Bebeğimin kalbinde delik var, kendiliğinden geçer mi?

0 oy
2,083 göst.
27 Ağustos 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (154 puan) sordu
Kizlar ayrintili ultrasonda bebegin kalbindr ufak bi delik var anne karninda duzelebilir de duzelmyebilir de dedi  doğumdan  sonra hemen bebek ekosu çektirin dedi basina gelen var mi gecer mi sizce ? Napsak ? 
Gebelik haftası 25+3

13 Cevap

+1 oy
27 Ağustos 2020 (81 puan) cevapladı
Yaa kurban olurum üzülme hiç bir şey olmiycak allahımın izniyle sakın stres yapma tamam mı bol dua et gülümse çık gez dolaş temiz hava al bebeğini düşün doğucak kucagına alıcan onunla gezicen öpücen kokliycan tamam mı içini ferah tut lütfen 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Uzulmemeye calisiyorum zaten zor bi hamilelik geçiriyorum  insallah gecer tesekkur ederim canim bu arada
27 Ağustos 2020 (81 puan) yorumladı
Ben sana yarın kuran okurum yinede çünkü bende hamileyim dara düştüğüm zaman içime sıkıntı girdiği zaman açar kuranimi okurum yarın bebeğinede okurum bol bol dua da ederim mrk etme cnm rabbim şafi ismiyle şifa versin aminnnn...
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Aayy cok sağol  canim Allah razi olsun insallah sende saglikli bi sekilde kucagina alirsin
27 Ağustos 2020 (81 puan) yorumladı
Amin inşlh cümlemiz inşlh cnm :)
-Reklam-
0 oy
27 Ağustos 2020 (357 puan) cevapladı
Normal durum canım stres yapma çoğu bebekte görülen bir durumdur doğum esnasında feroman ovale denilen kalpteki delik kapanır telaslanma korkacak bişey yok 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Inşallah   oyle olur baaya korktuk  cunku biz
0 oy
27 Ağustos 2020 (1,709 puan) cevapladı
Hic korkma canm öyle korkcagn bişey değil, duzelebilir ama düzelmezse bile ömür boyu tedavi falan gerektiren bişey değil ki, benm teyzemin kalbi delik 2 çocuklu 50 yaşına girecek:)  hiç bir sağlık problemi de yok yani, dogunca hemen eko cekersin, zaten ufakmis, Allah'ın izniyle hiçbisey olmaz canm. Allah sağlıkla kucağımiza almayı nasip etsin inşallah bebislerimizi
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Amin canim insallah doktor oyle diyince dunyam basima yıkıldı Rabbim herkesin bebegine sağlık  versin .
0 oy
27 Ağustos 2020 (79 puan) cevapladı
korkma cnm gecer bnm kızmdada vardı hatta dpgumdan sonra  8 ci ayda ögrendm  kapndı
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah geçer
0 oy
27 Ağustos 2020 (338 puan) cevapladı
Ins bisey cikmaz rabbm yardmcnz olsn 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Amin hepimizin  yardimcisi olsun
0 oy
27 Ağustos 2020 (415 puan) cevapladı
Benimde kızima demisti izmir tepecik hastanesinde bir doktor ayrintiliya girdigimde 2013 yılında  rabbime bin şükür öyle bisey yoktu doktor kalbinin hizasında ben var onu görmüs sanırım 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Bizimki ayrintili ultrasonda gosterdi ufak bir delik şurası  dedi
0 oy
27 Ağustos 2020 (315 puan) cevapladı
Ben detaylı ultrason yaptırmadım bebeğimde enfeksiyon çıktı bi hafta hastanede kaldık kontrol edildi eko çekildi doktor kalbinde delik var dedi ama endişelenme çoğu bebekte çıkıyor çoğu da düzeliyor şimdi 3 ayligiz 6 aylık olunca kontrole gösterecem 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah seninkide gecer ..
27 Ağustos 2020 (315 puan) yorumladı
Inşallah Rabbim bütün hastalara şafi ismiyle şifa versin inşallah sizde endişelenmeyin inşallah geçer Allah başka dert vermesin inşallah
0 oy
27 Ağustos 2020 (352 puan) cevapladı
Canım ben henüz o haftalara gelemedim ama görümcemin bebeğine demişlerdi kalbi delik diye.. Ama doğduktan sonra hiçbirşeyi yoktu bebeğin..İnaşllah seninki de öyle olur ki bence öyle olur..Rabbim  bebeğinizi sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin.. 
27 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah canim gecer.
Rabbim hepimizin bebegine saglikla kucagina almayi nasip etsin..
27 Ağustos 2020 (301 puan) yorumladı
Kuzum benim oglumdada üfürüm ve delik vardı iki yaşında kapandı çok şükür korkma kapanmasaydi bacaktan küçücük bir delikle girip hemen kapatıyoruz hiçte zor deyil demişti doktor ama büyük ihtimal seninki doğumda kapalı doğar inşaallah kuzum
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah
0 oy
27 Ağustos 2020 (111 puan) cevapladı
Kizim 6 yaşında hala kalbinde delik var ufacık bisey hiçbir sorun teşkil etmiyormuş istediği spor dalıyla profesyonel olarak ilgilenebilir dedi doktor. Ilerleyen zamanda kapanırsa kapanır kazanmazsa da hiçbir sorun olmaz dedi
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Gecmis olsun canim
28 Ağustos 2020 (111 puan) yorumladı
Sağol canim
0 oy
27 Ağustos 2020 (373 puan) cevapladı
Canım her bebeğin anne kaenındayken kalbinde delik vardır ve ilk nefeslerini aldıklarında kapnır bu kimi bebeklerinde kapanmaz benim kızımınki kapanmamıştı ama 5 yasında kapandı cok buyuk sıkıntı teşkil etmiyor 3 aylıkken çektirmiştim 5 yaşında bide 7 yasında cektirdim ekoyu ve tamamen kapandı
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah bizimkide kapanir
0 oy
28 Ağustos 2020 (464 puan) cevapladı
Benim ablamin basina geldi onunkine dogumda ogrenildi kiz bebeklerin ikisinde de bes yasina kadar kapanabiliyormus dendi oylede oyle ikinci kizinin rabbime sukrolsun uc yasinda tamamen kapanmis...insallh sizinki dahada erken sifa bulur
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Amin canim insallah
0 oy
28 Ağustos 2020 (594 puan) cevapladı
1 yaşına kadar kapanıyor. 3 delikle doğup zamanla bunlar gelişerek kapanıyor. Merak edip üzülme.
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah bakalim kucagimiza alamadik daha
0 oy
28 Ağustos 2020 (765 puan) cevapladı
Kuzenim oyle dogdu 14yasinda simdi hic bir seyi yok..tedaviyle geciyo
28 Ağustos 2020 (154 puan) yorumladı
Insallah gecer..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Anne karnındaki bebeğin kalbindeki delik kendiliğinden kapanır mı?
Bebeklerde anne karnında tespit edilen küçük kalp deliklerinin büyük bir kısmı, doğum sonrasında veya ilk yaş içerisinde kendiliğinden kapanabilmektedir. Kalp gelişim süreci doğumla birlikte devam ettiği için, deliklerin birçoğu bebek büyüdükçe doku gelişimiyle birlikte kapanma eğilimindedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğduktan sonra kalp ekosu ne zaman çekilmelidir?
Ayrıntılı ultrasonda kalp deliği şüphesi saptanan bebeklerde, doğumdan hemen sonra tercihen ilk birkaç gün veya ilk hafta içerisinde çocuk kardiyolojisi uzmanı tarafından bebek ekosu çekilmelidir. Bu işlem, deliğin tam yerini, boyutunu ve bebeğin genel dolaşımına etkisini belirlemek için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde kalp deliği belirtileri nelerdir?
Küçük kalp delikleri genellikle bebekte herhangi bir dış belirtiye yol açmaz ve rutin kontrollerde fark edilir. Ancak delik büyükse bebekte emme sırasında çabuk yorulma, hızlı nefes alıp verme, kilo alamama veya dudak çevresinde morarma gibi belirtiler gözlemlenebilir; bu durumda vakit kaybetmeden uzman muayenesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekte kalp deliği olması ileride ne gibi sorunlar yaratır?
Çoğu küçük kalp deliği ilerleyen yaşlarda herhangi bir sağlık sorununa yol açmadan kapanır veya yaşam boyu hiçbir klinik şikayete sebep olmaz. Ancak takip gerektiren durumlarda, delik kapanmazsa veya boyutu büyükse çocuk kardiyoloğu tarafından izlenerek gerekirse müdahale planlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek ekosu nasıl yapılır ve bebeğe zarar verir mi?
Bebek ekosu, ultrason cihazı ile kalbin görüntülenmesi işlemidir ve herhangi bir radyasyon içermez, bebeğe hiçbir zararı yoktur. İşlem yaklaşık 15-30 dakika sürer, bebeğin canı yanmaz ve herhangi bir ön hazırlık gerektirmeden uzman hekim tarafından kolayca uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 1,306 göst.
0 oy
4 cevap 445 göst.
22 Mart 2023 Doğum kategorisinde bbtll (161 puan) sordu
0 oy
1 cevap 308 göst.
0 oy
4 cevap 1,168 göst.

1,512,191 soru

24,666,100 cevap

366,981 kullanıcı

...