Hamilelikte acı tüketiyorum, bebeğime bir zararı olur mu?

0 oy
677 göst.
24 Haziran 2020 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (298 puan) sordu
Kızlar acıli şeyler tüketmeyi cok seviyorum  acaba bebeğe bi zararı var  mıdır kontrolüme var daha biraz tereddüt ederek yiyorum
Gebelik haftası 15+2

6 Cevap

0 oy
24 Haziran 2020 (148 puan) cevapladı
Bisi olmaz ben yiyorum 
24 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Ne bilim sonuçta biz ne yersek bebekte onu yemiş oluyor ya acaba  bebekte aci hisseder mi
25 Haziran 2020 (148 puan) yorumladı
Bebek vitaminleri aliyor
25 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Haklısın canım
-Reklam-
0 oy
24 Haziran 2020 (741 puan) cevapladı
Ben hep acılı yemeklere aserdim yedim çok yedim bi zararini görmedim 
24 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Hmm bende çok severim ama korkarak yiyorum
0 oy
24 Haziran 2020 (26 puan) cevapladı
Bende yiyorum özellikle acılı çiğköfte bayılıyorum:)) kızımda bi zararı olmadı bu hamileliğimdede bişey gözükmüyor şuan , o yüzden tüketiyorum
24 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Doktorunuz bisey demedi mi bu konuda
0 oy
24 Haziran 2020 (231 puan) cevapladı
Bende yiyordum doktor yeme dedi‍♀️
24 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Yaaa niye yasakladı ki
25 Haziran 2020 (231 puan) yorumladı
Ellerim ayaklarım çok şişti 4 5 gün hiç inmedi hem tuzlu hem acı ödem tutuyor vücudun dedi günde 6 7 tane acı biber turşusu yiyodum ben gene canım çok istiyor arada bir 1tane kaçamak yapıyorum
25 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Hm anladim canim bende olmuyor öyle bisey demek size dokundu
0 oy
24 Haziran 2020 (928 puan) cevapladı
Ben hamilelikte ilk zamanlarda hep acı yedim. Biber kızarttım Yogurtlu acılı. Ne yaparsan yapayım acılı yaptım. Cok şükür bir hafta önce dogum yaptım birsey yok bebekte için rahat olsun
24 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Ama bebekte annenin yediginden besleniyor ya acaba bebeğe de acı gelirmi
0 oy
24 Haziran 2020 (421 puan) cevapladı
Yengem acıya bayılır acısız yemek yemez 3 tane kızı var maşallah hiçbirine bişey olmadı. Ama siz yine de Dr sorun aklınızda şüphe kalmasın
25 Haziran 2020 (298 puan) yorumladı
Hmm sorcam canim kontrole gidince inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte acı yemek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte acı tüketmek doğrudan bebeğe zarar vermez ancak annede mide yanması, reflü veya hazımsızlık gibi şikayetleri artırabilir. Acı baharatların bebek üzerinde olumsuz bir etkisi olduğuna dair bilimsel bir kanıt bulunmamaktadır. Ancak mide hassasiyetiniz varsa porsiyonları sınırlı tutmak kendinizi daha konforlu hissetmenizi sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte acı tüketimi erken doğuma neden olur mu?
Gebelikte acı tüketiminin erken doğumu tetiklediğine dair kanıtlanmış tıbbi bir veri yoktur. Acı yiyecekler sindirim sistemini etkileyerek bağırsak hareketliliğini artırabilir, bu durum bazı annelerde yanlışlıkla kasılma hissiyle karıştırılabilir. Yine de çok aşırıya kaçmadan, vücudunuzun verdiği tepkileri gözlemleyerek tüketmenizde bir sakınca bulunmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte acı yemek mide yanmasını nasıl etkiler?
Hamilelikte artan hormonlar mide kapakçığını gevşettiği için acı gıdalar mide yanması ve ekşimesini tetikleyebilir. Özellikle gebeliğin ilerleyen haftalarında mideye baskı arttığı için acı tüketmek yanma hissini şiddetlendirebilir. Bu şikayetleri azaltmak için acılı yemek yedikten sonra dik pozisyonda kalmak ve bol su tüketmek faydalı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi acı türleri daha güvenlidir?
Hamilelikte doğal yollarla elde edilen acı biber veya baharatların tüketilmesinde genel olarak bir sorun yoktur. Önemli olan acının kaynağının doğal olması ve işlenmiş, katkı maddesi içeren soslardan kaçınılmasıdır. Eğer mide yanması sorunu yaşamıyorsanız, aşırıya kaçmadan damak tadınıza uygun acıları ölçülü miktarda yiyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı acı yemenin anneye yan etkileri nelerdir?
Gebelikte aşırı acı tüketimi en sık mide yanması, gastrit, reflü ve hemoroid (basur) şikayetlerini tetikler. Gebelikte progesteron hormonu sindirimi yavaşlattığı için acı gıdalar sindirim sisteminde daha uzun süre kalarak rahatsızlık verebilir. Vücudunuzda yanma hissi veya sindirim güçlüğü oluşuyorsa acı tüketimini azaltmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,233 soru

24,666,634 cevap

367,026 kullanıcı

...