8 haftalıkken gördüğüm bebeğimi 12. haftaya kadar göremeyecek miyim?

0 oy
1,784 göst.
29 Ağustos 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (832 puan) sordu
Kızlar bebeği en son 8 haftalıkken gördüm doktor bidakinde 12. Haftada gel hem ikili taramanı yapalım dedi. Şuan 10 haftalığım ama arası çok uzun değilmi çok korkuyorum bebeğe bişey olcak bu süreçte diye
Gebelik haftası 10

29 Cevap

+2 oy
29 Ağustos 2020 (2,043 puan) cevapladı
Uzun zaman degil ki tabikide 4 haftada bir kes kontrole gidinir son gunlerde oldugun zaman bir kac gunde bir gidinis ben son gunume kadar 4,5 haftada bir kes gitmistim
29 Ağustos 2020 (832 puan) yorumladı
Teşekkür ederim daha önce düşüklerim olduğu için endişeleniyorum biraz
30 Ağustos 2020 (2,043 puan) yorumladı
Benim de oldu 2 tane . Endiselenmene gerek yok :**
-Reklam-
+2 oy
29 Ağustos 2020 (1,016 puan) cevapladı
Endişelenme cnm zaten bu koronada gitme sık sık hastaneye ki ayda bir gidiliyor Dr son aylarda Dr düşürüyor gitme süresini iyi beslen dinlen bişe olmaz 
+2 oy
29 Ağustos 2020 (271 puan) cevapladı
12 de çağırması normal. Bir şikayetim olmadiktan sonra kontrole gitmene gerek yok.
+2 oy
29 Ağustos 2020 (1,876 puan) cevapladı
Ayda br kontrol oluyor zatn normalide bu. Ben en sn 19haftalık da gtmstm brdhakı kontrol 24.haftada gdecegm. Suan 22yım.normlde de hep ayda bir olur ynı 
+1 oy
29 Ağustos 2020 (259 puan) cevapladı
İlk 3 ay iki hafta da bir sonraki zamanlar da ayda bir kontrol oluyor. Büyük ihtimal korona riskinden dolayı doktorunuz bir ay sonra çağırmış. O haftalarda bende çok endişeliydim görmek istiyordum hep. Emin olun şu süreçte ne kadar az hastaneye gitsek o kadar iyi
+1 oy
29 Ağustos 2020 (4,684 puan) cevapladı
Yoo ayda 1 kontrol oluyor zaten, son aylara kadar böyle 
29 Ağustos 2020 (832 puan) yorumladı
Teşekkür ederimm
+1 oy
29 Ağustos 2020 (134 puan) cevapladı
Yok canım zaten son aya kadar herhangi bir sorun olmazsa ayda bir gideceksin
+1 oy
29 Ağustos 2020 misafir cevapladı
Bende tam 8 de gördüm şuan 11+2 2 hafta sonra gidicem inşallah
29 Ağustos 2020 (832 puan) yorumladı
Allah sağlıklı bi şekilde kucağımıza almayı nasip etsin inşallah
+1 oy
29 Ağustos 2020 (668 puan) cevapladı
Öyle düşünme ilk haftalarda ayda bir çağırıyorlar zaten kötü düşünceleri at kafandan bir şey olmaz korkma
+1 oy
29 Ağustos 2020 (492 puan) cevapladı
Seninle aynı durumdayız bazen diyorum 1 hafta sonra gdym ama kendimi yine tutuyorum bende en son 8 haftalıkken giitim şuan 9 oldum ama içim içimi yiyor
29 Ağustos 2020 (832 puan) yorumladı
Bende öyleyim yarın kesin gitcem diyorum sonra gene vazgeçiyorum, herhangi bi kanama sancı olmadığı sürece korkma dedi doktorum ama kalp atışı durduğunda bi belirti olmuyomuş sanırım ondan korkuyorum. Allah korusun evlatlarımızı
29 Ağustos 2020 (492 puan) yorumladı
Evet kalp atışı durduğunu anlayamıyoruz Allah korusun onları bizim elimizden bişey gelmez
29 Ağustos 2020 (1,895 puan) yorumladı
Onun hiçbir çaresi yok ama malesef doktora gidersiniz bebeği Görürsünüz iki gün sonra yine olabilir. Dua etmekten başka çare kalmıyor bu süreçte Allah tüm evlatları bağışlasın
29 Ağustos 2020 (492 puan) yorumladı
Amin inşallh Allah hiç bir annenin eziyetini boşa çıkarmasın
+1 oy
29 Ağustos 2020 (2,272 puan) cevapladı
O haftalarim da bende korkuyordum canım 3 haftada bir gidiyordum bazen ayda iki kere ama şunu anladım ki sen kendine dikkat ettiğin sürece bebek de iyi . Ağır kaldırma uzanma kendini yorma bol bol su iç . Her gün 1 kase yoğurt ve muz ye. Maddi durumun iyiyse fındık ceviz de ye beyin gelişimi için. Endiselenme sinir strese üzüntüyle de girme bu korkularının atlatirsin zamanla Suan da ben 29+4 ün çok şükür. Çok çabuk da geçti
+1 oy
29 Ağustos 2020 (106 puan) cevapladı
canim ayniyiz... bende 10 dayim, en aon 8de gordum ..ayni sakilde banada 12de gel dedi... sonra 16 diyecek... ilk zamanlar ayda bir kontrol... ama insanin ici icini yiyiyor bise oldu mu diye... bende cok tedirginim... 
+1 oy
29 Ağustos 2020 (330 puan) cevapladı
Ben ilk gittim de 6+4 tum. Doktor 12 haftada gel ikili testini de yapalim dedi. Ayrıca o güne kadar cinsel iliskiyide yasaklamisti. Gebeliğin başlarında eğer bi sorunun yoksa ayda bir gitmek gayet mantıklı. Sağlıklı gebelikler;)
29 Ağustos 2020 (832 puan) yorumladı
İnsan sabırsızlanıyor:) bana ilişki için haftada bir olabilir dediği için yapıyoruz inşallah bi sorun olmuyodur.
29 Ağustos 2020 (330 puan) yorumladı
Doktor dediyse sorun olmaz. Sen içini ferah tut. Belki gittiğinde cinsiyetini bile ogrenebilirsin. Benim doktorum 12. Haftada daha biz sormadan pat diye soyleyivermisti ;)
+1 oy
29 Ağustos 2020 (379 puan) cevapladı
Ayda bir gitmek gayet normal bi sorun olmadikca ayda bir gidersjn canim

 Zaten sık usg ye girmekten sıkıntı

 Sen gonlunu ferah tut
0 oy
29 Ağustos 2020 (1,163 puan) cevapladı
Ben 29 haftalığım doktor 4 hafta sonra gel dedi yani 33 cü haftada seninde sıkıntın olmadığı sürece şu virüs bitene kadar sık gitme cnm 
0 oy
29 Ağustos 2020 (3,588 puan) cevapladı
Ben 7 de gittim 5 hafta sonra gel dedi haftaya gidecem 
0 oy
29 Ağustos 2020 (342 puan) cevapladı
İlk gebeligin mi ben de ilk gebeligimde yaşıyor mu acaba korkusuyla sürekli gidiyordum 2 haftada bi sonra hareketlerini hissetmeye başlayınca için rahat oluyor doğuma kadar da pek gitmedim şuan 3. Gebeliğin sadece bı kere gittim şimdi de cinsiyet öğrenmeye gitcem o kadar 
29 Ağustos 2020 (342 puan) yorumladı
Tabi bı sıkıntı olmadığı sürece
0 oy
29 Ağustos 2020 (648 puan) cevapladı
Canim boşuna panik yapıyorsun bişey olmaz ALLAHIN izni ile zaten doktor sana gün de vermiş şu gün gel diye korkma 
0 oy
29 Ağustos 2020 (384 puan) cevapladı
Canım hıc korkma bende ilk  6 haftamda  gitmiştim  kese gorundu ama 2 hafta sonra gel bebek olusmusmu dıye bakalım dedı ıkı hafta sonrası bayrama denk geldi sonrada doktor yoktu ben kalp atıslarını taa 10 haftanın sonuna dogru gıttım duydum ilk gebelıgım zaten gitsen bısey yapmıyolarkı bıtek ultrasondan bakıp tamm diyip gonderıyolar zaten daha 12 haftaya kadar folık asıtten baska ılacta vermiyorlar yalnız 12 haftadan sonra vitamin veriyorlar 12 haftada kesınlıkle gıt vitamin verırler korkma kanaman olmadıgı surece ve kendını rahat hıssettıgun surece korkma bısey olmaz Allahın izniyle 
0 oy
29 Ağustos 2020 (1,697 puan) cevapladı
Kıyamam sana yok uzun değil arası 32 ye kdr ayda 1 çağırdı benide doktor ama seni çok iyi anlıyorum günler geçmek bilmez şimdi sana:)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 8. haftadan 12. haftaya kadar muayene olmamak normal mi?
Gebelik takibinde 8. hafta ile 12. hafta arasında uzun bir ara olması, komplikasyonsuz ilerleyen gebeliklerde doktorların sıklıkla tercih ettiği rutin bir durumdur. 12. haftada yapılan ikili tarama testi, bebeğin ense kalınlığı ve burun kemiği gibi kritik gelişimsel parametrelerinin ölçülmesi için en ideal zaman dilimidir. Eğer şiddetli kanama, yoğun kasık ağrısı veya ani bir belirti yaşanmıyorsa, doktorunuzun belirlediği 12. hafta kontrolüne kadar beklemek tıbbi açıdan genellikle güvenli kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 10. haftasında bebek hareketleri hissedilir mi?
Gebeliğin 10. haftasında bebek henüz çok küçük olduğu için hareketlerinin dışarıdan hissedilmesi veya anne tarafından net bir şekilde algılanması tıbben beklenmez. Bebek hareketlerinin hissedilmesi genellikle 16 ile 20. haftalar arasında gerçekleşir. Bu dönemde bebeğin durumunu merak etmek çok doğal olsa da, 10. haftada herhangi bir hareket hissetmemeniz bebeğin sağlığında bir sorun olduğu anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testi hangi haftalar arasında yapılır?
İkili tarama testi, gebeliğin 11. haftasının başı ile 14. haftasının sonu arasında, en ideal olarak ise 11-12. haftalar civarında yapılması önerilen bir tarama testidir. Bu test, bebeğin genetik yapısı ve gelişimi hakkında önemli veriler sunar. 12. haftada yapılan bu kontrol, hem bebeğin genel gelişimini görmek hem de tarama testlerini tamamlamak için en uygun zamanlamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
10 haftalık gebelikte bebeğe bir şey olup olmadığını nasıl anlarım?
Gebeliğin 10. haftasında bebeğin sağlığını evde takip edebileceğiniz fiziksel bir yöntem bulunmamaktadır; bu nedenle endişeleriniz yoğunsa doktorunuzdan bir ara kontrol talep edebilirsiniz. Ancak şiddetli vajinal kanama, dinlenmekle geçmeyen çok şiddetli karın ağrısı veya yüksek ateş gibi belirtiler olmadığı sürece bebeğin gelişimi rutin seyrinde devam ediyor kabul edilir. Sağlıklı bir süreç için doktorunuzun önerdiği folik asit takviyelerine devam etmeniz ve sağlıklı beslenmeye odaklanmanız yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte doktor randevuları arasındaki süre neden uzun tutulur?
Doktor randevuları arasındaki süre, gebeliğin haftasına ve risk durumuna göre belirlenir ve genellikle düşük riskli gebeliklerde ilk trimesterde 4 haftalık aralıklar standarttır. 8. haftadan 12. haftaya kadar olan süreç, bebeğin organ gelişiminin en kritik olduğu dönemlerden biri olsa da, bu süreçte düzenli bir muayeneye ihtiyaç duyulması için özel bir risk faktörü bulunmalıdır. 12. haftadaki kapsamlı kontrol, bebeğin büyüme hızını ve gelişimini değerlendirmek için yeterli ve gerekli bir süredir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,667 soru

24,672,095 cevap

367,309 kullanıcı

...