32. haftada izin aldım, 37. haftada tekrar rapor almalı mıyım?

0 oy
452 göst.
14 Ağustos 2020 Hamilelikte Testler kategorisinde (72 puan) sordu
Doğum iznine çıktım 32 .haftadan vermiştim şimdi bir tane daha 37 .haftadami almam gerekiyor belge 

3 Cevap

0 oy
14 Ağustos 2020 (172 puan) cevapladı
32 de dogum izni basladiysa 37 de bir sey vermiyorsun. Artik dogumu bekliyeceksin. Dogum raporunu is yerine gondereceksin. 
14 Ağustos 2020 (72 puan) yorumladı
Yani as lmama gerek yok sanki hemşire öyle dedi bana
14 Ağustos 2020 (172 puan) yorumladı
Anlamadim canim.
14 Ağustos 2020 misafir yorumladı
Hayir canim almana gerek yok. Eger 32de calisabilir raporu alirsan 37de calisamaz alman lazim tekrar. Mantiken 32de calismaz almissin zaten 37de işe gerimi doneceksinde rapor alicaksin :)
-Reklam-
0 oy
14 Ağustos 2020 (96 puan) cevapladı
32. Hafta raporunuzda çalışamaz yazıyorsa tekrar almanıza gerek yok doğumu bekleyip doğum sonu istirahat raporu almanız lazım sadece. Eğer 32 de aldığınız raporda çalışabilir yazıyorsa işe devam edip 37 de tekrar gidip çalışama za çevirip öyle istirahate ayrılıyorsunuz yine bir de doğum sonu alıyorsunuz. Raporları elden götürmeye gerek yok işyeri değişikliği yapmadıysanız hepsi sistemden işyerine de sgk ya da düşüyor 
0 oy
14 Ağustos 2020 (2,546 puan) cevapladı
yok canım çalışamaz raporu verdiysen 32 de gerek yok doğumda rapor götürüceksin 2 ayrı rapor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32. hafta doğum izni sonrası 37. haftada tekrar belge almam gerekiyor mu?
Evet, 32. haftada çalışabilir raporu alıp çalışmaya devam ettiyseniz, 37. haftada doğum öncesi izin sürenizi başlatmak için doktorunuzdan tekrar "doğum öncesi izin raporu" almanız gerekmektedir. 32. haftada aldığınız belge sadece o dönem için geçerli bir çalışabilirlik onayıdır, 37. haftada ise artık yasal olarak çalışmama dönemine geçiş yaparsınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni için 32. hafta ve 37. hafta raporları arasındaki fark nedir?
32. haftada alınan rapor, gebeliğin 37. haftasına kadar çalışıp çalışamayacağınızı belirleyen bir "çalışabilir" raporudur. 37. haftada alınan rapor ise artık doğum izninin yasal olarak başladığını ve aktif çalışma hayatınızın sonlandığını belgeleyen resmi izin belgesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada doğum izni raporu almazsam ne olur?
37. haftada izin belgenizi almazsanız, resmi olarak doğum iznine ayrılmamış görünürsünüz ve bu durum hem SGK ödemelerinizin aksamasına hem de iş yerinde idari sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Ayrıca doğum öncesi izin sürenizi doğum sonrasına aktarma hakkınız varsa, bu hakkı kullanabilmek için 37. haftadaki bu raporun sisteme girilmesi zorunludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporu işlemleri e-Devlet üzerinden nasıl takip edilir?
Doktorunuz raporunuzu sisteme işlediği andan itibaren e-Devlet üzerinden '4A/4B İşgöremezlik Ödeme Görme' ekranından raporunuzu görüntüleyebilirsiniz. Raporun sisteme düşüp düşmediğini kontrol etmek için e-Devlet girişinden sonra 'Rapor Bilgilerim' sekmesini takip etmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışabilir raporu ile 37. haftaya kadar çalışmanın avantajı nedir?
32. haftadan 37. haftaya kadar çalışmaya devam ettiğinizde, kullanmadığınız 5 haftalık doğum öncesi izin süresini doğum sonrasına aktarabilirsiniz. Bu sayede doğumdan sonra bebeğinizle evde geçireceğiniz süreyi toplamda 5 hafta daha uzatmış olursunuz, ancak bu süreci başlatmak için 37. haftada mutlaka rapor almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 687 göst.
0 oy
2 cevap 585 göst.
15 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Şeyda17 (80 puan) sordu
0 oy
1 cevap 498 göst.
12 Mayıs 2020 Doğum kategorisinde Şekerparemm❤ (1,362 puan) sordu
0 oy
2 cevap 537 göst.
11 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Aslı. (88 puan) sordu

1,512,202 soru

24,666,230 cevap

366,990 kullanıcı

...