37+4 haftalık hamileyim, her gün çok sarımsak tüketiyorum sorun olur mu?

0 oy
779 göst.
21 Ağustos 2020 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (6 puan) sordu
Bol sarimsakli cacık çok tuketiyorum yani neredeyse hergun 37+4 günlük hamileyim bir sorun yaratır mı acaba

8 Cevap

0 oy
21 Ağustos 2020 (329 puan) cevapladı
Mide yanması filan yapıp sizi rahatsiz etmiyorsa sorun olmaz bence. Antibiyotik sonuçta.

Ama herseyin de çoğu zarar bunu da unutmayin :)
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Midemle ilgili çok şükür sıkıntı olmadı hiç ama bebekte bir ters etki yaparmi acaba
-Reklam-
0 oy
21 Ağustos 2020 (1,149 puan) cevapladı
Hamilelikte sarımsak faydalı ama abartmamak lazım gğnde 3 diş sarımsak ye.
0 oy
21 Ağustos 2020 (187 puan) cevapladı
Tansiyonun düşmüyor mu sarımsağı çok seviyorum ama hamilelikte tansiyonumu çok düşürüyor yerden kalkamıyorum 
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
İlk zamnlar tansiyonum çok düşüyordu 9/4 yani okadr düşük tu haftam ilerledikçe 11/6 yükseldi tabi çok tuzda tuketiuorum yoksa halsizlik oluyor tansiyondan dolayi
0 oy
21 Ağustos 2020 misafir cevapladı
tansiyonun duser birsey yapmiyormu
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Cacığı bol tuzluyorum da canım oyizden yan etkisi olmadı heralde canım dengeleniyor olabilir
21 Ağustos 2020 misafir yorumladı
Oo bide bol tuz :)) tuz çok zararli canim hamilelikte direk ödem yapıyor
0 oy
21 Ağustos 2020 (1,287 puan) cevapladı
En fazla tansiyonun düşer. 
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Doğumda çok kan kaybına sebep oluyormuş intrnette öyle yaziyorda acaba kullanıp ta bir sorun yaşayan oldmu diye yazmak istedim
21 Ağustos 2020 (1,287 puan) yorumladı
O zaman yeme artık canım. Belki kanı sulandırıyordur, o yüzden kan kaybına sebep oluyordur.
21 Ağustos 2020 (1,709 puan) yorumladı
Kanı sulandirdigi için tansiyonu düşürüyor zaten dikkat et, tansiyonun yüksek seyrediyordu birebir.
0 oy
21 Ağustos 2020 (81 puan) cevapladı
Bende ilk defa bugün yedim bebegim çok hareketlendi artık hergun yerim :)
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Aynen ya hareketleniyor baya yiyince okadr çok acıtıyor ki hareketleri
0 oy
21 Ağustos 2020 (1,470 puan) cevapladı
37 haftalığım ben de sarımsak tüketemiyorum midem yanıyo maşallah sana hiç mi rahatsız olmuyosun 
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Yok canım gebeliğin başından beri hiç mide rahatsızlığım olmadı hatta gebeliğin başında aç karna her sabah bir dış yutiyordum
21 Ağustos 2020 (1,470 puan) yorumladı
Ay maşallah ya :))
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Bana bir sorun yaratmıyor ama bebekte bir sorun olur diye tereddüt ediyorum internette de arastrdim doğumda çok kan kaybına sebep oluyormus
21 Ağustos 2020 (1,470 puan) yorumladı
Hiç inanmıyorum şu internette yazılanlara doktor söylemeden inanmam
0 oy
21 Ağustos 2020 (410 puan) cevapladı
Bende hergün tükettim canım. Bi sorun yaratmıyor. Aksine doğal antibiyotik yani enfeksiyona karşı korur. 
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
Dogumdan sonra kanamaniz nasıldı
21 Ağustos 2020 (6 puan) yorumladı
İnternette çok kan kaybi yapar yaziyorda
21 Ağustos 2020 (410 puan) yorumladı
26 gün sürdü. Sezeryan oldum ve ameliyatta Bi sorun yaşamadım. Çok fazla yeme ama akşam yemeklerinde bir kase cacık mesela yada sarımsaklı yoğurt

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+4 haftalık hamileyim, her gün sarımsak tüketmem bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte normal miktarlarda sarımsak tüketimi genellikle güvenli kabul edilir ve bebeğe doğrudan bir zarar vermez. Ancak aşırı tüketim mide yanması, gaz şikayetleri veya kan sulandırıcı etkisi nedeniyle bazı hassas durumlarda dikkat gerektirebilir. Günlük öğünlerinizde cacık gibi gıdalarla aldığınız doğal sarımsak miktarı, genellikle tıbbi bir risk oluşturacak seviyenin altındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında sarımsak yemek doğum sürecini etkiler mi?
Sarımsağın doğum sürecini başlatmak veya olumsuz etkilemek gibi kanıtlanmış bir etkisi yoktur. Gebeliğin 37+4 haftasında, yani artık miadına girmiş bir gebelikte, beslenme düzeninizdeki sarımsak miktarı doğumun zamanlamasını veya seyrini değiştirmez. Yine de ciddi bir mide rahatsızlığınız varsa tüketimi sınırlandırmak genel konforunuz açısından daha iyi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde fazla sarımsak yemenin yan etkileri nelerdir?
Hamilelikte aşırı sarımsak tüketimi özellikle mide asidini artırarak reflü ve mide yanmasını tetikleyebilir. Sarımsağın içeriğindeki bazı bileşenler, yüksek dozlarda alındığında kanın pıhtılaşma mekanizmasını hafifçe etkileyebilir, bu yüzden cerrahi bir müdahale veya doğum öncesinde aşırıya kaçmamak önerilir. Günlük bir-iki diş sarımsak genellikle güvenli sınırlar içindedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sarımsaklı cacık yemek mide yanması yapar mı?
Sarımsaklı cacık, özellikle gebeliğin son dönemlerinde mide kapasitesinin azaldığı ve reflünün arttığı süreçte mide yanmasını tetikleyebilir. Sarımsak, mide asidini uyaran bir yapıya sahip olduğu için, eğer hamileliğinizde sık sık yanma ve ekşime yaşıyorsanız sarımsak miktarını azaltmak şikayetlerinizi hafifletecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sarımsak tüketimi nasıl dengelenmelidir?
Hamilelikte sarımsak tüketimini dengeli tutmak için günlük öğünlerinizde bir veya iki dişle sınırlı kalmanız en sağlıklısıdır. Doğal bir antibiyotik etkisi gösterse de, aşırıya kaçmak yerine besin çeşitliliğine odaklanmak sindirim sisteminizin daha rahat çalışmasını sağlar. Herhangi bir alerjik reaksiyon veya şiddetli mide ağrısı gelişmediği sürece, gıdalarla alınan sarımsak gebeliğin son haftalarında genellikle sorun yaratmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
16 cevap 741 göst.
0 oy
18 cevap 1,467 göst.
25 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde MerveS.K. (680 puan) sordu
0 oy
14 cevap 1,550 göst.
0 oy
17 cevap 1,385 göst.

1,512,202 soru

24,666,185 cevap

366,986 kullanıcı

...