35 haftalık gebelikte nst'ye muayeneden önce mi girmeliyim?

0 oy
596 göst.
21 Ağustos 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (176 puan) sordu
Kızlar ntsye muane den önce siz mi gidiyorsunuz yoksa doktorunuz mu ntsye gir öyle gel diyor

Benim doktorum bana bir ay sonra gel dedi o zaman 35 haftalık oluyorum kapıyada muane den önce 35 haftalık hamile olanlar ntsye girip öyle gelsin diyor ne yapmam lazım önce ntsye mi gidim doktora mı
Gebelik haftası 31+2

7 Cevap

0 oy
21 Ağustos 2020 (621 puan) cevapladı
Beni hep doktor yönlendirdi her hastanenin kuralları farklı olabilir 
-Reklam-
0 oy
21 Ağustos 2020 (1,287 puan) cevapladı
Valla ben geçen hafta girdim nst ye, doktor yolladı beni. Ama nst ye gittiğimde hiç kayıt fakan olmadı, direkt tc mi yazdım bir kağıda girdim. Yani muayene öncesi girsem de olurmuş. Dpktorun kapısında öyle yazıyorsa, direkt gir nst ye bence. 
21 Ağustos 2020 (176 puan) yorumladı
Ne yapsam anlamadım kayıt yaparken ntsye gidicem diye de söylesem mi anlamadım doktorun numarasında yok ki sorayım kafam karıştı cok uzun mu sürüyor
21 Ağustos 2020 (1,287 puan) yorumladı
Bilmiyorum canım, haftan daha küçük, istersen bir dene şansını. Yarım saat sürüyor canım nst. Randevundan 45 dakika önce gitmen lazım hastaneye.
0 oy
21 Ağustos 2020 misafir cevapladı
her hafta muayenede bana kagit yaziyor nst diye. Önce nst ye giriyorum onunla doktora gidiyorum
21 Ağustos 2020 (176 puan) yorumladı
Kayıt yaptırmıyormusun muane için ücreti felan vermiyormusun yani anlamadım
21 Ağustos 2020 misafir yorumladı
veriyorum işte. Hasta kayıt yapan yere gidip doktorumu ve nstye girecegimi soyluyorum. Parasini ödeyip once nstye giriyorum. 20 dakika suruyor zaten. Onu alip doktorumun yanina gidiyorum
21 Ağustos 2020 (176 puan) yorumladı
Peki anladım canım teşekkür ederim
21 Ağustos 2020 misafir yorumladı
Sen hastaneye gidince o kayit yapan yere sor. Kapida boyle yaziyor önce nst yemi gireyim diye onlar seni yonlendirir zaten. Ben 4 haftadir 5.haftam geliyo hatta alistim artik önce nst sonra doktor
21 Ağustos 2020 (176 puan) yorumladı
Peki canım cok sagol
0 oy
21 Ağustos 2020 (308 puan) cevapladı
Ben 31 haftadan itibaren nst ye giriyorum  özele gidiyorum  asistanina soruyorum nst ye giriyimmi diye gir  diyo  hatta yarim saat erken gidiyorum    randevü saatimden 
21 Ağustos 2020 (176 puan) yorumladı
Şimdi randevu vermiyorlar sırayla
0 oy
21 Ağustos 2020 (1,096 puan) cevapladı
Vala önce doktor muane ettı hanı ultarısona bebeği gorduk falan snra nst ye yonlendrdı gıdıp sonucu öğrendk 
0 oy
21 Ağustos 2020 (121 puan) cevapladı
Önce nst cnm her hastane farklımıdır bilemem ama sanmıyorum. Tansiyon kilo kontrol nst biz hep böyle yaptık. Belki pandemi den dolayı öyle demiştir. Ya da Bi anda hesaplayıp düşünmemiştim. 
0 oy
21 Ağustos 2020 (353 puan) cevapladı
Nst ye gir ole doktora gorun doktor en azindan bebegin kalp atisi ve senin sancin olup olmadigini gorur

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 35. haftada nst çekimine muayeneden önce mi gidilmeli?
Genellikle 35. haftadan itibaren doktorlar, muayene öncesinde nst çekimine girilmesini isterler. Böylece doktorunuz muayene odasına girdiğinizde bebeğin kalp atışlarını ve kasılma durumunu gösteren verileri önceden inceleyerek sizi daha sağlıklı değerlendirebilir. Ancak her hastanenin işleyişi farklı olabildiği için, randevunuza gitmeden önce hastane sekreterliğinden nst sırası konusunda bilgi almanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nst nedir ve hamilelikte neden çekilir?
Nst yani non-stres test, bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak takip eden bir izleme yöntemidir. Genellikle hamileliğin son dönemlerinde bebeğin genel iyilik halini kontrol etmek, olası bir sıkıntıyı erken fark etmek ve doğum öncesi hazırlık sürecini takip etmek amacıyla uygulanır. Bu test sayesinde bebeğin oksijen alıp almadığı ve rahimdeki kasılmaların sıklığı net bir şekilde gözlemlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nst testi ne kadar sürer ve nasıl bir süreçtir?
Nst testi genellikle 20 ile 30 dakika arasında süren, anne ve bebek için oldukça konforlu bir işlemdir. Anne adayı yarı oturur pozisyonda dinlendirilirken, karnına yerleştirilen iki ayrı sensör yardımıyla bebeğin kalp atışları ve rahimdeki kasılmalar kağıda dökülür. İşlem sırasında bebeğin hareket etmesi testin doğruluğu açısından önemlidir, bu nedenle testten önce hafif bir şeyler atıştırmak süreci hızlandırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nst sonucunda sancı çıkması ne anlama gelir?
Nst sonucunda sancı çıkması, rahimde kasılmaların başladığını gösterir ancak bu her zaman doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Eğer 35. haftadaysanız, bu kasılmalar 'yalancı doğum sancısı' olarak bilinen hazırlık kasılmaları olabilir. Testte çıkan grafikler doktorunuz tarafından muayene bulgularınızla birleştirilerek, bu sancıların doğum eylemini başlatıp başlatmayacağına dair klinik bir karar verilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Nst çekimine giderken nelere dikkat etmeli?
Nst çekimine gitmeden önce çok aç olmamaya ve mümkünse hafif bir şeyler yemiş olmaya dikkat etmelisiniz çünkü açlık bebeğin hareketlerini yavaşlatabilir. Ayrıca mesanenizin çok dolu olmaması, işlem sırasında daha rahat etmenizi sağlar. Randevu saatinizden en az 15-20 dakika önce hastanede bulunmanız, kayıt işlemlerini tamamlayıp nst odasına zamanında geçiş yapmanız açısından önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,166 soru

24,665,790 cevap

366,970 kullanıcı

...