olmaz dedi fakat yinede ben çok kötü hissediyorum kendimi çünkü hiç ihtimal vermedim altı senedir tedavi gördük tek çare tip bebek demişti doktor
13 Haziran 2020 (1,371 puan) yorumladı
Hakkında hayırlısı olsun inşallah canım
-Reklam-
0 oy
13 Haziran 2020 (225 puan) cevapladı
Ama ben hep diyorum acele etmeyin bekleyin die bence doktoruna sor canim
0 oy
13 Haziran 2020 (5,749 puan) cevapladı
Ben iğne vs olmustum. Doktorum ilk haftalar bebeği bilmediğimiz icin vucut bebegi korur vs vs bisiler demisti doktorum. Adet geciktikten sonra kullanilmamaliymis ilaç.
0 oy
13 Haziran 2020 (63 puan) cevapladı
Bende normalde hic kullanmam. doktora gittim regl olmuyorum diye test yapti gebelik yoktu bekleyim biraz dedim yinede kullanmadim bi hafta yine gelmeyince test yaptirdim hamilelik yoktu kullanayim artik dedim hepsini kullandim. Kullanmama ragmen regl olmayinca test yaptim gebe oldugumu ogrendim cok uzuldum doktoruma sordum bisey olmaz dedi. Hatta iki ayri doktora danıştim sorun olmaz dedi dua ediyrum insaAllah sorun olmaz.
0 oy
13 Haziran 2020 (534 puan) cevapladı
Ben de hamile oldugumu bilmeden dogum kontrol hapi kullandim hatta ultrasyona bakildibebek yoktu doktorda adet kanaması sandı.  ustunede doktor dogum kontrol hapi verdi 3 tane ictim sonra içime doğdu o kanamalı halimle test yaptim pizitif çıktı.7 haftalıktı ozaman.şimdi 8 yasinda çok şükür.
0 oy
13 Haziran 2020 (377 puan) cevapladı
Üzülme canım ilk üç ay senden beslenmesini için bişey olmaz 
13 Haziran 2020 (732 puan) yorumladı
İnş cnm doktor ikinci haftaya denk geldiği için bisey olmaz dedi ama işte yinede korkuyorum İnş rabbim herkezin evladı sağlıkli sağ salim kucağına almayı nasip etsin
13 Haziran 2020 (377 puan) yorumladı
Amin canım benim
13 Haziran 2020 (732 puan) yorumladı
Sen hamilemisin cnm
13 Haziran 2020 (377 puan) yorumladı
Evet 18.5 haftalık

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte tarlusal kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte tarlusal gibi progesteron içerikli ilaçların kullanımı konusunda mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır. Gebeliğin erken dönemlerinde farkında olmadan kullanılan ilaçlar için doktorunuz, ilacın dozu ve kullanım süresini değerlendirerek bebeğin gelişimini yakından takip edecek bir plan oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarlusal kullandıktan sonra hamile olduğumu öğrenirsem ne yapmalıyım?
Tarlusal kullandıktan sonra hamile olduğunuzu öğrendiğinizde yapmanız gereken ilk şey vakit kaybetmeden bir kadın doğum uzmanına başvurmaktır. Doktorunuz ilacın son dozunu ne zaman aldığınızı ve gebelik haftanızı belirleyerek gerekli tıbbi kontrolleri başlatacak ve olası riskleri sizinle paylaşacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk haftalarında kullanılan ilaçlar bebeği nasıl etkiler?
Gebeliğin ilk haftalarında kullanılan ilaçların etkileri, ilacın türüne, dozuna ve maruz kalınan süreye göre değişiklik gösterir. Özellikle organ gelişimi süreci olan ilk trimesterde ilaç kullanımı riskli kabul edildiğinden, durumunuzu detaylıca doktorunuza anlatmanız ve gebelik takibinizi bu doğrultuda sıkılaştırmanız oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde tarlusal kullanımı hangi riskleri taşır?
Erken gebelik döneminde tarlusal kullanımı, ilacın içeriğindeki etken maddeler nedeniyle mutlaka uzman hekim takibi gerektiren bir durumdur. Uzmanlar bu tür durumlarda ultrason ve gerekli görülürse diğer tarama testleri ile bebeğin sağlıklı gelişimini gözlemleyerek risk analizini yapmaktadırlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yanlışlıkla ilaç içtim, doktora ne söylemeliyim?
Hamilelikte yanlışlıkla ilaç içtiğinizde doktora gittiğinizde ilacın tam adını, son kullanım tarihinizi ve ilacı kaç gün süreyle kullandığınızı net bir şekilde belirtmelisiniz. Ayrıca son adet tarihinizi ve gebeliğinizi öğrendiğiniz tarihi doktorunuzla paylaşmanız, doğru klinik değerlendirme yapılması için temel verileri oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 346 göst.
23 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Lorin_05 (7 puan) sordu
0 oy
2 cevap 606 göst.
0 oy
2 cevap 290 göst.

1,512,304 soru

24,667,494 cevap

367,070 kullanıcı

...