40+3 haftalık gebeyim, NST sonucumla eve gönderildim, ne yapmalıyım?

0 oy
358 göst.
1 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (77 puan) sordu

kizlar bugunki nst dr eve gonderecek sizce gitmelimiyim

image

2 Cevap

0 oy
1 Temmuz 2020 (3,168 puan) cevapladı
Niye eve gönderiyo ki sancıların var ee günün ble geçmiş 3 gün bişey demedimi 
1 Temmuz 2020 (77 puan) yorumladı
önce gönderecem dedi sonra vazgecti yatirdi bebeği riske atamam dedi.
1 Temmuz 2020 (3,168 puan) yorumladı
Evet göndermemesi daha mantıklısı çünkü günün dolmuş riskli eve göndermek şu durumda
-Reklam-
0 oy
1 Temmuz 2020 (445 puan) cevapladı
Sancin var ama duzensiz canım 

Bende 40i gectim bekliyorum

Git evine doktor zaten seni ne zaman göreceğini söyler sana
1 Temmuz 2020 (77 puan) yorumladı
göndermedi vazgecti bebek icin iyi degil dedi riske atamam dedi

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+3 haftalık gebelikte NST sonucu nasıl yorumlanır?
40+3 haftalık gebelikte NST sonucu, bebeğin kalp atış hızındaki değişimlerin ve rahim kasılmalarının takibiyle değerlendirilir. Normal bir sonuçta bebek hareket ettikçe kalp atış hızında artışlar gözlenir ve sancı seviyeleri belirli bir düzeyin altında seyreder. Eğer NST sonucunda düzensiz veya çok sık kasılmalar görülürse doktorunuz durumu gebelik haftanızla birlikte değerlendirerek klinik bir karar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 haftayı geçen gebeliklerde NST takibi ne sıklıkla yapılmalı?
40 haftayı geçen gebeliklerde NST takibi genellikle doktorun uygun gördüğü şekilde 2 veya 3 günde bir, hatta bazen günlük olarak yapılır. Bu haftalarda plasentanın fonksiyonlarını ve bebeğin iyilik halini izlemek kritik öneme sahiptir. Doktorunuz sizi eve gönderdiyse, bu durum NST sonucunun bebeğin durumunun şu an için stabil olduğunu ve acil bir müdahale gerektirmediğini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkmaması durumunda ne yapılmalı?
NST sonucunda sancı çıkmaması veya düzensiz çıkması, doğumun henüz başlamadığını veya aktif doğum eyleminin gerçekleşmediğini ifade edebilir. Ancak 40+ haftalık gebeliklerde sancı olmasa dahi bebeğin hareketleri ve kalp ritmi düzenli takip edilmelidir. Eğer NST sonucunuz normal çıkmışsa doktorunuz sizi eve göndermiş olabilir, ancak bebek hareketlerinde azalma veya su gelişi gibi durumlarda vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+3 haftalık hamilelikte NST sonrası eve gönderilmek riskli mi?
40+3 haftalık gebelikte NST sonrası eve gönderilmek, doktorunuzun bebeğin kalp atışlarını ve sizin durumunuzu güvenli bulduğu anlamına gelir. Tıp dünyasında 41. haftaya kadar beklemek yaygın bir uygulamadır. Eve gönderildiğinizde bebeğinizin hareketlerini her gün düzenli olarak takip etmeli, herhangi bir azalma veya farklılık hissettiğinizde doktorunuza danışarak hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı değerleri kaç olmalıdır?
NST cihazındaki sancı değerleri (kontraksiyon), cihazın kalibrasyonuna ve kişisel farklılıklara göre değişse de genellikle 20-40 birim arası hafif, 60-80 ve üzeri değerler ise daha güçlü kasılmaları temsil eder. Ancak sadece sayısal değerlere bakmak yanıltıcı olabilir; önemli olan bu değerlerin düzenli olup olmadığı ve bebeğin kalp atışlarını nasıl etkilediğidir. Doktorunuzun sizin NST çıktınızdaki dalgalanmaları yorumlaması en doğru bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...