Hamilelikte enerji içeceği içmem bebeğime zarar verir mi?

0 oy
1,230 göst.
7 Temmuz 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (129 puan) sordu
Merhaba kızlar.

Enerji içkileri var ya full redbul falan gibi. İçen varmı onlardan? Hiç içmedim hamilelikden sonra ama önceden çok içiyordum. Her gün neredeyse. Şimdi de canım çekiyor ama korkuyorum da zarar eder diye.
Gebelik haftası 17+3

5 Cevap

0 oy
7 Temmuz 2020 misafir cevapladı
İçmiyorum deil enerji içeceği meyvesuyu kola hiçbirini içmiyorum sade soda içiyorum o kadar meyvesuyuyuda içmiyorum deilim ayda belki bir bardak
-Reklam-
0 oy
7 Temmuz 2020 (989 puan) cevapladı
Redbull da alkol yok diye biliyorum. Ben bi defa icmistim sadece yarim ama
7 Temmuz 2020 (129 puan) yorumladı
Yok zaten alkolsuz olanlarından diyorum.
7 Temmuz 2020 (989 puan) yorumladı
Yani cok sık ve fazla icme sonucta bebegine gidiyo yiyip ictiklerin ve onun disinda sana da soejn yaratir gaz yapar midende siskinlik yapar
0 oy
7 Temmuz 2020 (668 puan) cevapladı
Onların normalde bile zararlı olduğunu biliyorum. Enerji içeceği sonuçta içtikten sonra belli bir enerji tüketmen gerekmiyor mu? 
7 Temmuz 2020 (129 puan) yorumladı
Fazlası zarar. Hep sonsuzluq yaradır diyorlar falan. Hepsi boş fazlasına kaçmazsan zararı yok. Ben de günde 1 şişe içiyordum. Haçilelikden sonra hiç içmedim
0 oy
7 Temmuz 2020 (342 puan) cevapladı
Yasakmış enerji içeceği ben okuyorum k konuda kitapta bile yaziyo
7 Temmuz 2020 (129 puan) yorumladı
Teşekkürler canım
0 oy
7 Temmuz 2020 (554 puan) cevapladı
Ne hamilelik öncesi nede sonrası asla içmedim içmemde çünkü içerisinde boğa spermi var mideniz kaldırırsa buyrun 
7 Temmuz 2020 (227 puan) yorumladı
Ayy içim kalktı Allahtan içmiyorum öyle şeyler yoksa şimdi kafayı yerdim ben ne içmişim diye:)D
7 Temmuz 2020 (554 puan) yorumladı
Dimi çok berbat bisey. İçeriğini arkadaşımdan öğrenmiştim inanmamıştım ama araştırınca doğru olduğunu görünce şimdi markette görünce bile midem ağzıma geliyo
7 Temmuz 2020 (129 puan) yorumladı
Hala bu düşüncede olanlar varmış. Bi düşünsenize günde onlardan  kaç tane alınıyor satılıyor yok insanların işi gücü bitmiş boğa spermi topluyorlar. Bilmem kola için böcek topluyorlar. Bu uydurmalar sadece kole enerji içeceği gibi fabrikaların satışına kötü etkilemek için uydurulan şeyler
8 Temmuz 2020 (554 puan) yorumladı
Oturup araştırın o zaman kola dediğiniz şeyde fabrikada üretiliyo ve içeriğinde bulunan özellikle renk amaçlı kullanılan meğen kökünün tek tek ayiklandigini düşünüyorsanız ben buna gercekten sesli gülerim. O bitkiyle birlikte sizin sözde içinde böcek olmadığını idda ettiğiniz kolanin içine bi sürü böcek giriyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte enerji içeceği içmek bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte enerji içeceği tüketmek, içerdiği yüksek kafein ve şeker miktarı nedeniyle önerilmemektedir. Enerji içecekleri genellikle standart bir fincan kahveden çok daha fazla kafein içerir ve bu durum bebeğin kalp atış hızını, kan basıncını ve gelişimini olumsuz etkileyebilir. Özellikle ilk trimesterde yüksek kafein alımı düşük riskini artırabileceği için tüketimden kaçınılması uzmanlar tarafından tavsiye edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte günlük ne kadar kafein alımı güvenli kabul edilir?
Sağlık kuruluşları gebelikte günlük kafein alımının 200 miligramı geçmemesini önermektedir. Bu miktar yaklaşık bir veya iki fincan filtre kahveye denk gelir ancak enerji içeceklerinde bu sınır tek bir kutu ile bile aşılabilir. Kafein plasenta yoluyla bebeğe geçtiği için bebeğin metabolizması bu maddeyi yetişkinler gibi hızlı işleyemez ve bu da gelişimsel riskler oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Enerji içeceklerinde bulunan hangi maddeler hamileler için tehlikelidir?
Enerji içecekleri sadece yüksek kafein değil, aynı zamanda taurin, guarana ve ginseng gibi bileşenler içerir. Bu bitkisel takviyelerin ve uyarıcıların hamilelik üzerindeki etkileri yeterince araştırılmamıştır ve potansiyel olarak kan basıncını yükseltme veya çarpıntı yapma riskleri taşır. Ayrıca yüksek şeker oranları, gebelik diyabeti riski olan kadınlar için ek bir sağlık tehdidi oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte enerji içeceği aşermesi nasıl kontrol altına alınır?
Enerji içeceği isteği genellikle yorgunluk veya kafein bağımlılığından kaynaklanır. Bu isteği bastırmak için öncelikle yeterli dinlenmeye özen göstermeli ve bol su tüketmelisiniz. Eğer kafein ihtiyacı hissediyorsanız, enerji içeceği yerine doktorunuza danışarak kontrollü miktarda açık çay veya düşük kafeinli içecekleri tercih etmek daha güvenli bir alternatiftir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte enerji içeceği tüketiminin riskleri nelerdir?
Gebelikte enerji içeceği tüketimi, yüksek kafein nedeniyle bebekte düşük doğum ağırlığı, erken doğum riski ve kalp ritmi bozuklukları gibi ciddi problemlere yol açabilir. Anne adayında ise aşırı kafein alımı; yüksek tansiyon, çarpıntı, uykusuzluk ve mide asidini artırarak reflü şikayetlerini tetikleyebilir. Sağlıklı bir gebelik süreci için bu tür yapay uyarıcılardan tamamen uzak durulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 326 göst.
25 Mayıs 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Sudeatess (64 puan) sordu
0 oy
2 cevap 339 göst.
0 oy
6 cevap 905 göst.
7 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kadife (195 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,564 cevap

366,955 kullanıcı

...