Şeker yüklemesi yaptırmalı mıyım, çok mu önemli?

0 oy
417 göst.
12 Ekim 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (615 puan) sordu
Sizce yaptırmalı mıyım cok onemli mi?
Gebelik haftası 23

8 Cevap

0 oy
12 Ekim 2020 (215 puan) cevapladı
Eğer gebelik şekeri varsa önemli cnm başka türlü anlasilmiyor ben yaptirmistim 
12 Ekim 2020 (615 puan) yorumladı
Yapmak lazım yani pff hastaneye gitmek istmyrm virusten oturu
12 Ekim 2020 (5,247 puan) yorumladı
Seker için gitmedin diyelim kontrole demi gitmiyorsun  ;) yaptirilmali tabiki..
12 Ekim 2020 (215 puan) yorumladı
Haklisin cnm zor oluyor sana kalmış bi şey ınt bakabilirsin gebelik şekeri risk grubu diye yaz çıkar
-Reklam-
0 oy
12 Ekim 2020 (347 puan) cevapladı
Benimde ayın 21 inde randevum var doktor açlık tokluk bakacak istersen sende öyle yaptır eğer ailende şeker hastalığı yoksa 
0 oy
12 Ekim 2020 (699 puan) cevapladı
Doktorun daha iyi bilir benim ki yapmıyorum önermiyorum dedi açlık tokluk şekerine baktılar sadece 
0 oy
12 Ekim 2020 (554 puan) cevapladı
Yaptırmak gerekli önemli bir test açlık tokluk bile baktırsanız gizli şeker varsa bunu anlamk icin yaptırmak gerekli ben yaptırdım cok rahatt geçti yine olsa yaptiririm bebegimin sagligi icin her testi de yaptirdim
0 oy
12 Ekim 2020 (890 puan) cevapladı
Doktorin bilir bunu canm yaptrman gerekiyor diyorsa yaptrmalsn bunn icin baska bi goruse ihtiyacn yok bence .. benm ilk hamileligimde doktorm 75lik istemisti benm icin zorda olsa yaptrmsn bu sefer cok zorlandgmi ve degerlerimn dusuk cktgni soyleynce doktorm bide genel olarak kan sekerim duser ve baylck gibi olrm ac kalamam ailemde de seker hastalgi hoc yok bnlari goz onune alarak doktorum seni zorlamayalm once bi aclık tokluk bakalm dedi yani yinede seker yuklemesi deseydi zorda olsa yaptrrdm 
0 oy
12 Ekim 2020 misafir cevapladı
15 haftalıkken başladım her gittiğim doktora sormaya hepside biz uygun görüyoruz ki istiyoruz dediler bendr yaptırdım yosa 3 4 doktorda yaptır demezdi diyetisyen e sordum ondanda aynı cevabi aldım 
0 oy
12 Ekim 2020 (704 puan) cevapladı
Evet çok önemli burda bi bayan yaptırmıştı şekeri baya yüksek çıkmıştı ve hastaneye yatırmışlardı yani hiçbişey çıkmasa bile önlem amaçlı yapmış olursunuz bnce yapın 
0 oy
12 Ekim 2020 (1,447 puan) cevapladı
Canım hiçte mecbur değilsin bende vardı gebelik sekeri ekstra bisey bi tedavi gormuysun  sadece diyet uyman gerekiyor ve ben diyetisyene 3 aylık 900para verdim verdiği listelere de uymadım onun verdiği listeler nette dolaşan listeler ekstra lan şekerin düşmesin diye yemeklerden 3 saat sonra kuruyemiş yiyorsun sayılı  bir şekilde, şöyle yap eczaneye git  açlık şekerini olctur sonra yemek ye karnını güzelce doyur tam.bi saat sonra tokluk şekerini olctur ozaman anlarsın şeker var mi yok mu
12 Ekim 2020 (1,447 puan) yorumladı
Neden şeker testini hunsekilde yapmayıp k iğrenç şeyi iciriyolar zaten anlamış değilim şimdi ikinci gebeliğim şekerimi kendim kontrol edicem  5 yada 6 aylık olduğu zaman o senin elinde eğer çok hamurişi  tatlı pizza borek  çörek yersen oluyosun  şeker ama normal.sulu yemek yer kararında yersen olmuyosun  zaten o yüzden gerek yok ,ben iş yerimde mecburen pizza  hamburger yemek zorundaydım durum döner ekmek arası döner ev yemeği yapan yer yoktu olanda da multunet  gecmoyodu ben o yüzden şeker oldum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yükleme testi gebeliğin kaçıncı haftasında yapılır?
Şeker yükleme testi genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında uygulanır. Bu dönem, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini artırdığı ve gebelik diyabetinin en belirgin hale gelebildiği kritik bir süreç olduğu için tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi neden yaptırılmalıdır?
Şeker yükleme testi, gebelik diyabetini erken teşhis etmek ve hem anne hem de bebek sağlığını korumak için yapılır. Tedavi edilmeyen gebelik diyabeti, bebeğin aşırı kilo alması, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü ve erken doğum gibi riskleri beraberinde getirebileceği için bu tarama hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde içilen sıvı bebeğe zarar verir mi?
Şeker yükleme testinde içilen 50 veya 75 gramlık glikoz solüsyonu, bebeğe herhangi bir zarar vermez. Bu miktar, günlük hayatta tüketilen bir porsiyon tatlı veya meyveden alınan şeker miktarıyla eşdeğerdir ve vücut tarafından doğal yollarla işlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi aç karnına mı yoksa tok karnına mı yapılır?
Uygulanacak testin türüne göre hazırlık değişmektedir; 50 gramlık tarama testi günün herhangi bir saatinde tok karnına yapılabilirken, 75 gramlık tanı testi mutlaka en az 8 saatlik açlık sonrası sabah saatlerinde uygulanmalıdır. Doktorunuzun önerdiği protokole göre açlık durumunuzu ayarlamanız sonuçların doğruluğu için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi sonucunda yüksek değer çıkarsa ne olur?
Test sonucunda değerlerin referans aralığının üzerinde çıkması, mutlaka diyabet hastası olduğunuz anlamına gelmez ancak ileri tetkik gerektirdiğini gösterir. Bu durumda doktorunuz genellikle diyetisyen eşliğinde beslenme düzenlemesi, kan şekeri takibi ve gerekirse daha ileri testler planlayarak süreci kontrol altına alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 677 göst.
30 Ekim 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Busranur67 (37 puan) sordu
0 oy
5 cevap 376 göst.
17 Ocak 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sümeyye4242 (236 puan) sordu
0 oy
1 cevap 192 göst.
23 Haziran 2024 Hamilelikte Testler kategorisinde GizemAbbaszade (9 puan) sordu

1,512,467 soru

24,669,497 cevap

367,178 kullanıcı

...