13 haftalık hamileyken bebeği hissetmem normal mi?

0 oy
1,125 göst.
14 Ekim 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (201 puan) sordu

Ya bebeği hissetmiyorum direk ama karnımın altında aşağıda sağ tarafta bazen sertleşme oluyor hafif bir yükselti dahi oluyor elime biraz okşayınca geçiyor bazende solda oluyor. Bebek galiba değil mi sizde bunun bu haftalarda yaşadınız mı :)

12 Cevap

0 oy
14 Ekim 2020 (3,588 puan) cevapladı
Çok zor hissetmek çok küçük 
14 Ekim 2020 (3,588 puan) yorumladı
Esma hanim rahim büyüyor sertlik vs eyvallah ama hissetmek zor be doktorlar böyle diyor evliya mısınız ben anlamıyorum
14 Ekim 2020 (148 puan) yorumladı
Evliya olmana gerek yok bebeği hissetmek için .zaten bebeği sürekli hissetmek zor zaman zamn kütle seklinde hissediyodum ama hareketlerini 17 18 de  hissettim eli kolu tekmesi .zaten soruyu soranda sertlikten bahsetmiş imkansız değil hissetmesi bende 20 21 haftalarda hala hissetmeyenlere şaşırıyorum ama var hissetmeyen sende kabul et etme 14 haftalarda sert kütle farketmesi normal .ben eşimin elini o sertlik çıktığında koydum
14 Ekim 2020 (3,588 puan) yorumladı
Esmacim sertlik ayrı hissetmek farkli  şey yani hissedin ama doktorlar hissedemezsin erken diyor 2. Gebelikte hissedilebilir diyor ...
Tartışmak icin yazmadim şaşırıyorum Allah evlatlarımızı saglikla kucagimiza almayi nasip etsin
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Yanlış anlaşılmış galiba ben zaten bebeği hissetmiyorum sertlik oluyor o sertliği de dokunmadan fark edemem yani ciddi bir sertlik varda ben onu hissediyor değilim küçük bir sertlik oluyor dokununca hissediyorum
14 Ekim 2020 (148 puan) yorumladı
Benm ikinci gebeliğim belki ondan olabilir ama mümkün sonuçta .mümkün olmasa 10 tane doğur mümkün değilse değildir. Amin hepimiz sağlıkla kavuşalım sevgiyle büyütelim inşaallah
-Reklam-
0 oy
14 Ekim 2020 (201 puan) cevapladı
Bu arada 13 ama 5 gün önden gidiyor 14 te olabilir 
0 oy
14 Ekim 2020 (438 puan) cevapladı
Bende 13 haftalik ikiz gebeyim o karın altındaki sertlik benim elimede geliyo ayrı ayri cok odaklanınca nabizda hissediyorum bazende olmuyo orda oyle bisey ama kontrole gittigimde doktorda oraya bakiyo
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Yok ben bebeği direk hiç hissetmedim sadece bir sertlik var ve bebek olduğunu düşünüyorum bende :)
14 Ekim 2020 (8 puan) yorumladı
Bende aynı hissediyorum ¹³ haftalık benimde ama eşim senin kalp atisin daha erken diyor
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Yani kalp atışını hissetmek çok zor şuan bencede o kalp olmayabilir :)
0 oy
14 Ekim 2020 (152 puan) cevapladı
Ben net olarak taa 21. hafta hissettim. 13 haftalık bebek daha fasulye  kadar anca oluyor çok zor hissetmek
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Fasülye değil kız erikten sonra hangi meyveyi o kadar şuan:)
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Zaten ben bebeği hissetmiyorum sertlik oluyor:)
0 oy
14 Ekim 2020 (2,394 puan) cevapladı
15 haftalık hissetmiyorum daha bikac hafta önce 1-2 kere kıpırtı oldu ama bagirsagimla karistirdim mı bilmiyom
0 oy
14 Ekim 2020 (1,031 puan) cevapladı
16 hafta olcam ikinci gebelik yerini bende hissediyorum pit pit diye hidsediyordum gaz mi acaba diye dusundum gaz degil ama bu hep olmuyor degisik bisi ♡♡
0 oy
14 Ekim 2020 (496 puan) cevapladı
Hamileyken gaz mesane tarafında da oluyo canim. 25 haftalik hamileyim ben bile bebeğin sertliğini hissedemiyorum. Sendeki şişkinlik gazdan başka bisey degil 22 30 gram arasında bebeğin daha cok kucuk. Ve bebek 24. Haftadan sonra karnina dogru büyür. Su an hala rahimde bebegin.Heveslisin ama henüz malesef hissedemezsin. Ilerleyen zamanlarda Allahın izniyle hissedersin.
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Şişkinlik de var ama bu şişkinlik olan yer değil ki bebek aşağıda biliyorum canım nasıl birşey olduğunu tarif edemedim gaz gibi değil günde bir kez en fazla oluyor çok kısa sürüyor 4 5 gündür daha yeni oluyor bu  gaz bambaşka birşey yani haftam küçük bende inanamıyorum ama böyle gerçekten çok aşağıda zaten karında değil
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Bence bu iç karın dış karın ile alakalı bir durum
14 Ekim 2020 (496 puan) yorumladı
Benim bildiğim imkan yok 25 30 gram bebeği hissetmenin.  Ama seni en iyi sen bilirsin ne diyim :D
0 oy
14 Ekim 2020 (1,825 puan) cevapladı
ben 16 haftadayim  daha hisstmedim
0 oy
14 Ekim 2020 (110 puan) cevapladı
Simdi soyle herkes bebegi hissedemezsin o hafta falan demis evet bebegin tekmeleri vs hissedilmez ama zaten bebegi direk hissetmiyoruz bebek erik kadar olabilir ama sonucta su kesesinin icinde oldugu icin dokundugun yerdeki sislik bebek oluyor yani saga toplaniyor bazen solda oluyor yani hissetmen dogru :)) ama hissrttigin su kesesinin toplanmasi  gaz degil :)
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Hah aynen öyle bende bebek değil hissettiğim dedim zaten kaç kez sertlik var o onun alanı bende öyle düşündüm çok sağol açıklık getirdin yaa:)
0 oy
14 Ekim 2020 (110 puan) cevapladı
Bende aynisini yasadim banada aynisini soylediler hissedemezsin falan filan ama her sabah sag tarafima toplaniyordu :) 
14 Ekim 2020 (492 puan) yorumladı
Bütün hamilelerde illaki gaz problemi vardır ama yani gaz Bi yerde toplanmaz ki bağırsakta makine gibi çalışıyor bebektr o sen biraz erken hissetmişsin oda olabilir normal yani bende geçen hafta hissettim şişkinliği korkup hemen doktora gitmiştim bu nedr diye:)))
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Ya yerim ne tatlılar minnoşlar zaten dikkat ettim karnım tokken oluyor günde 1 kere falan 2 defa tok olamıyorum zaten mide bulantıları daha yeni geçiyor :)
14 Ekim 2020 (492 puan) yorumladı
Bide canım bi dene istersen böyle Bi 20 dk falan sol tarafına uzan sonra sırt üstü uzanıp ayaklarını tam uzat ama elini karnına koy o yine orda sertlik yapacaktır benim hep öyle oluyor sürekli soluma gelip sertleşiyo dokununca hemn geri gidiyor sende dene bak
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Aa denycem teşekkürler canım:)
15 Ekim 2020 (492 puan) yorumladı
Rica ederim canım
0 oy
14 Ekim 2020 (148 puan) cevapladı
Evet canım bebek o  15 gibide haraket hissedersin o sertlikte bende 14 haftada hissettim sertligi
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Aynen bebeğim suyu vs hepsi orada toplanıyor bende öyle düşünmüştüm
14 Ekim 2020 (148 puan) yorumladı
Kim ne derse desin mümkün hissetmen kendimden biliyorum ben 18+3 lerde dışardan tekmesini görüyorum  kimisi 20 21 lerde hala hissetmemis oluyo herkezin farklı karnı
14 Ekim 2020 (201 puan) yorumladı
Ya bencede geç hissedenler hep mümkün değil diyor
14 Ekim 2020 (110 puan) yorumladı
Vallahi bende yazdigimda dalga gectiler umursamadim hic gordugume hissettigimemi inanacaktim onlarami:))
0 oy
14 Ekim 2020 (74 puan) cevapladı
Benim 3. Hamileligim daha ben hissetmedim ayni haftadayz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13 haftalık hamilelikte bebeğin hareketleri nasıl hissedilir?
13 haftalık hamilelikte bebek henüz çok küçük olduğu için hareketleri genellikle gaz sancısı, bağırsak hareketleri veya hafif seyirmeler şeklinde hissedilir. Bu haftalarda bebeğin doğrudan tekme atması beklenmez; ancak anne adayı karnında hafif kıpırtılar veya yer değiştirmeler fark edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık hamilelikte karnın sertleşmesi ne anlama gelir?
13 haftalık hamilelikte karnın bir bölgesinde sertleşme olması, genellikle bebeğin o bölgeye yaslanması veya rahim kaslarının gerilmesinden kaynaklanır. Bebeğin pozisyon değiştirmesiyle bu sertlik anlık olarak yer değiştirebilir ve el ile hafifçe dokunulduğunda veya pozisyon değiştiğinde geçmesi oldukça normal bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebeğin hareketleri ne zaman net hissedilmeye başlanır?
Bebeğin hareketleri ilk gebeliklerde genellikle 18 ile 22. haftalar arasında, daha önce doğum yapmış kadınlarda ise 16. haftadan itibaren net bir şekilde hissedilmeye başlanır. 13. haftada bebeğin hareketlerini henüz hissetmemek veya sadece çok hafif seğirmeler fark etmek gelişimsel açıdan tamamen normaldir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalıkken karnımda hissettiğim yükseltiler bebek olabilir mi?
13 haftalıkken karnın alt kısmında hissedilen küçük yükseltiler, bebeğin o anki duruşu nedeniyle rahim duvarına yaptığı baskıdan kaynaklanabilir. Bu haftalarda bebek henüz çok hareketli olsa da amniyon sıvısı içinde geniş bir alana sahip olduğu için bu yükseltiler anlık ve değişken olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık gebelikte bebek hareketlerini hissetmemek normal mi?
13 haftalık gebelikte bebeğin hareketlerini hissetmemek oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Bebeğin boyutu henüz çok küçük olduğu ve amniyon sıvısı içinde serbestçe hareket edebildiği için anne adayının bu hareketleri dışarıdan hissetmesi veya fark etmesi için genellikle ikinci trimesterin ortalarına kadar beklemek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 297 göst.
0 oy
13 cevap 607 göst.
0 oy
2 cevap 273 göst.
10 Kasım 2023 Hamilelikte Spor kategorisinde Ruveydaax (22 puan) sordu

1,512,245 soru

24,666,759 cevap

367,040 kullanıcı

...