Gebelikte B12 iğnesini nasıl kullanmalıyım?

0 oy
856 göst.
12 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (132 puan) sordu
Mrblar bana doktor b 12 iğnesi verdi ama kullanımı nasıl olacaktı beş tane var içinde ilk dört tanesini haftada bir besinci bir ay sonra mi olacaktı onu net hatırlamıyorum... Aranizda kullanan var mı 

13 Cevap

0 oy
12 Temmuz 2020 (151 puan) cevapladı
Valla ben kulanıyorum ismi dodex hafta bir kez dedi doktorum 
12 Temmuz 2020 (132 puan) yorumladı
Aynen her dozuna mi öyle dedi
-Reklam-
0 oy
12 Temmuz 2020 (562 puan) cevapladı
B12 vitamini kisinin Kan degerine göre oluyor sanirim. Herkeste bir olmaz. Kimi haftada bir Kimi her gün
12 Temmuz 2020 (562 puan) yorumladı
Kandaki B12 oranina göre
0 oy
12 Temmuz 2020 misafir cevapladı
Gebelikte degilde oncesinde vermisti canim bana. Ilk 5 tane her gün diye hatirliyorum.
0 oy
12 Temmuz 2020 (613 puan) cevapladı
Ben kullandım günde 1 tane dedi doktor 
0 oy
12 Temmuz 2020 (415 puan) cevapladı
Ilk 5 tanesini hergun kullaniyosun. Ikinci 5 tanesini haftada 1 kez vurunuyosun. Eger ucuncu kutuda yazilirsa onuda ayda 1 kez kullaniyosun.
0 oy
12 Temmuz 2020 (139 puan) cevapladı
Gebelikte iyi değil kullanma bu iğneyi 
12 Temmuz 2020 (340 puan) yorumladı
Neden iyi değil ben ilk aylarda 10 tane her gün vuruldum geçen ay da yine düşük çıktı beş tane her gün vuruldum iyi olmasa neden versin doktor.
13 Temmuz 2020 (5,749 puan) yorumladı
Benimde cok dusuk b 12 ama bana da doktorjm iyi degil dedi bende ustelemedim acikcasi.
13 Temmuz 2020 (139 puan) yorumladı
Abim jinekolog o dedi kullanma bebeğe zarar verebilir
0 oy
12 Temmuz 2020 (215 puan) cevapladı
Banada 5 tane verdi  hafta da 1 vurunuyorum 
0 oy
12 Temmuz 2020 (11 puan) cevapladı
Bende kullaniyorum haftada bir vuruluyorum bebeğe bi zararı olsa doktor niye versin bu iğneyi insanları korkutmayın lütfen 
13 Temmuz 2020 (132 puan) yorumladı
Lllll
0 oy
12 Temmuz 2020 (368 puan) cevapladı
Ben kullanıyorum. İlk 5 gün sonra 1 hafta sonra 1 ay. Kullandım şuan B12 tam. Canım 
0 oy
12 Temmuz 2020 (704 puan) cevapladı
Ben onu 2 sene kullandım yan tedavi olarak. Her hastaya göre farklılık gösteriyor. Ben ilk iki hafta her gün vuruldum. Sonra 1 kutu haftada bir sonra 2 seneyi ayda bir tamamladım. 
0 oy
12 Temmuz 2020 (135 puan) cevapladı
Bende dodex kullandım canım haftada bir di
0 oy
12 Temmuz 2020 (231 puan) cevapladı
Ben hamile kalmadan önce kullandım ilk kutu hergun ikinci kutu haftalık üçüncü kutu 15 günde bir dördüncü kutu aylıktı ama sen genede doktoruna bi sor unuttuysan
0 oy
13 Temmuz 2020 (20 puan) cevapladı
Bende dodex  kullandım haftada 1 kere  

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte B12 iğnesi kullanım dozları ve takvimi nasıl belirlenir?
Gebelikte B12 iğnesi kullanım takvimi, doktorunuz tarafından kan değerlerinize ve eksikliğin seviyesine göre özel olarak belirlenir. Genellikle ilk aşamada haftalık dozlar şeklinde yükleme yapılırken, takip eden süreçte eksikliğin durumuna bağlı olarak aylık dozlara geçiş yapılabilir. Tedavi planı kişiye özel olduğu için kutu üzerindeki genel talimatlar yerine doktorunuzun belirttiği periyotlara sadık kalmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte B12 iğnesi yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte doktor kontrolünde kullanılan B12 iğneleri, bebeğe zarar vermediği gibi hem annenin hem de bebeğin gelişimini desteklemek için gereklidir. B12 vitamini, bebeğin sinir sistemi gelişimi ve kan yapımı için kritik bir rol oynar. Doktorunuz tarafından reçete edildiyse, bu iğneleri düzenli kullanmak gebelik sürecindeki anemi riskini azaltmaya ve enerji seviyenizi korumaya yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte B12 eksikliği belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Gebelikte B12 eksikliği genellikle aşırı yorgunluk, halsizlik, dilde yanma, ellerde uyuşma ve unutkanlık gibi belirtilerle kendini gösterir. Bu belirtileri fark ettiğinizde bir sağlık kuruluşuna başvurarak kan tahlili yaptırmanız gerekir. B12 seviyesinin referans aralığında olup olmadığı, ancak laboratuvar sonuçları ile net bir şekilde belirlenebilir ve eksiklik durumunda uygun tedaviye başlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
B12 iğnesi gebelikte ne kadar süreyle kullanılmalıdır?
B12 iğnesinin kullanım süresi, vücudunuzdaki B12 depolarının doluluk oranına ve eksikliğin giderilme hızına göre değişir. Genellikle kan değerleri normale dönene kadar tedavi devam eder, ardından doktorunuzun kararıyla idame dozlarına geçilebilir. Tedavinin toplam süresini belirleyen en önemli faktör, düzenli yapılan kan tahlilleriyle vücudun vitamine verdiği tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte B12 iğnesi yaptırırken nelere dikkat edilmelidir?
Gebelikte B12 iğnesi yaptırırken en önemli husus, iğnenin doktorunuzun önerdiği doz ve zamanlama planına uygun şekilde uygulanmasıdır. İğne yapılırken hijyen kurallarına dikkat edilmeli ve uygulama sonrası enjeksiyon bölgesinde hafif ağrı veya şişlik olması durumunda doktorunuza bilgi vermelisiniz. Ayrıca tedavi sürecinde beslenmenize kırmızı et, süt ve yumurta gibi B12 kaynaklarını eklemek tedaviyi destekleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 767 göst.
0 oy
1 cevap 200 göst.
0 oy
0 cevap 123 göst.
6 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Eminebus (115 puan) sordu
0 oy
0 cevap 471 göst.
24 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Cenfjecm65770 (748 puan) sordu

1,512,332 soru

24,667,864 cevap

367,087 kullanıcı

...