Sütten kesilmemin üzerinden 15 ay geçti, göğsümden süt geliyor

0 oy
1,090 göst.
11 Ağustos 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (764 puan) sordu
Kızlar benim yumurtlama dönemimde göğüslerim ağrırdı hep. Bazen bi damla süt gelirdi daga gelmezdi ağrıda geçerdi. Adetim düzensiz oluyor pkoluyum. Adetim 12 gün geçti. Geçen ay yumurtlama olmadı sanırım hiçbir yumurtlama belirtisi yaşamadım. Göğsümde son bikaç gündür ağrıyor. Ve acayip şekilde sertleşti ve süt doluyor sürekli. Sağıyorum ağrısı haffliyo ertesi gün bi daha doluyor tekrar ağrısının şiddeti artıyor. Küçük bi oğlum var sütten keseli 15 ay oldu. Yumurtlama dönemine yeni mi girdim yoksa hamilelik olabilir mi. Yarın test yapıcam aslında ama yengem korkuttu  göğüsten süt gelmez göğsünde kist vardır belki diye. :((

3 Cevap

+1 oy
11 Ağustos 2020 (5,749 puan) cevapladı
Gelebilir cnm hamile degilsen ki eger eczaneden ilaci var icince kesiliyor. Sagdikca geri dolar cnm
11 Ağustos 2020 (764 puan) yorumladı
Yarın hamilelik testi yapıcam canım. Eğer yoksa bişey doktora gidecem ilaç falan versin adet olayım bide o dediğin gibi eczaneden ilaca bakayım. Teşekkür ederim sağol
11 Ağustos 2020 (5,749 puan) yorumladı
Benm arkadasmin 3 yasindaki cocugu ara ara sutu geliyor :) bnmde ilk dusukte sutum geldi ilaci var ordan biliyorm.
-Reklam-
0 oy
11 Ağustos 2020 (422 puan) cevapladı
Muhtemelen hipofiz adenomu var. Ploraktin yüksekliğinden oluyormuş. Bendede göğüsten sıvı geliyor. Yilda bir beyin cerrahi na gidip ılacli emar çaktırıyorum. Takıp edilmeli büyüyüp buyumedigine bakılıyor. Araştır nette. 
11 Ağustos 2020 (764 puan) yorumladı
Araştırdım canım ama ben defalarca hormonlarına baktırdım bi bozukluk olmadığını söyledi doktorlar. Yumurtalıklarımdaki yumurta sayısının çok fazla ve sık olduğundan gelişip yumurtlama dönemine hazırlanamadığını bu yüzden de pko olduğumu söylediler. Ama yinede yarın tekrar gidicem doktora hamilrlik mi var yoksa hormonlarım mı bozuldu diye. Hayırlısı bakalım
11 Ağustos 2020 (422 puan) yorumladı
Benimde hormonlarım ve adeti normal ve düzenli. Beyin cerrahı bildi. Yinede sen bilirsin.
0 oy
11 Ağustos 2020 (117 puan) cevapladı
Vala benım cok az gelmıstı tısortume hamıle oldgunu ordan anladım snra adetım gectı
11 Ağustos 2020 (764 puan) yorumladı
Diğer belirtilerin nelerdi canım
11 Ağustos 2020 (117 puan) yorumladı
Sol kasıgımın agrısı ayagıma vuruyodu
11 Ağustos 2020 (764 puan) yorumladı
Anladım canım. Benimde ağrılarım oluyordu karnımda özellikle sol kasığım da falan ama azaldı. Hayırlısı bakalım yarın doktor ne diyecek
11 Ağustos 2020 (117 puan) yorumladı
Hadı bakalım hayrlısı olsun
11 Ağustos 2020 (764 puan) yorumladı
Amin inşallah canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sütten kesildikten aylar sonra göğüsten süt gelmesi normal mi?
Sütten kesilme döneminden aylar veya yıllar sonra göğüsten süt gelmesi hormonal bir dengesizliğin işareti olabilir. Özellikle prolaktin hormonunun yükselmesi, hipofiz bezi sorunları veya kullanılan bazı ilaçlar bu duruma yol açabilir. Bu durum normal kabul edilmez ve mutlaka bir uzman kontrolü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüsten süt gelmesi hamilelik belirtisi olabilir mi?
Evet, göğüsten sıvı gelmesi nadiren de olsa gebeliğin erken dönemlerinde görülebilen bir belirtidir. Gebelikle birlikte artan hormonlar göğüslerde hassasiyet, sertleşme ve bazen kolostrum denilen ilk sütün sızmasına neden olabilir. Ancak bu durum tek başına bir kanıt değildir, mutlaka gebelik testi ile doğrulanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
PKOS hastalarında göğüsten süt gelmesi ne anlama gelir?
PKOS (Polikistik Over Sendromu) hastalarında hormonal düzensizlikler yaygın olduğu için prolaktin seviyelerinde de dalgalanmalar görülebilir. Yüksek prolaktin seviyesi adet düzensizliğine ve göğüslerden süt gelmesine neden olabilir. Bu durumun altında yatan nedeni anlamak için mutlaka bir endokrinoloji veya kadın hastalıkları uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüsten süt gelmesi durumunda sütü sağmak doğru mudur?
Göğüsten gelen sıvıyı sürekli sağmak, süt üretimini tetikleyen mekanizmayı uyarmaya devam edebilir ve sorunun kronikleşmesine yol açabilir. Sık sık sağım yapmak göğüs uçlarının tahriş olmasına ve enfeksiyon riskinin artmasına neden olabilir. Bir uzman teşhis koyana kadar göğüsleri uyarmaktan kaçınmak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüsten süt gelmesi kist veya tümör belirtisi midir?
Göğüsten süt veya sıvı gelmesi her zaman kist veya tümör habercisi değildir ancak ihmal edilmemesi gereken bir durumdur. Özellikle tek taraflı, kanlı veya kendiliğinden gelen akıntılar daha dikkatli incelenmelidir. Ayırıcı tanı için doktorunuz muayene sonrası ultrason veya hormon testleri isteyerek kesin durumu belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,226 soru

24,666,544 cevap

367,014 kullanıcı

...