Bebeğimin bağırsakları parlak çıktı, riskli bir durum mu?

0 oy
428 göst.
12 Ağustos 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (326 puan) sordu
Kızlar az önce doktordan çıktım çocuğun bağırsakları parlak dedi sonra2li tarama sonucumu istedi gösterdim risk rakamın iyi dedi yani bebeğimde bı sorun var mı?
Gebelik haftası 15+2

5 Cevap

+1 oy
12 Ağustos 2020 misafir cevapladı
Doktora sorsaydın canım hazır gitmisken. Bana birsey diyince doktor ben tüm detaylarini en ince ayrintisinq kadar soruyorum yani neden nasil olmus böyle olursa ne olur diye
-Reklam-
+1 oy
12 Ağustos 2020 (1,709 puan) cevapladı
Doktora sormadn mı canm parlaklık ne demek ne anlama geliyor vesaire diye.. neyden şüphe etti de sonra risk rakamın iyi dedi acaba.. burda çok goruyorm bağırsakta ya da kalpte parlaklık diye başlıklar, birileri muhakkak yazar canm, sorun üstte kalsın. Allah sağlıkla kucağımiza almayı nasip etsin inşallah bebislerimizi..
0 oy
12 Ağustos 2020 (621 puan) cevapladı
Komşumun bebeğine öyle demişti ikili tarama temizse annede enfeksiyon yoksa tek başına parlaklık riski yok ileriki haftalarda geçer demişti öyle de oldu onun ki
12 Ağustos 2020 (326 puan) yorumladı
Hm anladım çok sağolun
0 oy
13 Ağustos 2020 (718 puan) cevapladı
Doktordan çıkıyorsun doktora sormuyorsun buraya yazıyosun cok ilgincsiniz yaaa insanlar bir degisik
14 Ağustos 2020 (326 puan) yorumladı
Bu uygulama merak ettigin soruları sorman için var ben 2li tarama sonucunun fotoğrafını çekip atmalarını beklerken doktor tekrar hasta aldı aceleyle baktı bende ondqn unuttum yani insanlık hali böyle postlara girip anlamsız anlamsız konuşan cahil insanlara sinir oluyorum
14 Ağustos 2020 (718 puan) yorumladı
Iste o dediğin cahil sensin doktor hasta altmışta falanda filanda konuşmak icinmi konusuyosunuz
14 Ağustos 2020 (326 puan) yorumladı
Hayır bu uygulamayı kullanıp da soru sormak yerine herkese laf sokma peşinde olan cahil sensin
0 oy
13 Ağustos 2020 (4,276 puan) cevapladı
Canım bend  geçen  gittim   pazartesi  günü  söyledim p parlaklık  Var di  14 haftalıkken  varmı  hala  dedim   baktı evet  dedi bende  benim   kanamam oldu  internette  baktım      olabiliyormuş  parlaklık   grciyormsu dedim evt  dedi aferim sana  dedi  hatta    bi parlaklık için  riske  atmayız  bebegi  dedi öbur doktor  amnio  sentez önermişti  istemedim  şimdi  17 haftlsik şükür iyi  herşey  normal  parlaklık  var ama  ikili  iyi  eğer o da kötü  olsaydı borlu  riskli  derdim dedi ense kalınlığı  felan  iyi    yani  hiç  strs  yapma  20 den sonra  geçiyormuş genelde    ayrintilida  girince  net  öğrenirsin bende  aytintiliyi  bekliyorum  şuan 
14 Ağustos 2020 (326 puan) yorumladı
Çok sağolun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin bağırsaklarının parlak görünmesi ne anlama gelir?
Bebeğin bağırsaklarının parlak görünmesi, tıbbi literatürde hiperekoik bağırsak olarak adlandırılan ve ultrason görüntüsünde bağırsak yapısının kemik parlaklığına yakın görünmesi durumudur. Bu durum tek başına bir hastalık belirtisi olmayabileceği gibi, bazen sindirim sistemi sorunları, enfeksiyonlar veya genetik faktörlerle ilişkili olabilir ancak çoğu vakada kendiliğinden düzelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama sonucu iyiyken bağırsak parlaklığı riskli midir?
İkili tarama testinin sonuçlarının iyi çıkması, bebeğinizde kromozomal bir riskin düşük olduğunu gösteren olumlu bir işarettir. Bağırsak parlaklığı tek bir bulgudur ve tarama testleri normal sınırlardaysa doktorunuz genellikle bu durumu yakından takip ederek bebeğin gelişimini izlemeyi tercih eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason sırasında bağırsak parlaklığı nasıl değerlendirilir?
Ultrason sırasında bağırsak parlaklığı değerlendirilirken hekim, parlaklığın derecesine ve bebeğin diğer anatomik yapılarına bakar. Eğer parlaklık kemik yoğunluğuyla benzer seviyedeyse detaylı ultrason ve gerekirse enfeksiyon taramaları gibi ileri tetkikler istenebilir; ancak çoğu zaman bu görünüm geçici bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin bağırsak parlaklığı için hangi testler yapılır?
Bağırsak parlaklığı tespit edildiğinde doktorlar genellikle öncelikle detaylı ultrason ile bebeğin genel anatomisini inceler. Durumun nedenini anlamak için kistik fibrozis taraması, enfeksiyon testleri veya kromozom analizleri gibi ek tetkikler önerilebilir ancak bu testlerin gerekliliği tamamen hekimin klinik gözlemine bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bağırsak parlaklığı kendi kendine geçer mi?
Evet, birçok bebekte görülen bağırsak parlaklığı, gebeliğin ilerleyen haftalarında yapılan kontrollerde kendiliğinden kaybolabilir. Bu durum genellikle anne karnındaki bebeğin yuttuğu amniyotik sıvının bağırsak içeriğiyle etkileşimi sonucu oluşan geçici bir görüntü farklılığıdır ve bebek doğduğunda genellikle herhangi bir sağlık sorunu görülmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,160 soru

24,665,709 cevap

366,966 kullanıcı

...