Hamilelikte tiroit yüksekliği çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
817 göst.
16 Ağustos 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (545 puan) sordu
Kızlar yukarda da belirttiğim gibi geçen hafta kan verdim doktorum tiroitin çok yüksek dedi ilaç verdi hamilelik döneminde böyle olan varmı yani bu normal mi çok endiseliyim ne yapmam lazım :(
Gebelik haftası 7+6

7 Cevap

0 oy
16 Ağustos 2020 (1,249 puan) cevapladı
Dikkat et ilacını aksatmadan kullan 0 ile 5 arasında olması lazım değerler bebek için de çok önemli ben 3 yıldır kullanıyorum şimdi tekrar hamileyim demek ki senin de hamilelikte yükseliyor doğum yaptıktan sonra düşer merak etme ama kesinlikle ihmal etme benim de aşırı yüksek
16 Ağustos 2020 (1,249 puan) yorumladı
Troit çok önemli bsiey aksine ilacını kullanmazsan düşük bile yaşayabilirsin benim aşırı  troit yüksekliği nedeniyle 3 bebeğimin kalbî durdu ihmal etme ilaçta zaten yazıyor reçete de hamilelikte kullanılır diye ilacın bebeğe zarari yok faydasi var gelişimi için araştırma yap Doktorun sana yasaklar listesi vermedi mi yememen gereken yemen gereken şeyleri araştır canım
16 Ağustos 2020 (545 puan) yorumladı
Bana her hangi bir liste vermedi ben arastiririm artık çok sagol
16 Ağustos 2020 (212 puan) yorumladı
Dogumdan sonra sud vere biliyonuz bebeye?tirod hapini her zanan icicez o zaman dogun dan sonrada
16 Ağustos 2020 (1,249 puan) yorumladı
Evet doğum dan sonra da kullanıyoruz hatta yanına sodyum destekli tuz ilacı da vericekler emzirme döneminde kullanmak için
17 Ağustos 2020 (212 puan) yorumladı
Ben bunu bilmiyordum.yaa dogumda sonra sud vere biliyimde gerisi onemli deyil
-Reklam-
0 oy
16 Ağustos 2020 (190 puan) cevapladı
Bu kadar korkmayın, ilacı düzenli kullanınca kontrol altına çabuk alınıyor bu değer. Asla doktora danışmadan ilacı bırakmayın ama. Değer düşse bile gebelik sonuna kadar ve duruma göre devamında kullanılıyor. Benim doktorum 6 haftada bir çağırıp kan tahlili yaptırıyor, çıkan değere göre doz ayarlaması yapıyor. Çünkü bebek büyüdükçe kullanman gereken doz değişebiliyor. 
16 Ağustos 2020 (190 puan) yorumladı
Aslında endokrinoloji diye özel bir bölüm ilgileniyor tiroidle. Bulunduğunuz yerde bu bölüm yoksa dahiliyeye gideceksiniz.
16 Ağustos 2020 (50 puan) yorumladı
Direk dahiliyeye aldım randevu inşallah bakar
16 Ağustos 2020 (545 puan) yorumladı
Doğum doktoru yazdı ama dahiliyeye de gösterdim tamam kullan dedi
17 Ağustos 2020 (190 puan) yorumladı
Bundan sonra takibinizi dahiliyeden yaptırırsınız. Onların uzmanlık alanı sonuçta
3 Ekim 2020 (308 puan) yorumladı
Ya bu ilaci bnde kullmyrm neden bnm doktorum bi ayar yapmiyo .doguma kdr hergun bi tane ic diyo bir ayi gecti tiroitimin degeri kac bilmiyorm bile sikinti olur mu ki
0 oy
16 Ağustos 2020 (50 puan) cevapladı
Merhaba banada biraz yüksek dedi sağlık ocağı henüz doktora gitmedim dahiliyeyemi gittiniz ilaç için yoksa kadın doğum yazıyormu
16 Ağustos 2020 (149 puan) yorumladı
Benim doktorum dahiliyeye yönlendirdi dahiliye doktoru ilacı yazdı
16 Ağustos 2020 (50 puan) yorumladı
Anladım teşekkürler
16 Ağustos 2020 (545 puan) yorumladı
Bana kadın dogum yazdı ama dahiliyeye de göster dedi gösterdim tamam kullan dedi
16 Ağustos 2020 (50 puan) yorumladı
Direk dahiliyeye gitsem olurmu acaba henüz doktorumda yok 5 haftalık
17 Ağustos 2020 (149 puan) yorumladı
Olur tabi hamile olduğunu da söyle. Bende dahiliyeye randevu aldım gittim. Kadın doğumcum sadece dahiliyeye görün biraz yüksek değerin demişti
0 oy
16 Ağustos 2020 (1,825 puan) cevapladı
benimde yuksek ilaç vardi he ay bakilamsi lazim ona gore ilaç dozaci değiştiracek endişalanacek bşr şey yok madem ilaç verdi duzalir hangi ialçi verdi? adi ne 
0 oy
16 Ağustos 2020 (221 puan) cevapladı
Benimde düşük yarın kontrole gitcem Rabbim nasip ederse bende ilaç kullanıyorum
16 Ağustos 2020 (50 puan) yorumladı
Kontrollere doğum doktorumu dahiliyemi bakıyor
17 Ağustos 2020 (545 puan) yorumladı
Dahiliye bakıyor canm
0 oy
16 Ağustos 2020 (251 puan) cevapladı
Bnimde yüksekti  kullaniyorim  düştü  düşüyor  yani ilacı kullandigin  sürece problem yok canim
3 Ekim 2020 (1 puan) yorumladı

Benimde gebelik oncesi trioid problemim vardi  hala var zehirli guart olmuş simdide ve 15 hafta 5 günlük gebeyim bi adet ilac kullanabiliyorum sadece  ayni zamanda 

2 yasinda oglum var daha once trioid problemi yoktu ama şubat ayında fark etmistim boğazda şişlik vardi benimde hep yüksek cikiyor 
0 oy
3 Ekim 2020 (1 puan) cevapladı

Benimde gebelik oncesi trioid problemim vardi  hala var zehirli guart olmuş simdide ve

 15 hafta 5 günlük gebeyim bi adet ilac kullanabiliyorum sadece  ayni zamanda 
2 yasinda oglum var daha once trioid problemi yoktu ama şubat ayında fark etmistim boğazda şişlik vardi  benimde hep yüksek cikiyor  degerleri

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte tiroit yüksekliği bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte tiroit yüksekliği, kontrol altına alınmadığında bebeğin zihinsel ve fiziksel gelişimi üzerinde risk oluşturabilir. Ancak doktorunuzun verdiği ilaçları düzenli kullanarak tiroit seviyelerini normal aralıklara çekmek, bebeğin sağlıklı gelişimi için yeterlidir. İlaç tedavisine erken başlanması ve değerlerin düzenli takip edilmesi bu süreçteki en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroit yüksekliği için verilen ilaç nasıl kullanılır?
Tiroit ilaçları genellikle sabahları aç karnına, kahvaltıdan en az 30-60 dakika önce bol su ile içilmelidir. İlacın emiliminin tam olması için bu süreye dikkat etmek oldukça önemlidir. Başka vitamin veya demir ilaçları kullanıyorsanız, tiroit ilacınızla aralarında en az 3-4 saatlik bir zaman dilimi bırakmanız tedavinin etkinliğini artıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroit yüksekliği belirtileri nelerdir?
Hamilelikte tiroit yüksekliği; aşırı yorgunluk, halsizlik, cilt kuruluğu, kabızlık ve soğuğa karşı aşırı hassasiyet gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Ancak bu belirtilerin birçoğu gebeliğin doğal süreciyle karıştırılabilir. Kesin teşhis sadece kan tahlili ile yapılan TSH, T3 ve T4 değerlerinin ölçümü sonucunda konulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroit yüksekliği ne zaman normale döner?
İlaç tedavisine başlandıktan sonra tiroit seviyeleri genellikle 4 ile 6 hafta içerisinde hedeflenen aralıklara iner. Doktorunuz, ilacın dozunu kan değerlerinize göre her ay kontrol ederek güncelleyecektir. Gebelik süreci boyunca tiroit fonksiyonlarının yakından izlenmesi, bebeğin gelişimi açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde yüksek tiroit değerleri nasıl düşürülür?
Yüksek tiroit değerlerini düşürmenin temel yolu, hekim tarafından reçete edilen tiroit hormon ilacını aksatmadan kullanmaktır. Tedavi sürecinde iyotlu tuz kullanımı veya beslenme değişiklikleri tek başına yeterli olmaz. Düzenli ilaç kullanımı ile birlikte doktorunuzun belirlediği periyotlarda kan tahlili yaptırmak, değerlerin dengede kalmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 241 göst.
11 Nisan 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde Hicran.cetn (4 puan) sordu
0 oy
5 cevap 403 göst.
6 Şubat 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde 44busra (260 puan) sordu
0 oy
8 cevap 500 göst.
15 Mayıs 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyzakerim (446 puan) sordu
0 oy
8 cevap 640 göst.

1,512,207 soru

24,666,271 cevap

366,992 kullanıcı

...