38+0 mı 38+6 mı, sezaryen için hangi hafta daha iyi?

0 oy
828 göst.
24 Ağustos 2020 Doğum kategorisinde (221 puan) sordu
Merhaba hanımlar sezeryan olacağım gun secicem ama 38+0 erken mi olur bir hafta daha beklesem mi . Gelişimine bağlı tabi ama geçe bırakırsam sancim gece falan gelirse doktor hastanede olmycak diye endiseleniyorum. Sizce arasında cok fark olur mu
Gebelik haftası 36

6 Cevap

0 oy
24 Ağustos 2020 (222 puan) cevapladı
6 gunde cok ahim sahim bi farklilik olacagini sanmiyorum tabiki en iyisini doktorun bilir ama ille de kendi doktorun olsun istiyosan oyle sec canm
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Ben de oyle düşündüm hem bekledikçe sabirsizlasiyorum
24 Ağustos 2020 (222 puan) yorumladı
Evet insan biran once dogurmak istiyor o haftalara gelince dogum yapincada keske viraz daha icimde kalsaydi diyor:))
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Napalim annelik iste . Hayırlısı olsun hakkımızda . Teşekkür ederim yardımınız icin
-Reklam-
0 oy
24 Ağustos 2020 (5,247 puan) cevapladı
Yani özelde ise doktorunuz yapacaktir zaten sezeryani gün  ile olmuyormuş. Gelmez herhalde sanci gelsene sizin doktorunuz  cagrilmazmi  özel  de öyle olmuyormu  ? Bnce bejlenmeli tabiki doktorunuzun da fikri  önemli 
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Yok doktor gece olursa hafta sonu olursa gelmiyor .nöbetçi olan giriyor
24 Ağustos 2020 (5,247 puan) yorumladı
bn normalde devlete gidiyorum o yüzden  bilgim yok cnm. Ne anlamı  kaldı o zaman özelin ;)
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Valla öyle adam kurallı çalışıyor
0 oy
24 Ağustos 2020 (1,709 puan) cevapladı
Ben Allah nasip ederse planlı sezeryan olcam ve 37+3 falan gibi olcam. Doktorm 37yi bitirdgn sürece hiç bir sorun olmaz dedi. 38i 39u bekleyemicem:) zaten üç kilo üstüne çıkmış olcak ve ciğerleri de gelişmiş olcak Allah'ın izniyle
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Allah saglik sihhat versin çocuklarımıza hayirli doğumlar
0 oy
24 Ağustos 2020 (308 puan) cevapladı
Bende 38+4 oluuorum sezaryana alinacağim gün cuma günü giricem  bazen bende düşünüyorum gelirmi acaba sancım falan  ama ben  her hafta nst ye giriuotim hiç sancim yok doktorumda olur dedi    28 oğusto s için    
24 Ağustos 2020 (221 puan) yorumladı
Bende cuma günü yada pazartesi günü istiyodum . Hayırlısı olsun hepimiz icin rabbim yardimcimiz olsun
0 oy
24 Ağustos 2020 (200 puan) cevapladı
6 gün erken fark olabilir diye düşünüyorum ama sen kendini nasıl rahat hissedersen öyle yap canım. Benim de doktorum Eylül 14 18 arası ne zaman müsait olursan demişti ama ben erken olursa sütüm gelmez bebek küçük olur falan diye evham yapıyorum
0 oy
24 Ağustos 2020 (177 puan) cevapladı
Kesinlikle bekle gelişim son günler daha hızlı çünkü  1gun bile çok farkediyor benim doktorum sezeryani bile zor olmadıkça 39dan aşağı yapmıyor asla 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen doğum için 38+0 ile 38+6 hafta arasında ne gibi farklar olur?
38+0 haftası tıbbi olarak miadında kabul edilir ve bebeğin akciğer gelişimi büyük oranda tamamlanmıştır. 38+6 haftasına gelindiğinde ise bebek anne karnında bir hafta daha kalarak kilo alımına ve gelişimine devam eder. Ancak 39. haftaya yaklaşmak, doğal doğum sancılarının başlaması ihtimalini de beraberinde getirdiği için planlı sezaryen operasyonlarında doktorlar genellikle 38. haftanın son günlerini veya 39. haftanın başını tercih ederler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum zamanı belirlenirken hangi kriterlere dikkat edilmelidir?
Sezaryen doğum zamanı belirlenirken en önemli kriter bebeğin ultrason ölçümleri, amniyotik sıvı miktarı ve plasentanın durumudur. Doktorunuz bebeğin gelişimini ve rahim ağzındaki değişiklikleri değerlendirerek en güvenli zamanı önerir. Ayrıca annenin genel sağlık durumu ve önceki doğum öyküsü de planlanan tarihin belirlenmesinde belirleyici rol oynar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Planlı sezaryen öncesi sancılar başlarsa ne yapılmalıdır?
Planlı sezaryen tarihinizden önce sancılarınızın başlaması durumunda vakit kaybetmeden hastanenin acil servisine başvurmanız gerekir. Doğum eylemi başladığında doktorunuz hastanede olmasa bile, nöbetçi kadın doğum uzmanları ve doğumhane ekibi acil müdahale için hazır bulunmaktadır. Bu tür durumlar için hastanenin 7/24 hizmet veren doğum ekibiyle önceden görüşerek süreç hakkında bilgi almanız endişenizi azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Neden çoğu doktor sezaryen için 39. haftayı beklemeyi önerir?
Uzmanlar, tıbbi bir zorunluluk olmadığı sürece bebeğin akciğer ve beyin gelişiminin tamamlanması için 39. haftanın doldurulmasını tavsiye eder. 39. haftaya kadar anne karnında kalan bebeklerde, doğum sonrası solunum sıkıntısı veya yenidoğan yoğun bakım ihtiyacı gibi risklerin daha düşük olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle doktorlar, anne ve bebek için sağlık riski oluşturmadığı müddetçe 39. haftayı ideal doğum zamanı olarak görürler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen tarihini seçerken hastanede doktorun olması ne kadar önemlidir?
Sezaryen doğumda kendi doktorunuzun bulunması psikolojik olarak güven verici olsa da, hastanelerin doğum servisleri her zaman uzman bir ekiple çalışır. Eğer doktorunuzun hastanede bulunmadığı bir saatte sancınız başlarsa, hastanenin görevli ekibi süreci yönetmek ve gerekirse acil sezaryen gerçekleştirmek için tam donanımlıdır. Planlama yaparken doktorunuzun izinli olduğu günleri öğrenip, tercih ettiğiniz tarihi buna göre belirleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 155 göst.
13 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nejefova (14 puan) sordu
0 oy
5 cevap 825 göst.
0 oy
4 cevap 653 göst.
29 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde G7139 (175 puan) sordu
0 oy
6 cevap 1,079 göst.

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...