23 haftalık hamileyim, şeker yükleme testi ne zaman yapılır?

0 oy
387 göst.
26 Temmuz 2020 Hamilelikte Testler kategorisinde (2,352 puan) sordu
Kizlar suan 23.haftamdayim 2 hafta once kontrole gitmistim doktor 1 ay sonra kontrole gel dedi 25.haftamda yine gidicem ama şeker testi daha gec yapiliyorsa 1 2 hafta daha ertemek istiyorum oglumu birakip gidiyorum surekli surekli birakmak istemiyorum sizler kacinci haftada gittiniz seker yüklemesi icin

 Bi de ac mi gitmem gerek
Gebelik haftası 23

4 Cevap

0 oy
26 Temmuz 2020 (719 puan) cevapladı
Canım bana 26 nin sonuna doğru yaptılar sabah 6 gibi biraz atistirdim onların dediklerini 9 buçukta yapıldı 
26 Temmuz 2020 (2,352 puan) yorumladı
Az cok yiyebiliyoruz yani dimi cnm
26 Temmuz 2020 (719 puan) yorumladı
Hastaneden hastaneye değişebilir bana yedirdiler belki başka hastane yedirmez bilmiyorum canım
26 Temmuz 2020 (2,352 puan) yorumladı
Tmm cnm saolasin
-Reklam-
0 oy
26 Temmuz 2020 (377 puan) cevapladı
Ben 23 haftalık Ken gitmiştim vede aç gittim
26 Temmuz 2020 (2,352 puan) yorumladı
Bende her ihtimale.ac. gidiyim
Ertelememe gerek yok o zmn sanirim 25.haftada bana da yaparlar o zmn
0 oy
26 Temmuz 2020 (424 puan) cevapladı
Ben 25 te yaptırdım ve özellikle aç gelmemi istedi devlet hastanesi 
26 Temmuz 2020 (2,352 puan) yorumladı
Bnde oyle yapiyim ac gidiyim bari tekrar tekrar cagirmasin
0 oy
27 Temmuz 2020 (585 puan) cevapladı
24 ile 28 haftaları arasindaymış,25 tam denk geliyo. Ben 26 ya  ayarlayıp gidicem bayrama denk geldiği için haftaya ayarlayıp gidicem. 24+4 haftalığim şuan

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri yükleme testi en ideal hangi haftalar arasında yapılır?
Gebelik şekeri yükleme testi, genel tıbbi görüşe göre hamileliğin 24. ve 28. haftaları arasında yapılmaktadır. Bu zaman dilimi, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini en çok artırdığı ve gebelik diyabetinin tespit edilmesinin en sağlıklı olduğu dönemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi için hastaneye aç karnına mı gitmem gerekiyor?
Şeker yükleme testine gitmeden önce aç kalmanız gerekip gerekmediği doktorunuzun tercih ettiği test yöntemine göre değişebilir. 50 gramlık tarama testinde genellikle açlık şartı aranmazken, 75 gramlık tanı testinde en az 8 saatlik bir açlık süresi istenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi neden yaptırılmalıdır?
Şeker yükleme testi, gebelik döneminde ortaya çıkabilecek gestasyonel diyabeti erken teşhis etmek amacıyla yapılır. Erken tanı sayesinde annede tansiyon yükselmesi, bebekte ise aşırı kilo alımı veya doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü gibi riskler uygun diyet ve tedavi süreçleriyle kontrol altına alınabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi nasıl yapılır ve süreç ne kadar sürer?
Test, kişiye belirli miktarda glikoz içeren şekerli suyun içirilmesi ve ardından kan değerlerinin ölçülmesi aşamalarını içerir. 50 gramlık tarama testinde genellikle tek saatlik ölçüm yeterli olurken, 75 gramlık tanı testinde açlık, birinci saat ve ikinci saat olmak üzere toplam üç kez kan örneği alınarak süreç tamamlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi yaptırmazsam ne gibi risklerle karşılaşabilirim?
Şeker yükleme testinin yaptırılmaması, gebelik diyabetinin fark edilmemesine ve dolayısıyla kontrolsüz kan şekeri seviyelerine yol açabilir. Bu durum bebekte iri doğum, solunum sıkıntısı veya annede enfeksiyon riski gibi komplikasyonları tetikleyebileceği için testin hekim tarafından önerilen haftalarda yapılması büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 192 göst.
0 oy
3 cevap 237 göst.
0 oy
11 cevap 672 göst.

1,512,218 soru

24,666,353 cevap

367,000 kullanıcı

...