37+3 haftalık doğan bebeğim solunum sıkıntısı yaşıyor, ne zaman çıkar?

0 oy
425 göst.
9 Ekim 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (14 puan) sordu
Merhaba anneler 37+3 haftalık doğum yaptım ikinci doğumum ilk doğum normal oldu ikinci doğumum sezeryan oldu son dakkada.benim sorum bebeğimi kuveze aldılar solunum sıkıntısı yaşamıştı dogdugunda 10 gün oldu kuvezde kalali antibiyotik kullanıyorlardı yarın kesecekler antibiyotiği solunum sıkıntısı yaşayıp bebeği kuvezde kalan var mı ne kadar sürede iyileşti cevap verirseniz çok mutlu olurum
Kapatılma nedeni: Gebelik dışı sohbeti sol üst köşedeki sohbet bölümünde sorabilirsiniz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık doğan bebeklerde solunum sıkıntısı ne kadar sürer?
37 haftalık doğan bebeklerde görülen solunum sıkıntısı, genellikle bebeğin akciğer adaptasyon sürecine bağlı olarak 3 ile 10 gün arasında iyileşme gösterir. Ancak her bebeğin gelişim süreci farklıdır; bazı bebekler birkaç gün içinde solunum desteğinden ayrılabilirken, bazılarında bu süreç enfeksiyon veya prematüre kaynaklı nedenlerle 2 haftayı bulabilir. Doktorlar bebeğin kan değerlerini ve oksijen ihtiyacını günlük olarak takip ederek iyileşme sürecini belirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan bebeklerde antibiyotik tedavisi neden uygulanır?
Yenidoğan bebeklerde antibiyotik tedavisi, özellikle sezaryen doğumlarda veya solunum sıkıntısı yaşayan bebeklerde enfeksiyon riskini önlemek veya olası bir enfeksiyonu tedavi etmek amacıyla uygulanır. Kuvezde kalan bebekler bağışıklık sistemleri tam gelişmediği için enfeksiyonlara daha açıktır. Doktorlar genellikle bebeğin genel durumu iyileştiğinde, kan tahlili sonuçları enfeksiyonun geçtiğini gösterdiğinde antibiyotik tedavisini sonlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kuvezdeki bebeğin solunum sıkıntısı atlattığı nasıl anlaşılır?
Bebeğin solunum sıkıntısını atlattığı, kandaki oksijen satürasyon değerlerinin stabil kalması, solunum hızının normale dönmesi ve ek oksijen desteğine ihtiyaç duymaması ile anlaşılır. Bebeğin kendi kendine rahat nefes alabildiği gözlemlendiğinde, doktorlar kademeli olarak solunum desteğini azaltır. Beslenmesini sorunsuz yapabilmesi ve vücut ısısını stabil tutabilmesi de taburcu olma sürecine yaklaşıldığının önemli göstergeleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğan bebeklerde neden solunum sıkıntısı olur?
Sezaryen doğumlarda bebekler, normal doğumun aksine doğum kanalından geçerken akciğerlerindeki sıvının atılmasını sağlayan baskıya maruz kalmazlar. Bu durum, akciğerlerde geçici bir sıvı kalmasına ve buna bağlı olarak solunum güçlüğü gelişmesine neden olabilir. Tıpta 'geçici takipne' olarak adlandırılan bu durum, genellikle uygun destek ve gözlemle birkaç gün içinde kendiliğinden düzelir ve kalıcı bir sorun teşkil etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kuvezden çıkan bebeğin evde bakımı nasıl olmalıdır?
Kuvezden çıkan bebeğin ev bakımında en önemli nokta, enfeksiyonlardan korunması ve oda ısısının sabit tutulmasıdır. Bebeğin beslenme düzeni hastaneden çıkış sürecindeki gibi devam ettirilmeli ve doktorun önerdiği kontroller aksatılmamalıdır. Bebeğin solunum düzenini bozmamak için ev ortamının sigara dumanından uzak tutulması ve sık sık havalandırılması gerekir; ayrıca bebeğin uyku pozisyonu daima doktorun belirttiği şekilde ayarlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 609 göst.
27 Ekim 2022 Doğum kategorisinde Sevdam 2763 (3 puan) sordu
0 oy
9 cevap 1,253 göst.
5 Ocak 2024 Doğum kategorisinde Dilekazrayilmaz (5 puan) sordu
0 oy
22 cevap 1,983 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...