Doğumdan sonra kan uyuşmazlığı iğnesi yapılması sorun mu?

0 oy
3,482 göst.
28 Eylül 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (300 puan) sordu
Kızlar bnm ilk gebeliğim de kan uyuşmazlığı iğnesini doğumdan sonra yaptılar ama bir arkadaş 7 aylıkken gebeyken yapılması gerekiyor öyle saçmalık mı olur diyo ne yapacağımı bilmiyorum kafam allak bullak bu konuda bilgisi olan varmı 
Gebelik haftası 11

24 Cevap

0 oy
28 Eylül 2020 (367 puan) cevapladı
Eltimde var canım o da hamileyken 6 aylıkken yaptılar 
29 Eylül 2020 (923 puan) yorumladı
Şimdi senin vücudun birinci gebelikte içinden antikor üretti ve bunları ikinci gebelikte kullanacak ona saldıracak ve o bebek hasta olacak olmaması için gebeligin hangi evresinde bilmem ama ontikorlari devre disi tutmak icin ilac sartmis canim
29 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Gerçekten çok açıklayıcı oldu teşekkür ederim kuzum doktoruma söylerim ne zaman uygun görülürse o zaman iğne vurulurum tekrar teşekkür ederim
29 Eylül 2020 (923 puan) yorumladı
Önemli degil canım bi f aydam olursa ne mutlu bana inşallah sorunsuz bi şekilde ikinci bebeginide alırsın kucagina
29 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
İnşallah cnm tek isteğimiz bu bebeğimizi kucağımıza sağlıklı bir şekilde almak Rabbim kimseyi evladıyla sınamasın en zoru bu
29 Eylül 2020 (923 puan) yorumladı
Doğruen zoru habire kaybetme korkusu içindeyim düşük riski yüzünden allah kimseyi evladiyla sinamasin amin canım amin
-Reklam-
0 oy
28 Eylül 2020 (224 puan) cevapladı
İlk gebelikte bazen dogumdam sonra yapabiliyorlar ikinci cocukta sorun olmaması adına doktorunu illaki biliyordur yani bence doktorunuA gidinxe sorun daha once duymustum dogumdan sonrada yapılabildiğini 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Doğumdan sonra yapılan bebeğim kanı anneyle uyuşmuyor sa yapılıyormuş bna doğumdan sonra yapıldı
28 Eylül 2020 (224 puan) yorumladı
Tamam ikinci cocuktada sorun olmamask adina yapiliyor zaten dogumdan sonra
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Teşekkür ederim içim rahatladı
28 Eylül 2020 (530 puan) yorumladı
Dogumdan sonra 72 saat icinde vurulmasi.lazim oda bebegin kani babaya cekerse
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
İlk gebeliğim de öyle yapıldı zatenn cnm kafamı karıştırdı arkadaşımız tutturdu illa 7 aylıkken diye
0 oy
28 Eylül 2020 (280 puan) cevapladı
Benim bildiğim kadarıyla ilk gebelikte problem çok olmuyor yinede indirekt Combo diye kan testi yapıyorlar eğer negatifse 28. Haftada iğne yapmıyorlar açıkçası yaptilar diyende yapmadılar diyende duydum en önemlisi doğumdan sonraki yapılan koruyucu iğne diğer bebekler için yapılıyor. Sen yine doktoruna mutlaka sor ama simdiden bişey oluru diye düşünme strese girme bebiş etkilenmesin. Eskisi gibi değil hiç birşey sende gerekli duysalar kesin yaparlardı. 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Ay inşallah problem çıkmaz çok teşekkür ederim
28 Eylül 2020 (280 puan) yorumladı
İnşallah canım bir daha gittiğinde doktoruna sor için rahatlasın
0 oy
28 Eylül 2020 (224 puan) cevapladı
Ayrixa benimle esim arasında kan uyuşmazlığı var kanamam olunca hamileligimin 11 haftasinda yaptılar illa 7. Ayinda yapilacak diye bir durum yok hatta ikinci kanamamsa tekrar test yaptilar bebegin antikorlari bana geçmiş mi diye tekrar igne yaptilar fakat ilk gebelikte 28. Haftada yada dogumdan sonra vuruyorlar 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Bnm merak ettiğim de oydu arkadaş  7 aylıkken yaptılar bna doğumdan sonra bebeğimle uyuşmazlık yoktu diye yapmadılar dedi sna da öyle yapmaları gerekiyordu hamileyken ve problem varsa doğum yaptıktan sonra diye
0 oy
28 Eylül 2020 (554 puan) cevapladı
28 haftalikken yapiliyor
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
İlk gebelik için sormuştum ilkinde şart değil miş doğumdan sonra yapılsa da olurmuş diğer gebelikte sorun olmasın diye
0 oy
28 Eylül 2020 (1,892 puan) cevapladı
Ne alaka ya anneme bile yıllar evvel doğum da yapmislr belli bir saaat içinde herkes doktor olms
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Valla dediğin  gibi herkes doktor olmus ağzı olan konuşuyor bnmde psikolojim bozuldu durduk yere
29 Eylül 2020 (1,892 puan) yorumladı
Bozma moralini ben doğar doğmaz yapmışlar 72 saat içinde mi ne yapılması gerekirmis 2. Çocuk icin
29 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Aynen cnm bnm de diğer gebeliklerde sıkıntı çıkmasın diye doğum yaptıktan sonra vurdular kaç doktora gittim illaki biri derdi gel gebelikte vuralım diye ama tutturdular gebeyken yapılıyor diye
0 oy
28 Eylül 2020 (218 puan) cevapladı
İlk doğumda sıkıntı olmuyor. Ama ikimci gebeliğinde mutlaka iğneyi yaptırman lazım. Yoksa bebeğini kaybedersin. 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Doktoruma mutlaka söylüycem çok sağol cnm
0 oy
28 Eylül 2020 (702 puan) cevapladı
Yapılması gerekiyo tabi cnm doktra söyle yönlendrr bebekte anomalilik olmasn dye
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Deme ya tam umutlandım bozmayın moralimi ikinci gebelikte 7 aylıkken yada sorun olmazsa doğumdan sonra yapılıyormuş ilk gebelikte sorun olmadığı sürece doğumdan sonra yapılıyormuş
28 Eylül 2020 (702 puan) yorumladı
Cnm bunun cvbnı doktr verir en iyisi tabi ama sen sor yinede benm ablam oldu ikisndede
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Tmm cnm çok sağol
0 oy
28 Eylül 2020 (530 puan) cevapladı
Bizimde kan uyusmazligimiz var ama ilk gebelikte igne vurulmadi bebek dogunca kan grubuna gore dedi dr bebegin kani annenin kanina cektigi icin igne olmadim suan ikinci gebeligim 29.hafyadayim yine gebelikte igne olmadim yine bebek dogunca kan grubuna gore yapilcak arkadasiniz masallah doktorlardan iyi biliyor demekki ne zaman ne yapilmasi gerektigini sacmalik dedigi seyi dr lar kac yil.tip okuyor bunu en iyi sizi  arkadasinizmi biliyorda ahkam kesiyor size siz bakmayin dr unuzu dinleyin 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Öyle korktum ki anlatamam durduk yere akşam akşam kafam bozuldu bn bunu doktora gidene kadar her gün takardım kafaya ve geceleri düşünmekten uyku girmedi rüyalarıma bile girerdi biliyorum bir şeyi çok takarsam öyle oluyor valla çok rahatladım yoksa bir ay boyunca doktoruma gidene kadar her gün içim içimi yerdi daha bugün doktorum dedi ki etrafa bakma bişey olmasada çıkarırlar insanın sağlığı yerinde olsa da bişey çıkarır insanı düşünceye sokarlar diye
28 Eylül 2020 (530 puan) yorumladı
Siz dr unuzu dinleyin benim 2.gebelik hic igne olmadim dogumu bekliycem yine bana cekerse kan yine igne olmayacagim sizde endise etmeyin hicbir sikinti olmaz icinizi rahatlatmis dr unuz zaten etrafi hicbir zaman dinlemeyin
0 oy
28 Eylül 2020 (213 puan) cevapladı
Kardesime 6. Veya 7. Ayda emin degilim yaptilar. Ama doktor ayrica dogumdan hemen sonra da yapacaklarini soylemis
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Ya her doktor farklı kimileri gerek görüyor kimileri görmüyor bu yüzden değişiyor kimileri doğumdan sonra kimileri gebelikte vuruluyor bnm tek isteğim bir problem çıkmasın yeterli bebeğimin sağlığı yerinde olsun başka bir şey istemiyorum
28 Eylül 2020 (213 puan) yorumladı
Aynen insallah cikmaz benim kardeşime de iste iki tane hem gebeyken vurdular. Hem de dogumda vuracaklarmis
0 oy
28 Eylül 2020 (400 puan) cevapladı
Bendede kan uyuşmazlığı var doktorum test istedi haftaya bakıcak

Duruma göre hamilelik esnasındada doğum sonrasındada yapılabiliyormuş doktorunla görüşmen en doğrusu olacaktır
0 oy
28 Eylül 2020 misafir cevapladı
Canım bence korkma çünkü biz derste ilk doğumdan sonra diye görmüştük ikinci bebekte döküntü çıkıyormuş korku yapma kendine 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Döküntü derken cnm anlamadım o nasıl oluyor
28 Eylül 2020 misafir yorumladı
Telefon düzeltmiş sıkıntı yazmıştım
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Anladım cnm çok sağol
28 Eylül 2020 misafir yorumladı
Rica ederim korkma
0 oy
28 Eylül 2020 (344 puan) cevapladı
Sorun yok canm eşimle bendede var diktor doğumdan sonra eğer bebek babanın kanındansa vurucam dedi benim kanımdansa vurulmıcam yabi 28.haftada her doktor vurmuyo benim doktorum vurmama gerek yok zatn bebeğin kaninı şuan bilmiyoruz boşuna iğneye gerek yok dedi annem ve teyzemde bu şekilde olmuş diğer çocuklarda hiç bir sorun yok 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim cnm çok sağol bir ay sonrasına kadar en azından içim rahat doktoruma sorup daha detaylı bilgi alırım
28 Eylül 2020 (344 puan) yorumladı
Aynen en iyisini doktorun bilir her doktor  28.haftada vurmuyo çevremde okadar çok varki sadece doğumdan sonra 1 iğne olduklarını söylüyolar nolmuş hiç bir skntıları yok ama burda herkes 28.haftada vurulmak şart gibi söylüyo buna doktorun karar versin.
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Haklısın en iyisi doktor bilir kafam daha çok karışmadan en iyisi bir daha ki kontrolü beklemek
0 oy
28 Eylül 2020 (2 puan) cevapladı
Canım benimde kan uyuşmazlığı var. Evet 7. Ayda iğne yapılır ve doğumdan hemen sonraki gün. İkinci bebek için zaten ilk bebek te sorun olmuyor. Sağlık ocağı bilgi vermesi lazımdı size
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Sağlık ocağı bn ilçe değiştirdim ilk gebelikte ama doktorum her gittiğim doktora söyle dedi bnde söylüyordum bu gebeliğimde burdaki sağlık ocağındaki doktoruma söyledim o da bna hemşire dedi koronadan dolayı doktoru bulamıyorsun tek tek alıyorlar içeriye uzun lafın kısası hemşire de bna falan ayda bi test yapılıyor bebeğin kanıyla ilgili eğer sıkıntı varsa gebelikte iğne vuruluyor dedi detaylı söylemedi doktoruna sorarsın hastaneye gidince dedi o kadar
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Pardon cnm il değiştirdim yani İzmir'den Diyarbakır'a geldim ve köye köyde de ne doğru düzgün sağlık ocağı vardı nede doktor başka köye gidiyorduk onun için bile hastaneye de kısıtlı şekilde gidiyordum köy olduğu için
28 Eylül 2020 (2 puan) yorumladı
Hayırlısı inşallah sağlıkla kucağımıza almayı nasip eder yüce rabbim
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Amin cümlemizin inşallah
0 oy
28 Eylül 2020 (2,003 puan) cevapladı
28 haftalık Ken yapılıyor birde dogumda bebek babadan kanı aldıysa 72 saat icinde yapılıyo kimseyi dinleme doktorunu dinle o arkadasın cok mu biliyor simdi kızdıracak beni soyle insanları aldırs etmeyin tatlım bk Bn carsanba gunu vurulucam bırakın millet ne derse desin doktorun dedıgı onemlı canim benim 
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Tamam kuzum sağol bnm 7 aylıkken yapılmadı işte ondan korktum doğum yaptım öyle yapıldı bunda sıkıntı olurmu bebegimin sağlığına bişey olur mu korktum
28 Eylül 2020 (2,003 puan) yorumladı
Kan tahlili yapılıyor genelde doktorun yaptını bilmiyorm ama eger sorun olcak olsa ilk gebelik te olurdu gebelik sonunda vurulan ikinci gebelıgı koruyor yanı hic bir sorun olmaz ıcın rahat olsun bazı doktor lar ilk gebelikte vurmuyor bazıları da bebegı garantiye almak ıcın vuruyor
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Teşekkür ederim kuzum Allah razı olsun böyle güzel yorumlara insanın kalbi ferahliyor ama olumsuz yorumlara bakınca insan bişey çıkmasada stres yapmaktan çıkacak bu gidişle
28 Eylül 2020 (2,003 puan) yorumladı
Amn canim benim stres yapma canım o daha kotu sakın ol doktoruna sor herseyını milleti dinleme canim benim
0 oy
28 Eylül 2020 (2 puan) cevapladı
Canım benimde kan uyuşmazlığı var. 7 aylık gebeyken iğne yapılır ve doğumdan hemen ertesi gün. İlk bebek için değil ikinci bebek için yapılıyor zaten. Sağlık ocağı bilgilendirmisti beni
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
İkinci gebelikte mi 7 aylıkken yapılıyor cnm
28 Eylül 2020 (0 puan) yorumladı
İlk gebelikte sorun olmuyor diye biliyorum canım  2. Gebelikte sorun yaratabiliyor o da 28. Haftada yapılıyor ve doğumdan sonra kan grubu  negatifse yapılmıyor pozitifse anneye uyuşmazlık iğnesi yapılıyor
28 Eylül 2020 (2 puan) yorumladı
Evet şuan hamileyim 7. Ayda tekrar iğne yacacaz dediler canim
28 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Tamam cnm çok teşekkür ederim doktoruma mutlaka söylüycem v sürekli bir doktorda durucam çünkü bir kaç doktora gidince kimin ne yaptığı belli değil unuturlar falan
0 oy
28 Eylül 2020 (1,066 puan) cevapladı
28. Haftada yapılıyor xanım sen doktoruna kan uyuşmazlığınız olduğunu söyle o yönlendirecektir seni. Bi tanede doğum sonrası yapılıyor bebekle aranızda uyuşmazlık varsa oda
0 oy
28 Eylül 2020 misafir cevapladı
Aslinda 28 ci haftada ve bebek dogunca babasinin kanindansa bide o zaman yapilir

Doğru olan bu
0 oy
28 Eylül 2020 (345 puan) cevapladı
Canım bende de var kan uyuşmazlığı  8 haftalıkken yaptırdım bide 7 aylıkken yaptırdım doğumdan sonra hiç demedi doktorum 40 hafta olduk yarın Allahın izniyle doğumum olcak rabbim sanada nasip etsin inşallah hayırlı doğum
29 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Allah sağsalim kucağına almayı nasip etsin kuzum yavrunla mutlu huzurlu senelerin olsun
30 Eylül 2020 (345 puan) yorumladı
Canımmm doğumum oldu doğumdan sonrada yaptılar kan uyuşmazlığı iğneyi kimisine sadece doğumdan sonra yapıyolarmış benim kanamam  oldu ondan erken haftalarda yaptılar buarada cok teşekkür ederim canımmm darısı başına inşallah
30 Eylül 2020 (300 puan) yorumladı
Allah razı olsun kuzum darısı bütün anne adaylarının başına sağlıkla büyüt bebeğini inşallah
30 Eylül 2020 (345 puan) yorumladı
Cok. Saol canım amiin❤️❤️
0 oy
28 Eylül 2020 (470 puan) cevapladı
Canim öncelikle sakin ol ilk gebeliginse dogumdan sonra bebek anne kanindan degilse yapilir. Ikinci gebeliklerde ise hem 28. Haftada tedbir amacli yapilir fakat bazi doktorlar ilk gebeliktede sonraki gebeliklerdede 28. Haftada yaptirir her ihtimale karsi. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kan uyuşmazlığı iğnesi gebelikte kaçıncı haftada yapılır?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, tıbbi literatürde genellikle gebeliğin 28. haftası civarında rutin olarak uygulanmaktadır. Ancak bu iğnenin zamanlaması, anne adayının kan grubuna, daha önce doğum yapıp yapmadığına ve bebeğin kan grubuna göre doktor tarafından belirlenir. Eğer ilk gebelikte bir sorun yaşanmadıysa ve doğumdan sonra bebekte kan uyuşmazlığı tespit edilirse, iğne doğumdan sonraki ilk 72 saat içinde yapılmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra yapılan kan uyuşmazlığı iğnesi geç mi yapılmış olur?
Hayır, doğumdan sonra yapılan kan uyuşmazlığı iğnesi geç yapılmış sayılmaz, aksine bu standart bir tıbbi prosedürdür. Eğer anne Rh negatif, bebek ise Rh pozitif ise, doğum sırasında bebeğin kanı annenin kanına karışabilir. Bu durumu engellemek için doğumdan sonraki ilk 72 saat içinde uygulanan iğne, annenin vücudunun antikor üretmesini durdurarak sonraki gebeliklerin sağlıklı geçmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi her gebelikte yapılması zorunlu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi, anne Rh negatif ve bebek Rh pozitif olduğunda uygulanması gereken hayati bir tedbirdir. İlk gebelikte herhangi bir kanama veya düşük riski yaşanmadıysa, genellikle 28. haftada veya doğumdan hemen sonra uygulanır. İğnenin amacı, annenin bağışıklık sisteminin bebeğin kan hücrelerine karşı savunma geliştirmesini engellemek ve gelecek gebeliklerde oluşabilecek riskleri minimize etmektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan uyuşmazlığı iğnesi yapılmazsa ne gibi riskler oluşur?
Kan uyuşmazlığı iğnesi yapılmazsa, annenin vücudu bebeğin Rh pozitif kanına karşı antikor üretebilir. Bu durum, 'Rh izoimmünizasyonu' olarak adlandırılır ve sonraki gebeliklerde annenin ürettiği antikorların bebeğin kan hücrelerine zarar vererek ciddi kansızlığa veya sağlık sorunlarına yol açmasına neden olabilir. Bu nedenle doktorun belirlediği takvimde iğnenin yapılması, gelecek bebeklerin sağlığı için oldukça kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte kan uyuşmazlığı iğnesi ne zaman uygulanır?
İlk gebelikte kan uyuşmazlığı iğnesi, gebeliğin 28. haftasında önlem amaçlı yapılabileceği gibi, doğumdan sonra bebeğin kan grubu kontrol edilerek de yapılabilir. Eğer bebek Rh pozitif ise doğum sonrası 72 saat içinde iğnenin vurulması, annenin gelecekteki gebeliklerini korumak için yeterli kabul edilir. Kendi özel durumunuz ve gebelik geçmişiniz hakkında en doğru bilgiyi sizi takip eden kadın doğum uzmanınızdan almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 1,335 göst.
0 oy
3 cevap 749 göst.
0 oy
8 cevap 672 göst.

1,512,799 soru

24,673,921 cevap

367,429 kullanıcı

...