36+3 haftalık gebeyim, çok sancım ve baskı var ne yapmalıyım?

0 oy
489 göst.
25 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (396 puan) sordu
Kizlar cok sancim ve agrım var kizim da cok hareketli o hareket ettikçe agrım çoğalıyo Alta baskı zaten cok var ama doktor baktı açılman risk yok dedi gönderdi dün bn yatıp kalkamıyorum bile nolcak byle normal mi 36+3
Gebelik haftası 36+3

4 Cevap

0 oy
25 Temmuz 2020 (403 puan) cevapladı

Ayn haftadayiz senin bu aralar benimde agrim oluyor belim agriyor bir anda bebek karnima toplaniyor sık sık yalancı kasılma  sanirim bu pazartesi randevum var ilk kez nst yr alicak doktor bakalim ne olucak :angel: bebegim de cok hareketli boyle bir anda aşırı  hareket ediyor bu beni biraz zorluyor

25 Temmuz 2020 (383 puan) yorumladı
Cnm seni 36 dami aliyorlar ilk kez nst ye gec kalmışlar ama hic demedimi doktor nst gir diye
25 Temmuz 2020 (403 puan) yorumladı
33 te gittim bir ay sonraki kontrolde giricemi soyledi pazartesi 37 haftalik olucam insallah  ama surekli  bebegim karnimin  ortasina  toplaniyor
25 Temmuz 2020 (396 puan) yorumladı
Ya aynen bnmde cok toplaniyo en cokta o zmn agriyo zaten tas gbi oluyo karnim 35 te ve 36 dah nst ye söktü 36 da sancim cikti
-Reklam-
0 oy
25 Temmuz 2020 (748 puan) cevapladı
Ağrı sancı varsa nasıl baktı doktor öyle nst'ye bağlamadı mı sancın olup açılmanda olmayabilir.

Açılman yok diyip göndermesi normal gelmedi bana başka bi doktora git ve kendin iste nst'ye bağlanmayı
25 Temmuz 2020 (396 puan) yorumladı
Canim 36 da net ye soktu sancim  da cıktı ne kdr cikti bilmiyorum ama sancı  çıkmış dedi snra alttan baktı açılma yok uzakta cocuk gibi bsy  dedi
0 oy
25 Temmuz 2020 (99 puan) cevapladı
Cnm ben smdi doktrdn geldim serum takılı bebek gogus altmda topkandı cok sert oldh sancıdan nefesm kesildi yuryemdm bile acile gttk nst baktı tahlıllerime baktı normal dedi serum takıp gonderdi bu 3 kez dir boyle oluyrm doktora yeni gttim ama 36+6 haftalgm bende sezeryan Olcam pazrtsi doktoruma gitcem bebek hareketi canmi cok actyor nefesm gdyor
25 Temmuz 2020 (396 puan) yorumladı
Bbm normal dogum sezaryanlik bsy yok dedi ilk gebelik zaten baktı açılma yok dedi şancı cikti ama nst  de
25 Temmuz 2020 (99 puan) yorumladı
Bnmde sancm cktı ama dedi gcmzse yatıs yaparız bakalm
0 oy
25 Temmuz 2020 (161 puan) cevapladı
Bende 36+3teyim oturup kalkarken bir baskı oluyor alt tarafım acıyor ama onun haricinde bir ağrım yok artık ağırlaşıyoruz normaldir bence 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte bebeğin hareketleri neden kasık ağrısını artırır?
36. haftada bebek artık oldukça büyüdüğü için rahim içinde hareket alanı kısıtlanır ve her hareketi doğrudan rahim duvarına veya pelvik bölgeye baskı yapar. Bebeğin özellikle baş kısmının aşağıya yerleşmesi, kasıklarda ve pelvik tabanda yoğun bir baskı ile sancı hissine neden olur. Bu durum bebeğin büyüme süreciyle doğrudan ilişkilidir ve genellikle normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36+3 haftalık gebelikte alta baskı hissi ve ağrı ne zaman tehlikelidir?
Alta baskı ve ağrı hissi, açılma veya erken doğum riski olmadığı sürece gebeliğin son dönemlerinde normal kabul edilebilir. Ancak; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan kasılmalar, vajinal kanama, su gelişi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ederseniz vakit kaybetmeden tekrar doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36. haftadan sonra yoğun kasık ağrısı çeken anne adayları nasıl rahatlar?
Yoğun kasık ağrısı çeken anne adayları, sol yanlarına yatarak dinlenmeye özen göstermeli ve vücutlarını yoran ağır hareketlerden kaçınmalıdır. Ilık bir duş almak kasların gevşemesine yardımcı olabilir, ancak ağrınız hareket kısıtlılığı yaratacak kadar şiddetliyse mutlaka doktorunuza danışarak güvenli dinlenme pozisyonları hakkında bilgi almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 36. haftasında bebek hareket ederken sancı olması normal mi?
Evet, 36. haftada bebeğin hareket ederken sancı yapması oldukça yaygın bir durumdur. Bebeğin boyutu ve ağırlığı arttığı için, özellikle hareketli olduğu anlarda rahimdeki gerilme artar ve bu durum anne adayında kasık bölgesine vuran ani sancılara veya baskı hissine yol açar. Açılma riskiniz yoksa bu sancılar genellikle bebeğin sağlıklı hareketliliğinin bir sonucudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte açılma riski yoksa sancı neden devam eder?
Açılma riski olmasa bile 36. haftada görülen sancılar, bebeğin pelvis içine yerleşmesi (angajman), rahim kaslarının doğuma hazırlanması (Braxton Hicks kasılmaları) veya bebeğin pozisyon değiştirmesi nedeniyle oluşabilir. Rahim, doğuma yaklaşıldıkça zaman zaman kasılarak kendini hazırlar; bu süreçte hissedilen baskı ve ağrı, rahim ağzında bir değişiklik olmadığı sürece gebeliğin doğal bir parçasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,539 cevap

366,953 kullanıcı

...