Sezeryan sonrası ayaklarım çok şişti, bu durum normal mi?

0 oy
365 göst.
1 Eylül 2018 Doğum kategorisinde (19 puan) sordu

Merhaba dört gün önce sezeryan doğum yaptım ayaklarimda aşırı derecede şişme oldu bu normalmi aynı durumu yaşayan varmı acaba

4 Cevap

0 oy
1 Eylül 2018 (382 puan) cevapladı

Benim de sol ayagim sisip uyustu 5-6 gun. Netten bakmistimvolabiliomus.

-Reklam-
0 oy
1 Eylül 2018 (317 puan) cevapladı

Ben canım ayaklarım çok kötü olmuştu sanki iki üç numara büyür gibi bileğimi bile oynatamıyodum artık kalınlıktan doktora söylemiştim hemen ilaç yazmıştı tabii iğne de olmuştum ben antibiyotik 

0 oy
1 Eylül 2018 (75 puan) cevapladı

bnm de öyle oldu cnm ödemdendr 15 20 gün içinde şişkinlik iner 

0 oy
1 Eylül 2018 (129 puan) cevapladı

ben de normal doğum yaptım ayaklarım şişti annem ilk tefa böyle şey görüyorum dedi hemşireye sordum bir kaç gün içinde geçer dedi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezeryan sonrası ayak şişmesi kaç gün sürer?
Sezeryan sonrası görülen ayak şişmesi genellikle doğumdan sonraki ilk 3 ila 5 gün içinde zirve yapar ve ardından kademeli olarak azalmaya başlar. Vücudun operasyon sırasında verilen sıvıları ve ödemi atması genellikle bir hafta kadar sürebilir. Eğer şişlik bir haftadan uzun sürerse veya giderek artarsa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezeryan sonrası ayaklardaki ödem nasıl geçer?
Ayaklardaki ödemi azaltmak için dinlenirken ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutmak en etkili yöntemdir. Gün içerisinde kısa süreli yürüyüşler yapmak kan dolaşımını hızlandırarak şişliğin inmesine yardımcı olur. Ayrıca bol su tüketmek vücuttaki fazla tuzun atılmasını sağlar ve ödem oluşumunu baskılar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezeryan doğumdan sonra ayak şişmesi neden olur?
Sezeryan sırasında uygulanan serumlar, anestezi ilaçları ve ameliyat sürecindeki hormonal değişimler vücudun sıvı tutmasına neden olur. Hamilelik boyunca artan kan hacmi ve doğum sonrası vücudun bu sıvıyı dışarı atma çabası, özellikle ayak ve bacaklarda belirgin şişliklere yol açar. Bu durum genellikle fizyolojik bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezeryan sonrası ayak şişmesi ne zaman tehlikelidir?
Şişlik sadece ayaklarda değil tek bir bacakta yoğunlaşıyorsa, bacakta kızarıklık, ısı artışı ve şiddetli ağrı varsa bu durum damar tıkanıklığı gibi ciddi bir soruna işaret edebilir. Ayrıca nefes darlığı, göğüs ağrısı veya yüksek tansiyon gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden acil tıbbi destek almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezeryan sonrası ayak şişmesi için ne yemeli?
Ödemi azaltmak için tuz tüketimini minimuma indirmek ve potasyum açısından zengin olan muz, kayısı, yoğurt gibi gıdaları beslenmenize eklemek oldukça faydalıdır. Maydanoz ve salatalık gibi doğal idrar söktürücü özelliği olan sebzeler de vücuttaki fazla suyun atılmasına destek olur. Ancak herhangi bir bitkisel çay veya takviye kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 743 göst.
15 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Deriniko (335 puan) sordu
0 oy
5 cevap 321 göst.
5 Mayıs 2021 Doğum kategorisinde __babygirl (393 puan) sordu
0 oy
1 cevap 282 göst.
5 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Berf (20 puan) sordu
0 oy
0 cevap 151 göst.
25 Mart 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Cnserv (37 puan) sordu

1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...