Özel sektörde 24 haftalık hamileyim, nasıl rapor alabilirim?

0 oy
1,445 göst.
1 Eylül 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (190 puan) sordu
Kızlar hamiş olup özel sektör de çalışanlar var mı?KKaçıncı haftalardasınız? Pandemi nedeniyle zor bir süreç yaşıyoruz bence hepimiz riskliyiz. 32 haftasına gelmemiş rapor alan almayı düşünen var mı aranızda? Nasıl ve nereden rapor alabiliriz 24 haftayı geçtim kamuda olsaydım idari izinli sayılacaktım ama malesef hayat herkese eşit davranmıyor. 

11 Cevap

0 oy
2 Eylül 2020 (89 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ben de 23. Haftada yım canım kamu özel sektor ayrımı çok sacma yaa onlar can tasiyo da biz tasimiyo muyuz sinir bı durum 
-Reklam-
+1 oy
1 Eylül 2020 (157 puan) cevapladı
Ben 8 haziran hamile olduğumu öğrendim o zmn dan beri işe gitmedim rapor aldım ücretsiz izin kullandım bugün başlamıştım işe bulantı kusma ve bel ağrısı + idrar yolu enfeksiyon rahatsızlığından dolayı baktım olmucak işten çıkışımı aldım 
1 Eylül 2020 (358 puan) yorumladı
Bende aynısını yaptım canım ne yapalim hiç bişey bebegimizden daha önemli değil kolay meydana gelmiyor bende düşük tehlikem vardı başlarda sonra da tansiyon kusma bel ağrısıyla istifa ettim
1 Eylül 2020 (157 puan) yorumladı
Aynenn cnm benm de önceliğim bebek bu hamileligimden önce 2 aylık düşük yaptım haliyle insan korkuyo tabi 3 kuruş para için kendimi bebeğimi riske atmaya değmez
1 Eylül 2020 (358 puan) yorumladı
Aynen öyle rabbim rızıklarini bol göndersin inşallah canım ne yapalim kısmet bende 1 buçuk yıldır evliyim eşim çok istiyordu ilk günden beri korunmadik olsun diye artık olmuyor psikolojisine girmiştik çok şükür elbet bı şekilde geçiniriz
1 Eylül 2020 (157 puan) yorumladı
İnşallah rabbim herkezin evine bol bereket nasip etsin
0 oy
1 Eylül 2020 (221 puan) cevapladı
Maleesef canım 34 haftalığım  marttan bu yana 1 ay anca gittim işe ücretsize ayrıldım. 32 de de rapor aldım 
1 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
32 den önce rapor aldınız mı
1 Eylül 2020 (221 puan) yorumladı
20 +20  olarak kullandım
0 oy
1 Eylül 2020 (26 puan) cevapladı
Ben 32 haftada çalışabilir raporu aldım 37 ye kadar uzatmayı düşünüyorum ama sonrasında tekrardan çalışamaz raporu alacakmıyim onu bilmiyorum sistemden direk dusuyormu 
1 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
Çalışamaz raporu alıp işyerine veriyosun galiba öyle duymştum
2 Eylül 2020 (572 puan) yorumladı
Zorunlu alman lazım sisteme direk dusmuyo rapor sart.
0 oy
1 Eylül 2020 (225 puan) cevapladı
Ozel sektor calisaniyim 9 martta hamile oldugumu ogrendim 18 marttan bu yana evden calisiyorum idari iznim yok ama sukurki evden calismama izin verildi, 19 eylulde 32. Hafta devam raporu alicam nasipse 37 ye kdar devam etmek istiyorum sonrasinda bebekle vakit gecirebilmek icin..
1 Eylül 2020 (26 puan) yorumladı
37 de çalışamaz raporu almamız gerekiyormu peki bizim bilginiz varmı
1 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
Ne güzel keşke ben de evden çalışabilsem
1 Eylül 2020 (225 puan) yorumladı
Ben almamiz gerekiyor diye biliyorum ama gerci verilen uzatma raporunda yaziyor hangi tarihte ayrilacagimiz
0 oy
1 Eylül 2020 (2,272 puan) cevapladı
Maalesef canım çok açık bir ayrımcılık kamu ile özel arasında . 30+0 ım bende 32 de alacağım 37 ye kadar bekleyemem sonrasında ücretsiz izin hakkım da var onu da kullanacağım
1 Eylül 2020 (2,272 puan) yorumladı
Doktorum bana en fazla 20 günlük rapor verebilirim dedi . 12 hafta boyunca raporlu olman çok iyi
1 Eylül 2020 (167 puan) yorumladı
Walla çok iyi oldu cnm benim içinde bu pandemi sürecinde
1 Eylül 2020 (2,272 puan) yorumladı
Aynen de bana vermedi toplam 10 gün alabildim
1 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
Yaa eki nasıl aldın raporu ben de almak istiyorum. Özelden mi alınıyor ne diyprsun filan
2 Eylül 2020 (572 puan) yorumladı
İş verenle ilgili bir durum bu.doktor sana 32.hafta öncesinde en fazla 20 gunluk rapor verebilir ki pandemiden öncesi bunu almak cok kolaydı ama virus cıktıgından beri hastanelere cok baskı yapılyo acil durum olmadıkca rapor vermeyin diye.ciddi bi durum olmadigi surece doktor rapor versede baş hekim onaylamıyor raporu.cunku sadece siz degilsiniz birsuru hamile calısan istedi 20 gunluk rapor hakkını buda dikkat cekti haliyle.
0 oy
1 Eylül 2020 (44 puan) cevapladı
Ben de özel sektör çalışanıyım ve 28 haftalık hamileyim 4 ay ücretsiz izine çıkarıldım işe başladım 1 hafta çalıştım işuerinde vaka çıkınca 15 gün tekrar izine çıktım tekrar başladım 3 hafta oldu ama tansiyon yüksekliği halsizlik  çektiğim için sağlık ocağından rapor aldım 1 hafta hayırlısıyla 4 hafta sonra yani 32. Haftada izine ayrılacağım daha fazla çalışacağımı düşünemiyorum 
1 Eylül 2020 (44 puan) yorumladı
Hayır saatlik değil günlük oluyor o gün için geçerli
1 Eylül 2020 (265 puan) yorumladı
Birkere aldim onu ücretli kontroller icin izin alıyorum isyerimden kesilmiyo sigortam da yatiyo
1 Eylül 2020 (167 puan) yorumladı
Ayda 1kez ekstra doktor iznin var cnm bu yasal hakkın kesemez parani
2 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
Doktora ne diyosunuz peki ben o yüzden ayrıca gidip sağlık ocahından rapor alıyorum yaa
2 Eylül 2020 (167 puan) yorumladı
Alo 170ara cnm yasal olarak tüm haklarını ögrenebilirsin
0 oy
1 Eylül 2020 (832 puan) cevapladı
Benim haftam daha çok küçük ama bende fena dertliyim 10+3 oldum, patronum hiç bi şekilde ne izinden bahsediyor ne ağır iş yapmamam için destek eleman veriyor. Bütün gün ordan oraya canım çıkıyor ağrılarım oluyor ama bi kere bile sen ofiste kal diğerleri dışarıya gitsin demiyor. Allah hepimizin yardımcısı olsun. 
2 Eylül 2020 (190 puan) yorumladı
Ay amiin amiiin
0 oy
2 Eylül 2020 (572 puan) cevapladı
Ben 32.haftada ayrıldim izine 1 ay oldu 36 haftalgim simdi.hastaneden çalışamaz raporu alıp insan kaynaklrına veriyosun.gerisini onlar hallediyo zaten.
0 oy
2 Eylül 2020 (1,066 puan) cevapladı
Ben 10 gün kala rapor aldım yarında analık iznim başlıcak allahın izniyle sabah doktora gidicem.
0 oy
2 Eylül 2020 (13 puan) cevapladı
peki 32.hafta da 37 ye kadar çalışır raporu aldık diyelim 37. hafta dogursak ne olacak? dogum öncesi 8 hafta dogum sonrasına toplam 16 mi verecekler?
2 Eylül 2020 (225 puan) yorumladı
Toplamda 16 hafta yani 4 ay bebeginle olacaksin keske oyle denk gelse bebek biraz buyumus olur hic degilse :)
2 Eylül 2020 (13 puan) yorumladı
Oky tesekkur
2 Eylül 2020 (225 puan) yorumladı
doktor raporu o sekilde vermez hepsi sgk ya vs bildiriliyor kaldi ki yapilmamasi da lazim kul hakki cunku , senin 35 hafta demenle cikarmiyor ilk once ultrason ceker ondan sonra raporu yazar diye dusunuyorum
2 Eylül 2020 (13 puan) yorumladı
Oky tesekkur
2 Eylül 2020 (225 puan) yorumladı
Tatlim sen doktor kontrollerine sık gitmiyorsun galiba 32 hafta dedigin bebek usg olcumunde 35 haftalik cikarsa seni bir suru teste falan sokarlar, kaldi ki o olcum haftasi cihazda otomatik oluyor raporuna 32 yazmaz onu demeye calisiyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Özel sektörde çalışan hamileler 32. haftadan önce nasıl rapor alabilir?
Özel sektörde çalışan hamileler, 32. haftadan önce sağlık durumlarının çalışmaya elverişli olmadığını kanıtlayan bir heyet raporu veya kadın hastalıkları ve doğum uzmanının uygun gördüğü istirahat raporu ile izin kullanabilirler. Bu süreçte öncelikle kendi takip eden doktorunuzla görüşerek riskli gebelik durumu veya çalışma ortamınızdaki sağlık riskleri hakkında detaylı bir değerlendirme talep etmeniz gerekir. Doktorunuzun uygun görmesi halinde, sağlık kurulu raporu ile yasal olarak çalışamaz raporu alarak iş yerinize bildirim yapabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 24. haftadan sonra özel sektörde idari izin hakkı var mı?
Mevcut iş kanunları ve güncel mevzuata göre özel sektör çalışanları için hamileliğin 24. haftasında otomatik bir idari izin hakkı bulunmamaktadır. Kamuda çalışanlara tanınan idari izin uygulamaları özel sektörde işverenin inisiyatifine veya iş sözleşmesindeki özel maddelere bağlıdır. Eğer çalışma ortamınız sağlığınızı riske atıyorsa, iş sağlığı ve güvenliği uzmanı ile görüşerek çalışma koşullarınızın iyileştirilmesini talep etme veya sağlık raporu alma hakkınızı kullanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik sürecinde özel sektörde çalışırken nelere dikkat edilmelidir?
Gebelik sürecinde özel sektörde çalışırken en önemli nokta, çalışma koşullarınızın fiziksel ve ruhsal sağlığınızı zorlamadığından emin olmaktır. Ağır kaldırmaktan kaçınmalı, uzun süre ayakta kalmamalı ve düzenli molalar vererek dinlenmelisiniz. İş yerinizde sağlığınızı tehdit eden bir durum olduğunu düşünüyorsanız, iş yeri hekiminden durumunuza uygun çalışma şartları talep edebilir veya yasal haklarınız konusunda bir hukuk uzmanından destek alarak işvereninizle görüşme gerçekleştirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 32. hafta raporu nedir ve ne zaman alınır?
Hamilelikte 32. hafta raporu, yasal doğum öncesi analık izninin başladığını gösteren ve SGK üzerinden ödenek almanızı sağlayan resmi belgedir. Bu raporu 32. haftanızın dolduğu gün, takipli olduğunuz kadın hastalıkları ve doğum uzmanından almanız gerekmektedir. Eğer sağlık durumunuz uygunsa ve doktorunuz onay verirse, çalışabilir raporu alarak 37. haftaya kadar çalışma hakkınızı kullanabilir ve kalan süreyi doğum sonrasına aktarabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışan hamileler iş yerinde riskli süreçle nasıl başa çıkabilir?
Çalışan hamileler riskli süreçlerle başa çıkmak için öncelikle kendi sağlık durumlarını ön planda tutmalı ve düzenli doktor kontrollerini aksatmamalıdır. İş yerindeki risk faktörlerini minimize etmek için yönetime yazılı başvuruda bulunarak çalışma ortamının düzenlenmesini talep edebilirsiniz. Eğer çalışma şartları sağlığınızı ciddi şekilde etkiliyorsa, doktorunuzdan alacağınız istirahat raporu ile yasal izin haklarınızı kullanarak hem kendinizin hem de bebeğinizin sağlığını koruma altına alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 837 göst.
0 oy
1 cevap 366 göst.
0 oy
7 cevap 1,716 göst.

1,512,159 soru

24,665,660 cevap

366,963 kullanıcı

...