38+4 haftalık hamileyim karnım çok sert, doğum belirtisi mi?

0 oy
376 göst.
2 Eylül 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (10 puan) sordu
38+4 haftalık hamileyim. Kızlar dünden beri karnım çok sert, bebek hareketleri az ve arada çok hafiften sanki adet olacakmışım gibi hissediyorum. Doğum belirtileri mi bunlar. 

1 cevap

0 oy
6 Eylül 2020 (5 puan) cevapladı
olabilir canım dikkat et sürekli takip et suyun gelirse hemen git 10dk bi sasilmalar sık lasiyor sa dogumun gelmistir canım 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamilelikte karın sertleşmesi doğum belirtisi midir?
38. haftada hissedilen karın sertleşmesi, rahim kaslarının doğuma hazırlandığı Braxton Hicks kasılmaları veya gerçek doğum sancıları olabilir. Karın bölgesinde taş gibi sertlik hissi, düzenli aralıklarla geliyorsa ve şiddeti giderek artıyorsa bu durum doğumun yaklaştığının en önemli belirtilerinden biri olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın bebek hareketlerinde azalma normal midir?
Doğuma çok az bir süre kala bebeğin hareket alanının daralması nedeniyle hareketlerde bir miktar yavaşlama hissedilebilir ancak bu durum asla durma noktasına gelmemelidir. Eğer bebek hareketleri 2 saat içinde 10 hareketin altına düştüyse veya belirgin bir azalma fark ettiyseniz, vakit kaybetmeden doktorunuza başvurarak NST takibi yaptırmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet sancısı gibi ağrı 38 haftalık gebelikte ne anlama gelir?
Gebeliğin 38. haftasında hissedilen adet sancısı benzeri ağrılar, rahim ağzının doğuma hazırlandığının ve incelmeye başladığının işareti olabilir. Bu ağrılar belden başlayıp kasıklara doğru yayılan ritmik bir hal alıyorsa, vücudunuz doğum sürecini başlatmak için gerekli sinyalleri gönderiyor olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren kesin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en kesin belirtiler; düzenli aralıklarla gelen ve giderek şiddetlenen sancılar, suyun gelmesi, nişan (mukus tıkacı) atılması ve karında belirgin sertleşmedir. Sancılar 5-10 dakikada bir gelmeye başladığında ve süresi uzadığında hastaneye gitme vaktiniz gelmiş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Karın sertliği ve adet sancısı hissedince ne zaman doktora gidilmeli?
Karın sertleşmesi ile birlikte adet sancısına benzer ağrılar düzenli hale geldiğinde, suyunuz geldiğinde veya bebek hareketlerinde ciddi bir azalma gözlemlediğinizde hemen hastaneye başvurmalısınız. Özellikle 38. haftada bu belirtilerin birleşimi, doğum eyleminin aktif aşamasına girmiş olabileceğinizi gösterir ve tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 696 göst.
0 oy
3 cevap 1,006 göst.
0 oy
3 cevap 512 göst.

1,512,191 soru

24,666,113 cevap

366,983 kullanıcı

...