20 haftalık hamileyim, göğsümden süt geliyor normal mi?

0 oy
1,000 göst.
8 Eylül 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,203 puan) sordu
Iyi gunler  hanimlar  20 haftalik hamileyim  ve bu sabah göğüs  ağrısı  ile uyandım  diğer  günlerde  oluyordu  ama bu kadar can yakmadan  hafif  hafif  ağlıyordu  ve biraz masaj  yaptıktan  sonra azıcık  rahatladım  gun içinde  biraz daha  masaj yaptim ve az önce  masaj yaparken göğüs  uclarimdan hafif  beyaz su damladi tamam  biliyorum göğüs  süt  üretmek  için  kendini hazırlıyor  ama çok  erken  değilmi  doğuma  daha  4 ay varken  su damlamasi sizlerin kaçıncı  haftasında boyle oldu merak ettim erken sütu gelen varmi acaba 
Gebelik haftası 20

8 Cevap

0 oy
11 Eylül 2020 (170 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
10 12 haftalıkken hafif sızlama ile başladı 15 haftalıkken faln tişörtlerimi hafif ıslamaya başladı şuan 37 haftadayım sapsarı oldu rengi bence gayet normal nekadar erken okadar iyi bence bebek dagasıya hazırlıyo kendini
-Reklam-
0 oy
8 Eylül 2020 (596 puan) cevapladı
Canm bnm 14. Haftadan beri geliyo..simdi 34. Haftadayim. Sut sapsari oldu
8 Eylül 2020 (596 puan) yorumladı
Doktorun soyledigi herkesin bunyesi farkli sadece sıkp sutin akmasini saglamayinn demisti
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
Sağolun
8 Eylül 2020 (542 puan) yorumladı
24+3 benm de ilk gebelik. Goguslerimin yanlari kasiniyor sizce neden? :)
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
Kaşıntı  ağrı  sızı  büyüme  ve renk değişikliği  normal şeyler  canım  kaşıntı  büyük  ihtimalle büyüdüğü  için
8 Eylül 2020 (542 puan) yorumladı
Tamam canim:)
0 oy
8 Eylül 2020 (2,546 puan) cevapladı
daha süt gelmiyo ama ucu beyaz oldu beyaz renge döndü 20+2 oldum 
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
Zaten bir sürü  değişiklik  oldu ama sivi damladi resmen akıntı  gibi de değil  direk damladi
0 oy
8 Eylül 2020 (755 puan) cevapladı
Canım 19+4üm bende de aynısı oldu göğüs ucum soyuldu süt geldi doktor normal ama oynama demişti bence sende masaj vs yapma canım Allah korusun erken doğumu tetiklersin doktorumun söylediklerine istinaden söylüyorum 
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
Daha masaj yapmayı  düşünmüyorum  zaten ALLAH  KORUSUN  dediğiniz gibi tetiklemek istenem
0 oy
8 Eylül 2020 (28 puan) cevapladı
Sen göğsüne masaj yaptığın için damardaki süt öyle damlamistir normal tabiki süt oluşması canım şuan süt kanallarin oluşuyor süt depolarin doluyor iyi birşey yani korkma kimininki böyle erken geliyor benim ikinci gebeliğim ilk gebeliğime göre daha erken geldi süt 
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
Benimde  ikinci  gebeligim  ama üzerinden  5 sene geçsene geçti  ve herşeyi  unutmuşum  ilk hamilelimde  kaçıncı  ayda geldi sütüm hatırlamıyorum
8 Eylül 2020 (28 puan) yorumladı
Benim 2 buçuk yıl geçti ondan hatirliyorum galiba :-) birde çok şaşırmıştım geldiğinde
0 oy
8 Eylül 2020 (923 puan) cevapladı
Benimde 4 ay kala oldu o sut degil kolosturam denilen bi sıvı ve vitamin degeri yokmus esas sut dogum olunca bebek emince gelirmis 
8 Eylül 2020 (1,203 puan) yorumladı
4 ay kala olunca biraz merak ettim  sadece
0 oy
11 Eylül 2020 (27 puan) cevapladı
Bnde ikisindede cok erken geldi  13 hftada başladı suan 18 hfta olcaz doldu iyce  su gbi akiyor 
0 oy
11 Eylül 2020 (680 puan) cevapladı
15. Hafta da başladı canım benim ki 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 20. haftada göğüsten sıvı gelmesi normal mi?
Evet, hamileliğin 20. haftası civarında göğüs uçlarından kolostrum adı verilen ilk sütün gelmesi oldukça normal ve fizyolojik bir durumdur. Vücut bu dönemde süt üretimi için hazırlıklarını hızlandırır ve göğüs kanalları genişleyerek sıvı salgılayabilir. Her anne adayında bu durum yaşanmayabilir veya farklı haftalarda başlayabilir, bu nedenle endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 20. haftasında göğüs ağrısı ve süt gelmesi nasıl geçer?
Göğüslerdeki ağrıyı hafifletmek için destekleyici, balensiz ve pamuklu sütyenler tercih edilmelidir. Masaj yaparken çok sert hareketlerden kaçınmalı, göğüs uçlarını tahriş etmemeye özen göstermelisiniz. Eğer sıvı gelmesi günlük yaşamınızı etkiliyorsa, göğüs pedi kullanarak kıyafetlerinizin ıslanmasını önleyebilir ve hijyeninizi koruyabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönemde gelen süt (kolostrum) bebek için neden önemlidir?
Gebelik sırasında gelen bu sıvı, kolostrum yani 'ilk süt' olarak adlandırılır ve bebek için oldukça besleyicidir. Yüksek oranda antikor ve bağışıklık güçlendirici maddeler içerdiği için bebeğin ilk günlerdeki savunma mekanizmasını destekler. Göğüslerden sıvı gelmesi, vücudun doğumdan sonraki emzirme sürecine başarılı bir şekilde hazırlandığının en önemli göstergelerinden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüsten sıvı gelmesi ne zaman doktora danışılmalı?
Göğüsten gelen sıvı genellikle şeffaf, beyaz veya sarımtırak renktedir ve bu normal kabul edilir. Ancak sıvıdan kan gelmesi, göğüste şiddetli kızarıklık, ısı artışı, ateş veya geçmeyen çok yoğun ağrı gibi belirtiler varsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız. Bu tür durumlar enfeksiyon veya farklı bir sağlık sorununun işareti olabileceğinden profesyonel değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte göğüs uçlarından gelen sıvı miktarı ne kadar olmalı?
Gelen sıvı miktarı kişiden kişiye büyük farklılıklar gösterir; bazı anne adaylarında sadece hafif bir nemlenme olurken, bazılarında ise birkaç damla şeklinde belirginleşebilir. Bu durum tamamen süt kanallarınızın aktivitesine bağlıdır ve az ya da çok gelmesi sütünüzün kalitesini veya miktarını etkilemez. Miktar ne olursa olsun, göğüs uçlarını sıkmamaya veya sürekli uyarmamaya dikkat etmek en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 647 göst.
6 Şubat 2022 Hamile Kalamama kategorisinde Melisa18 (111 puan) sordu
0 oy
0 cevap 216 göst.
6 Şubat 2022 Hamile Kalamama kategorisinde Melisa18 (111 puan) sordu

1,512,194 soru

24,666,133 cevap

366,984 kullanıcı

...