Hastane 1 saat uzaklıkta, doğuma yetişebilir miyim?

0 oy
664 göst.
12 Eylül 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (119 puan) sordu
Arkadaşlar doğum yapacağım hastane 1 saat uzaklıkta tek endişem hastaneye yetişip yetişememek ilk önce nişan mı geliyor su mu ne yapmalıyım o anda korkuyorum hastane gidene kadar birsey olursa bebeğime 
Gebelik haftası 27

9 Cevap

0 oy
12 Eylül 2020 (1,581 puan) cevapladı

Bende şuraya ilişeyim benim ki de 2 saat uzaklıkta:)

12 Eylül 2020 (169 puan) yorumladı
Benimde bir buçuk saat uzaklkta  ikinci cocugumda  sabah 4 te nişanım  gelmişti ilk bulunduğum yerdeki hastaneye gittim orda doğum doktoru olmayinca başka yere sevk yapacaktı kendi doktoruma gitmek istedim yolda arabada sancim  10 dakikada bir gelmeye devam etti hastaneye vardigimda  9 santim acilmam oldugunu  söyledi  nst  ye bağladı sancim siklasinca  lavman yaptırıp saat 9 da dogumhaneye aldılar 9 u 20 gece oğlum doğmuştu şimdi gene 27 haftalık hamileyim aynı doktora gidiyorum bende korkuyorum o yolu nasıl  gideceğim diye işin  kötü yanı eşimde uzun yol şoförü  evde olmuyor haftada bi yada iki gece evde olabiliyor bunları düşünmeyle geçiyor hamileligim  allah hepimize kolay doğumlar nasip etsin  insalah
-Reklam-
0 oy
12 Eylül 2020 (627 puan) cevapladı
Hemen yola çıkarsan bişey olmaz inşallah bir saatlik yolda doğurmazsın Allahın izniyle. Suyun gelirse veya sancıların başlarsa git hastaneye. Nişan gelirse gitme bence sancılarını bekle
0 oy
12 Eylül 2020 (5,247 puan) cevapladı
 Su gelirse hemen gitmeniz gerekiyor.. masallah neden oyle uzak. Nişan da sanci bekleniyor  diye biliyorum.. onemli olan su ama hangisi once gelir onu rabim bilir..  
0 oy
12 Eylül 2020 (1,188 puan) cevapladı
Keske o kadar hizliolsada hastaneye varmadan dogarabilsek :)))  sancinin sonuna kadar evde beklemezsen yetisirsin insallah
0 oy
12 Eylül 2020 (176 puan) cevapladı
Tabiki isey olmaz kiminin ilk şu gelir kiminin kanama  kiminin de nisan zaten normal doğumda bikac saat sancı çekmeden doğuma gidemiyorsun ki çünkü açılma olması gerekiyo hemen doğum yapan insan hiç duymadım ben benimde 1 saat uzaklıkta ve ben evde iki saat sancı çekip öyle gidicem çünkü evde yürüyüp  canciyla  açılma olsun daha çabuk diye eğer hemen hastaneye gidersem ki sizlerde devlet hastanelerinde  direk yatiriyolar  ntsye  bağlıyorlar sopa  gibi yatcan sancı cekcen  gelen giden ebe de durmadan parmakliyo  açılma icn tam bi işkence  
0 oy
12 Eylül 2020 (221 puan) cevapladı
27 haftalıksın sanırım erken doğummu yapacaksın neden erken doğum yapıyorsun 
0 oy
12 Eylül 2020 (2,719 puan) cevapladı
Hastane bizim de uzak canım. Kimisinde önce sancı geliyor kimisinde önce su geliyor.  İki durumda da hemen doğum olmayacağı için panik yapmaya gerek yok.  Yalnız suyu gelirse hemen hastaneye gitmek gerekiyor 
0 oy
12 Eylül 2020 (1,615 puan) cevapladı
Keşke nişan yada su geldiği doğum gerçekleşse canım bazen aradan 1 2  geçtiği oluyor su gelmesi durumunda nişan geldiğinde bu durum çok daha uzun sürebiliyor. Sakın haatane 1 saat uzalta diye suyun yafa nişanın geldiği koşa koşa hastaneye gitme biraz evde sancını çek açılman olsun. Hastane şartlarıyla ev şartları bir değil. Sıcak duşunu al evini topla hatta yatağını hazırla. Ebin içinde yürü merdiven in çık çömelme yap biraz. 
0 oy
12 Eylül 2020 (1,287 puan) cevapladı
Canım doğum öyle 1 saatte gerçekleşen bir şey değil. Ben geçen hafta cumartesi gecesinden pazar sabaha kadar sancı çektim. Nişanım gelmişti benim. Duş aldım gittik hastaneye. 1 saat mesafede. Sonuç normal doğuramadım.  Suyun gelirse de  hemen apar topar gidersiniz. Gene de doğum 1 saatte olmaz. Keşke öyle olsaydı. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumun başladığını gösteren ilk belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler düzenli aralıklarla gelen kasılmalar, suyun gelmesi ve nişan adı verilen kanlı mukus tıkacının atılmasıdır. Kasılmaların süresi kısalıp şiddeti arttığında ve 5-10 dakikada bir düzenli hale geldiğinde doğum süreci başlamış demektir. Suyun gelmesi ise her zaman sancıdan önce gerçekleşmeyebilir; bazen suyun gelmesiyle birlikte sancılar başlar, bazen de sancılar başladıktan sonra su gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye gitmek için sancıların sıklığı ne olmalı?
İlk gebeliklerde genellikle sancıların 5 dakikada bir geldiği, yaklaşık 45-60 saniye sürdüğü ve bu düzenin 1-2 saat boyunca devam ettiği durumlarda hastaneye gidilmesi önerilir. Ancak suyunuzun gelmesi, şiddetli kanama olması veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma hissedilmesi durumunda sancı sıklığını beklemeden doğrudan hastaneye başvurmalısınız. Uzak mesafede oturan anne adayları için risk almamak adına kasılmalar daha seyrek olsa bile yola çıkmak daha güvenli olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı ile yalancı sancı nasıl ayırt edilir?
Gerçek doğum sancıları düzenlidir, zamanla şiddeti artar ve pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçmez. Yalancı sancılar (Braxton Hicks) ise düzensizdir, genellikle karın bölgesinde hissedilir, pozisyon değiştirdiğinizde veya uzandığınızda hafifleyebilir veya tamamen durabilir. Gerçek doğum sancısını ayırt etmenin en iyi yolu sancıların saatini ve süresini takip etmektir; gerçek sancılar giderek sıklaşır ve şiddetlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını anladığımda hastaneye gidene kadar ne yapmalıyım?
Doğum belirtileri başladığında panik yapmadan sakin kalmaya çalışmak en önemli adımdır. Öncelikle çantanızı kontrol edin, eşinizi veya size eşlik edecek kişiyi bilgilendirin ve hastaneye ulaşım planınızı devreye sokun. Eğer suyunuz geldiyse enfeksiyon riskine karşı hijyenik bir ped takın ve vakit kaybetmeden hastaneye doğru yola çıkın. Yolda sancılarınızı takip etmeye devam edin ve kendinizi strese sokacak düşüncelerden uzak durun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye yetişememe korkusuyla nasıl başa çıkılır?
Hastaneye yetişememe korkusu pek çok anne adayının yaşadığı çok normal bir endişedir ancak doğum süreci genellikle saatler süren bir olaydır. İlk gebeliklerde aktif doğum evresinin başlaması ve bebeğin dünyaya gelmesi kısa sürede gerçekleşmez. Hastane uzak olsa bile, belirtileri erken fark edip yola çıktığınız sürece süreci yönetmek için yeterli vaktiniz olacaktır. Güvendiğiniz bir yakınınızın yanınızda olması ve doktorunuzla iletişim halinde kalmak bu stresi azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 1,392 göst.
0 oy
4 cevap 703 göst.
0 oy
12 cevap 848 göst.

1,512,248 soru

24,666,778 cevap

367,041 kullanıcı

...