26. haftadayım, sürekli ağız kuruluğu ve baş ağrısı yaşıyorum

0 oy
435 göst.
7 Ekim 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,189 puan) sordu
26. Haftamizdayiz 2 gündür aĝız kuruluğu yaşiyorum günde 3 litre su iciyirum hatta geciyor bile yediğim ictiğim seyler ayni değisiklik yok ama ozellikle aksamlari her dakika su icesim var 20dakika bir lavaboya gidorum gebelik sekerim de normal cikti ne yapacagimi sasirdim birde bas agrim var  bilmiyorum alakali mi ama. daha önce yaşadiniz mi bu durumu ? Nasil gecti , ne yapmaliyim ?
Gebelik haftası 26+2

5 Cevap

0 oy
7 Ekim 2020 (198 puan) cevapladı
Bende bekliyim surda 
-Reklam-
0 oy
7 Ekim 2020 (357 puan) cevapladı
Tuzu çok mu tuketiosn
7 Ekim 2020 (1,189 puan) yorumladı
Yemekde salatayi falan tuzsuz yaparim esim kendi tabagina tuz atar dikkat ediyorum halbuki
0 oy
7 Ekim 2020 (1,487 puan) cevapladı
Şekerine baktırdın mı şeker genelde ağız kuruluğu yapar.
7 Ekim 2020 (1,189 puan) yorumladı
Evet gecen hafta yapildi her sey normal dedi kadin dogumcum
0 oy
7 Ekim 2020 (1,844 puan) cevapladı
sekerin normal cikti degil mi sekerli gudalar cok yeme sekerin yukselmis olabilir
7 Ekim 2020 (1,844 puan) yorumladı
normal cikti demissin sekerine.Ama sen yine de dikkat et bakalim seker iceren gidalar yeme.Pirinc patates gibi
7 Ekim 2020 (1,189 puan) yorumladı
Pirincden cok bulgur pilavi yapmaya dikkat ederim gecen hafta yapildi seker yuklemesi nirmal cikti her sey dedi doktorum gun icinde cikolata yiyorum ama asiri miktarda degil her zamanki gibi
0 oy
7 Ekim 2020 (138 puan) cevapladı
Eviniz doğalgazlıysa doğalgaz farkında olmadan kuruluk yapıyor bulunduğun ortamda. Kaynar şu bulundur yada buhar makinası al bak faydasını görürsün mutlaka bende de oluyordu hamileliğimin başlarında ama sonradan fark ettim ki doğalgaz etkiliyor çok
7 Ekim 2020 (1,189 puan) yorumladı
Havalar henuz sicak gidiyir inanin balkonun kapisi acik dogalgazi yakmaya baslamadik henuz ama ilerleyen zamanlarda bilginizi kullanacagim tesekkr ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

26. haftada gebelikte aşırı ağız kuruluğu neden olur?
Gebeliğin 26. haftasında yaşanan ağız kuruluğu genellikle artan kan hacmi, vücudun sıvı ihtiyacının yükselmesi ve hormonal değişimlerden kaynaklanır. Vücut, bebeğin gelişimi ve amniyotik sıvı üretimi için daha fazla suya ihtiyaç duyduğu için tükürük bezlerinin çalışma hızı değişebilir. Ancak şeker yükleme testiniz normal olsa dahi, sürekli susama hissi vücudunuzun sıvı dengesini korumaya çalıştığının bir işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 26. haftada görülen baş ağrısı ve ağız kuruluğu normal mi?
Gebelikte 26. haftada baş ağrısı ve ağız kuruluğunun bir arada görülmesi genellikle vücudun susuz kalması (dehidrasyon) veya kan basıncı değişiklikleri ile ilişkilidir. Baş ağrısı, vücuttaki sıvı kaybına veya yorgunluğa bağlı olarak ortaya çıkabilir. Eğer su tüketiminize rağmen bu belirtiler devam ediyorsa, tansiyon takibi yapmak ve bu durumu mutlaka takip eden kadın doğum uzmanınızla paylaşmak en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 20 dakikada bir idrara çıkmak neden olur?
Hamileliğin 26. haftasında 20 dakikada bir idrara çıkma durumu, büyüyen rahmin mesaneye baskı yapması ve artan böbrek kan akışı nedeniyle oldukça yaygındır. Vücut, gebelik boyunca sıvı dengesini sağlamak için daha fazla çalışır ve bu da mesanenin daha çabuk dolmasına yol açar. Eğer idrar yaparken yanma, sızı veya ateş gibi şikayetleriniz yoksa, bu durum genellikle gebeliğin doğal bir süreci olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte aşırı susama hissini azaltmak için ne yapılmalı?
Aşırı susama hissini yönetmek için suyu bir anda değil, gün içine yayarak küçük yudumlarla tüketmek daha faydalıdır. Ayrıca tükürük akışını uyarmak için şekersiz sakız çiğnemek, ağız hijyenini korumak ve ev içindeki nem oranını dengelemek kuruluk hissini hafifletebilir. Kafeinli içeceklerden uzak durmak, vücudun su tutma kapasitesini artırarak gereksiz su kaybını önlemeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ne zaman doktora başvurulmalıdır?
Gebelikte ağız kuruluğu ve baş ağrısı ile birlikte görme bulanıklığı, şiddetli ödem, idrarda yanma veya yüksek tansiyon gibi belirtiler ortaya çıkarsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır. Özellikle gebelik şekeri normal olsa bile, susama hissi aşırı boyutlara ulaştıysa ve günlük yaşam kalitenizi ciddi oranda düşürüyorsa, hekiminiz farklı metabolik değerlerinizi kontrol etmek isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 457 göst.
0 oy
1 cevap 201 göst.
4 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kerime1 (5 puan) sordu
0 oy
5 cevap 565 göst.
0 oy
0 cevap 199 göst.

1,512,467 soru

24,669,497 cevap

367,178 kullanıcı

...