37 haftalık hamileyim, gelen kan nişan mı nasıl anlarım?

0 oy
967 göst.
13 Eylül 2018 Doğum kategorisinde (134 puan) sordu

hayırlı günler güzel anneler.  37 +4 haftalık hamileyim. biraz önce afedersiniz lavaboya kalktım ve iç çamaşırımın  tam ortasinda serçe parmağının ucu kadar kan lekesi gördüm. ayriyetten çok afedersiniz oramda sivilce tarzında birşey de var. nişanın hafif pembemsi olduğunu biliyorum ama korkuyorum da. ıkisini nasıl ayırt edebilirim acaba hastaneye gitmem gerekir mi. kendimi sürekli kontrol ediyorum ama şuanlik birşey yok gibi görünüyor 

Gebelik haftası 37+4

3 Cevap

0 oy
13 Eylül 2018 (45 puan) cevapladı

Emin olamadim o sivilce tarzi olan şeyden gelmiş olabilirmi canim o kan ? 

13 Eylül 2018 (134 puan) yorumladı
canım hiç bilmiyorum ki panik de yapmak istemiyorum. baya bildiğin kan yani hani leke gibi değil. bir yerin kanar da peceteye silersin ya dağılma falan yok kanda bilemedim ki
13 Eylül 2018 (45 puan) yorumladı
Ozaman dr git sen ne olur ne olmaz hic durma canim ALLAH yardimcin olsun.
13 Eylül 2018 (134 puan) yorumladı
sağol canım allah razı olsun
-Reklam-
0 oy
13 Eylül 2018 (717 puan) cevapladı

En iyisi bi doktora git canım sivilceden de gelmiş olabilir nişansa sıkıntı olmaz zaten ama başka birşey olmasında gidip muayene olursan içinde rahatlamış olur.

0 oy
13 Eylül 2018 misafir cevapladı

Benim nişanım aynı kanlı sümük gibiydi.Awuç içini dolduracak kadar gelmişti,ardından leke şeklinde gelmeye dewam etmişti.kanla alakası yoktu.Büyük ihtimal değildir ;)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, gelen kanın nişan mı yoksa başka bir şey mi olduğunu nasıl anlarım?
Nişan, genellikle rahim ağzındaki mukus tıpasının atılması sonucu oluşan, sümüksü yapıda, pembe, kahverengi veya hafif kanlı bir akıntıdır. Sivilce benzeri yapılar veya tahriş kaynaklı küçük kanamalar ise genellikle nişandan farklılık gösterir; nişan daha yapışkan ve yoğun bir kıvama sahiptir. Eğer kanama parlak kırmızı renkteyse, miktarı artıyorsa veya ağrı eşlik ediyorsa mutlaka uzman bir hekime başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 37. haftasında görülen hafif kan lekesi ne anlama gelir?
Hamileliğin 37. haftasında görülen lekelenmeler, rahim ağzının doğuma hazırlanması ve yumuşaması sonucu meydana gelen nişan belirtisi olabileceği gibi, bölgedeki bir tahrişten de kaynaklanabilir. Vajinal bölgedeki sivilce benzeri oluşumlar veya hassasiyetler bazen bu tür küçük kanamalara neden olabilir. Ancak 37 hafta ve üzeri gebeliklerde her türlü kanama durumu, doğumun başlamış olabileceği ihtimali nedeniyle ciddiye alınmalı ve mutlaka takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum nişanı ile normal vajinal kanama arasındaki farklar nelerdir?
Doğum nişanı, rahim ağzını kapatan mukus tıpasının yerinden ayrılmasıyla gelir ve genellikle sümüksü, jöle kıvamında, hafif pembe veya kahverengi bir akıntıdır. Buna karşılık, normal vajinal kanama daha sıvı, parlak kırmızı renkli ve devamlılık arz eden bir yapıda olabilir. Eğer akıntı yoğun değilse ve sancı yoksa nişan olabilir; ancak yoğun kanama durumunda vakit kaybetmeden hastaneye gitmek en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte vajina bölgesinde çıkan sivilce benzeri yapı tehlikeli midir?
Hamilelik döneminde artan hormonlar ve bölgedeki kan akışının hızlanması sonucu vajinal bölgede sivilce, kist veya tahriş benzeri yapılar görülebilir. Bu yapılar genellikle enfeksiyon veya kıl kökü iltihabı kaynaklıdır ve hafif kanamalara yol açabilir. Ancak 37. haftada olduğunuz için bu durumun doğum belirtisi olan nişanla karıştırılmaması gerekir; belirtilerin takibi için bir kadın doğum uzmanına muayene olmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte kanama gördüğümde ne zaman hastaneye gitmeliyim?
37. haftadan itibaren parlak kırmızı renkte, pedi dolduracak kadar yoğun veya ağrı/kasılma eşliğinde gelen her türlü kanamada derhal hastaneye gidilmelidir. Eğer gelen kan sadece çok hafif, leke tarzında ve sümüksü bir yapıdaysa, bu nişan olabilir; ancak yine de durumu teyit etmek ve bebeğin sağlık durumunu kontrol ettirmek için doktorunuzla iletişime geçmeniz veya hastaneye başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 365 göst.
22 Aralık 2020 Doğum kategorisinde Asel.meva04 (46 puan) sordu
0 oy
4 cevap 780 göst.
10 Nisan 2019 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde FatYasÇ (15 puan) sordu
0 oy
2 cevap 252 göst.
3 Şubat 2024 Doğum kategorisinde GamzeKaplan (184 puan) sordu

1,512,191 soru

24,666,100 cevap

366,981 kullanıcı

...