Korona geçirdim, tekrar test yaptırmalı mıyım?

0 oy
436 göst.
24 Ekim 2020 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (53 puan) sordu
Kızların korona geçiren arkadaşlar tedavi bittikten sonra test yaptınız mı? 
Gebelik haftası 32

3 Cevap

0 oy
24 Ekim 2020 (798 puan) cevapladı
Tekrar test yapmıyorlar canım 10 gün karantinadan sonra geçmiş sayıyorlar
24 Ekim 2020 (53 puan) yorumladı
Biliyorum ama özelde döküyorum negatif testi olmadan kabul etmiyor
-Reklam-
0 oy
24 Ekim 2020 (46 puan) cevapladı
Ben yaptırdım canım
24 Ekim 2020 (53 puan) yorumladı
Ne çıktı ve kacingu gün yaptirdiniz
24 Ekim 2020 (46 puan) yorumladı
Negatif çıktı çok şükür ikinci 16 veya 17. Gün yaptırdım ama benim daha haftam erkendi 20. Haftada falan yakalandim İzmir'de yaşıyorum hiç bir hastane bakmadı evde kendi kendime atlattım
0 oy
24 Ekim 2020 (148 puan) cevapladı
Test hakkı bitmiş oluyor yapmıyorlar özelde bana da dedi test getir diye yaptiramadim 14.gün fln gttim  kaç gün gecti diye soruyorlar 5 6 gün de bisey demiyorlar o zaman belirtilerin de bittiyse şayet bni almışlardı iceri

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Korona sonrası tekrar test yaptırmak gerekli mi?
Sağlık Bakanlığı ve uzmanların güncel rehberlerine göre, korona tedavisi tamamlanıp şikayetleriniz geçtiyse rutin olarak tekrar test yaptırmanıza gerek yoktur. Virüsün vücuttan atılmasına rağmen PCR testleri, ölü virüs parçacıklarını yakalayabildiği için iyileşme sonrasında bile uzun süre pozitif sonuç verebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona atlattıktan sonra test ne zaman negatif çıkar?
Korona geçiren kişilerde PCR testi, hastalık iyileştikten sonra 90 güne kadar pozitif çıkmaya devam edebilir. Bu durum kişinin hala bulaştırıcı olduğu anlamına gelmez; genellikle 10-14 günlük izolasyon süresi tamamlandığında ve semptomlar kaybolduğunda kişi bulaştırıcı kabul edilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona sonrası PCR testi pozitif çıkması ne anlama gelir?
Korona sonrası yapılan testin pozitif çıkması, vücudunuzda virüsün kalıntılarının hala mevcut olduğunu gösterir ancak bu durum canlı ve bulaşıcı bir virüs olduğu anlamına gelmez. İyileşme sonrası dönemde yapılan testler genellikle yanıltıcı sonuçlar verebildiği için doktorlar tarafından tavsiye edilmemektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona tedavisinden sonra işe dönüş için test şart mı?
İşe veya sosyal hayata dönüşte genellikle tekrar test yapılmasına gerek duyulmaz. Dünya genelindeki güncel protokoller, semptomların düzelmesinden itibaren belirli bir gün sayısının geçmesini ve ateşin düşmesini yeterli kriter olarak görmektedir; iş yeriniz özel bir prosedür talep etmediği sürece test yaptırmanız önerilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona sonrası tekrar test yaptırmanın dezavantajı nedir?
Korona sonrası erken dönemde tekrar test yaptırmanın en büyük dezavantajı, testin yalancı pozitif sonuç vererek kişide gereksiz kaygıya ve tekrar izolasyon sürecine girmesine neden olmasıdır. İyileşme sürecinde vücut virüsü temizlese de test kitleri ölü virüs parçacıklarını tespit ederek sizi hala hasta gibi gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 209 göst.
0 oy
1 cevap 315 göst.
0 oy
4 cevap 422 göst.

1,512,675 soru

24,672,188 cevap

367,322 kullanıcı

...