Normal doğumdan acil sezaryene alınma durumum normal mi?

0 oy
1,589 göst.
26 Ağustos 2020 Doğum kategorisinde (340 puan) sordu
38+1 haftalik doğum yaptım şimdi 13 günlük olduk.. sancım başlayınca doktora gittik üç cm açıklıkla yatisim yapıldı.. 18 saat sancı çektikten sonra doğumhaneye aldılar giderken kusmaya başladım.. doğumhane ye gittik 18 saat sancidan sonra artık yorgun düşmüştüm karnıma bastırılması da cabası.. geldi geldi ikin deyip yine kaçtı demeleri iyice sinirlerimi bozmuştu.. sonra bırakın beni öldürecek misiniz deyip ebelerin üstüne atladım sonrası panik atak krizi.. doktor beni kucaklayıp cataldan alıp acil sezeryana aldı.. başından beri normal doğum istiyordum.. ilk doğumum olacaktı.. beni neyin beklediğini de bilmiyordum.. yapabilirim sanmıştım.. doktorum da normal doğuma teşvik ediyordu doğal olarak.. ama benim anksiyete panik atak problemim vardı aklımıza bunun bı sorun olacağı gelmemişti.. o kadar sancı çekmeme rağmen bi kez olsun sezeryana alın beni diye bagirmadim gelen maşallah diyordu bu sanciya nasıl dayaniyorsun aferin diyorlardı.. ama sonuç sezeryanla bitti.. siz siz olun panik ataginiz ya da farklı psikolojik sorununuz varsa sakın ola normal doğuma kalkışmayın.. ölümden döndüm ben resmen.. bu paylaşımı korkun etkilenin diye yapmıyorum benim yaşadığımi yaşamayın diye yazıyorum.. ama şimdi çok tatlı bir oğluşum oldu bütün acılarımı unuttum darısı tüm hamilelerin başına bve Rabbim kimsenin kucağını boş bırakmasın inşallah
Gebelik haftası Doğdu

13 Cevap

0 oy
26 Ağustos 2020 (1,791 puan) cevapladı
Sezeryan düşünüyorum hiç risk falan göze almam bebegim icin ikinamam ben hiç normalde bile adet sancısı çekmemiş biriyim hayatta yapamam yapana da helal olsun.. Doktorum bana sezeryan dedi riskli gebelik olduğu için 
26 Ağustos 2020 misafir yorumladı
Ben iki doğum yaptım suni sanciyla 3.doğumum sezeryan olucak o da mecburiyetten tabi.ama normal doğum sonrası guzel ayağa kalkman kolay
27 Ağustos 2020 (1,791 puan) yorumladı
Sezeryanda zor degil ki ilk kalkis biraz zorlar yürüdükçe  kalkmaz bisey  gözümüzde ne kadar büyütsek o kadar   zor gelir
25 Aralık 2021 (1,750 puan) yorumladı
Zehra bende de var panik atak ama sırf çevre baskını yüzünden denicem normali ayrıca adetlerim çok ağrılı geçer her ay iğne ilaç hastanelik olurum
-Reklam-
0 oy
26 Ağustos 2020 (119 puan) cevapladı
Amin inşallah canm . Rabbim analı babali büyütsün hayırlı evlat etsin.  Ben korkuyorum ama illa normal diye on yargim yok hangisi kolay olacaksa Allah onu nasip etsin . Bı arkadaşım çok istiyordu normal normal diye ama çok sıkıntılar çekti Allah hepimize hayırlısını versin sende insalaaah bana dua et ♥️
0 oy
26 Ağustos 2020 (275 puan) cevapladı
Allhm acısını gostermesin canm evladının bende de epilepsi rahatsızlığı var bende normal doğum istiyorum ama çokta korkuyorum böyle olurum diye çünkü ben normalde adet sancisina bile dayanamayan insanm ama sezaryandan da sonrasından korkuyorum  ağrım. Çok olur diye hayrlisi olsun herşeyin napalim
0 oy
26 Ağustos 2020 (1,697 puan) cevapladı
Seni çok iyi anlıyorum benimde ters gelen bebeği normal doğuma zorladılar neredeyse bebeği kaybediyorduk sezeryana alın diye yalvardım  en sonunda serumumu kendim çıkartıp başka hastaneye gitmek zorunda kaldım..Oğlum doğduğun da mosmordu ve ağzı burnu yana kaymıştı..
0 oy
26 Ağustos 2020 (153 puan) cevapladı
Cok gecmis olsun bebisine saglikli uzun omurler diliyorum. Ben de 1 eylul de sezaryen olacagim bana da dua et canim :)
26 Ağustos 2020 (116 puan) yorumladı
Allah'ım yardımcımız olsun inşallah. Benimde 1 eylül'de kısmetse:)
27 Ağustos 2020 (153 puan) yorumladı
Amiiin canim hayirli guzel dogumlarimiz olsun hepimizin :)
0 oy
26 Ağustos 2020 (109 puan) cevapladı

 Öncelikle çok geçmiş olsun.Ama siz doğum anlarınız anlatınca biz daha korkuyoruz.doğumun nasıl bir şey olduğunu bilmiyordum çevre sayesinde artık hissedebiliyorum lütfen kimse doğumunu anlatmasın heleki zor bir doğumsa doğumu kolau olanlar anşatsa daha iyi olur en azından bizde doğumdan korkmayız şimdiden paniğe girmeyiz:'( 

26 Ağustos 2020 (645 puan) yorumladı
Herkezin farkli oluyo korkmayin bir sekilde dogucak saglikla gelsin bende 2 tane normal dogum yaptim suni sanci ile dogumlarimi baslattilar ama dogum olunca hemn 1 saate ayaklandim bebegimin altini hemn ben aldim sezeryanda olabilir onad karai degilim tabi yeterki saglikl olsun rabbim sizede hayirli dlgumlar nasip etsin
26 Ağustos 2020 (109 puan) yorumladı
Amin inşallah canım
25 Aralık 2021 (927 puan) yorumladı
Burda artik bu postlara alismis olmaniz lazim herkesin hikayesi farklidir herkes dogum kolay dememiz8 beklyo ama zor yani zorluklari var artik bunun bilincinde olup etkilenmemek lazim herkesin dogum hikayesi abskadir saglikli dogumlsr ins cumlemisr
0 oy
26 Ağustos 2020 (645 puan) cevapladı
Gozunuz aydin saglikla buyutun cok sukur ikinizde iyisiniz
0 oy
26 Ağustos 2020 (1,615 puan) cevapladı
Öok geçmiş olsun oda sizin imtihanımız olmuş. Neticede bebeğinize sağlıkla kavulmuşdunuz mühim olan o. Hayırlı olsun evladınız 
0 oy
26 Ağustos 2020 (170 puan) cevapladı
Panik atağı ya da anksiyete bozukluğu olan normal doğurmasın sezeryan olsun demek yerine önceden çok iyi araştırıp gerekli yerlerle görüşüp ruhen ve fizikten daha iyi hazırlansın ve doktoruyla bu konuda önceden konuşsun demek daha sağ duyulu bir öneri olurdu. Bebeğinizi sağlıkla büyütün. 
0 oy
25 Aralık 2021 (88 puan) cevapladı
Ayni durumu yaşadım şuan hastane de yatıyorum ve bebeğim yoğun bakıma alındı
0 oy
25 Aralık 2021 (940 puan) cevapladı
Bendede panik atak oldugu icin genel anestezi altinda sezeryan dogum yaptm bende aynen asla yapamazdm normal dogum ya bna yada bebegime brsey olurdu oyuzden terch etmedm 
0 oy
25 Aralık 2021 (1,298 puan) cevapladı
Canım bende panik atak yok ama yatıp kalkıp dua ediyorum iyiki sezeryan oldum die ikincide ilki gibi kolay geçer inşallah 
0 oy
25 Aralık 2021 (1,750 puan) cevapladı
Panik atakmı bilmiyorum ama aynı senin gibi üstüme biri çullansa ben son gücümle ittiririm boğulacak gibi olurum direk savunmaya geçerim sanki nefessiz kalacağım gibi oluyor sizde de öyle mi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Normal doğum sırasında panik atak geçirmek süreci nasıl etkiler?
Normal doğum sırasında yaşanan panik atak, annenin kontrol kaybı yaşamasına, solunum düzeninin bozulmasına ve aşırı stres nedeniyle doğumun ilerleyişinin durmasına neden olabilir. Anksiyete bozukluğu olan kadınlarda doğum sancıları sırasında yaşanan panik atak, vücudun kasılmasına ve doğum kanalındaki sürecin zorlaşmasına yol açarak acil sezaryen gerekliliğini artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık gebelikte normal doğumdan sezaryene geçiş nedenleri nelerdir?
38 haftalık gebelikte normal doğumdan sezaryene geçişin en temel nedeni, doğumun anne veya bebek için riskli hale gelmesidir. Uzun süren sancı döneminde annenin yorgun düşmesi, bebeğin oksijensiz kalma riski, annenin psikolojik olarak tükenmesi veya doğumun ilerlememesi gibi durumlarda doktorlar acil sezaryen kararı alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda sancı yönetimi ve psikolojik destek neden önemlidir?
Doğumda sancı yönetimi, annenin fiziksel ve psikolojik sağlığının korunması için hayati öneme sahiptir. Özellikle panik atak veya anksiyete geçmişi olan gebelerin, doğum öncesinde psikolojik destek almaları ve doğum ekibiyle bu durumlarını paylaşmaları, sancı yönetimi sürecini daha kontrollü ve güvenli hale getirmelerine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda 18 saat sancı çekmek normal kabul edilir mi?
İlk doğumlarda 18 saat ve üzeri sancı süreci tıbbi olarak aktif doğum evresi içerisinde görülebilir ancak bu süre annenin genel sağlık durumuna ve bebeğin kalp atışlarına göre yakından takip edilmelidir. Uzun süren sancılar annede fiziksel ve mental yorgunluğa yol açtığı için, doğumun ilerlemediği durumlarda doktorlar sezaryen tercihini değerlendirmeye alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Panik atak hastaları normal doğum yapabilir mi?
Panik atak hastaları normal doğum yapabilir, ancak bu sürecin öncesinde bir psikiyatrist veya psikolog desteği ile doğum planı oluşturulması oldukça önemlidir. Doğumda yaşanabilecek panik atak krizlerini yönetmek için nefes egzersizleri, gevşeme teknikleri ve doğum ekibinin bilgilendirilmesi, sürecin çok daha sağlıklı geçmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 390 göst.
0 oy
2 cevap 312 göst.
0 oy
0 cevap 137 göst.

1,512,298 soru

24,667,316 cevap

367,059 kullanıcı

...