Şeker yükleme testini kaçıncı haftada yaptırmalıyım?

0 oy
1,479 göst.
26 Ekim 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (149 puan) sordu
Sorum yukarda..
Gebelik haftası 24

12 Cevap

0 oy
26 Ekim 2020 (406 puan) cevapladı
En ideal 25. haftaymış ama ben biraz rahatsız hissettiğimi söyleyince 23 te yapıldı ve bu tahlilde sorun çıkmazsa 25 te tekrar yaptırmamı söylemişti dr 
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Anladim bnm ilk gebeligimde cikmisti seker.. 24 haftayim suan ozmn beklememe gerek yoktur heralde..buyuk ihtimal cikacak yine
26 Ekim 2020 (406 puan) yorumladı
Aynen haftan gelmiş doktorun ne zaman derse o zaman yaptır canım inşallah bunda olmaz
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Amin cnm insllh
-Reklam-
0 oy
26 Ekim 2020 (1,039 puan) cevapladı
Ben 27 'nın sonuna doğru yaptirmistim
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Tesekkuler
0 oy
26 Ekim 2020 (2,546 puan) cevapladı
24 hft yaptım canım
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Cok tesekkurler cnm
0 oy
26 Ekim 2020 (122 puan) cevapladı
Ben gecen sali yaptırdım 24 haftaliktim malesef seker cikti 24te yapiliyor diye biliyorum
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Gecmis olsn bnmde ilk gebeligimde cikmisti insallah bnda cikmaz
26 Ekim 2020 (122 puan) yorumladı
Ins cikmaz benim doktorum beni dahiliyeye yonlendirdi o doktordan hic memnun kalmadim alet aldirdi takip icin sunu ye bunu yeme falan demedi hic
26 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Banada aynisini yaptiydi diyet yapacan sadece dedi bir hafta snra yine bakicaz duzelmezse ilaca baslicaz dediydi korkumdam cok skı dyt yaptim duzeldiydi allahtan..
28 Ekim 2020 (122 puan) yorumladı
Tmm iste diyet dedigi ne ama
28 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Diyet yapiyorsunuz iste saglikli beslenme sekersiz nasil zayiflarken dikkat ediyorsak oyle dikkat etmek gerekiyor yediklerimize.. bir hafta yaptim snra yavas yavas bozduydum dayanamayip bisey olmadiydi ama
0 oy
27 Ekim 2020 (143 puan) cevapladı
Ben bugün yaptırdım 25+4
27 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Bnde yarn yaptiracam 24+3 gnluk ilk gebeligimde ciktigi icin gec kalmak istemedim
0 oy
27 Ekim 2020 (12 puan) cevapladı
Ben test yaptırmadm. Down sendorum testi dedi Dr Ama Anne karnında tedavi yok diğer testler gibi. Bnde o sıkıntı ve strese girmek istemedim. Çevremde bir çok kişide de yanlış çıktı o testler. Yaptırmadik.
27 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Evet bnde duyuyodum ole cok ikiliyi yaptirdim ucluyu yaptirmadim bnde..
0 oy
27 Ekim 2020 (2,352 puan) cevapladı
27 +2ydi sanırm son haftada yaptirdim yani
28 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Evet 24 28 hafta aradi en iyimis bugun ogrendim bende
0 oy
27 Ekim 2020 (17 puan) cevapladı
Benimde 24 hafta da yapıldı. Dokturuna bağlı 28. Haftaya kadar yapılabiliyormuş. 
28 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Evett
0 oy
27 Ekim 2020 (302 puan) cevapladı
24 yaptırdım sanırım 
0 oy
28 Ekim 2020 (2,272 puan) cevapladı
27+0 da yaptırdım
0 oy
28 Ekim 2020 (7 puan) cevapladı
Bana 8haftalikken 100mg şeker yüklemesi yaptılar
0 oy
28 Ekim 2020 (7 puan) cevapladı

Bana 8haftalikken 100mg şeker yüklemesi yaptılar acaba bı sorun oluşur mu şuan 11haftalik hamileyim.:(

28 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Neden okadar erken ve cok seker yuklendiki.. bnm bile srkerim oldugu halde 75 gr istediler..
29 Ekim 2020 (7 puan) yorumladı
Bilmiyorum ama şeker falan çıkmadı
30 Ekim 2020 (149 puan) yorumladı
Iyi sukurr.. bnm cikmisti malesef

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekeri yükleme testi en ideal kaçıncı haftada yapılır?
Gebelik şekeri yükleme testi, uzmanlar tarafından genellikle hamileliğin 24. ile 28. haftaları arasında yapılması önerilen bir tarama testidir. Bu aralık, plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini artırmaya başladığı dönem olduğu için en doğru sonuçları verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi hangi durumlarda 24. haftadan önce istenir?
Şeker yükleme testi, anne adayında obezite, birinci derece akrabalarda diyabet öyküsü veya daha önceki gebeliklerde gebelik şekeri çıkması gibi yüksek risk faktörleri varsa 24. haftadan daha erken bir dönemde istenebilir. Doktorunuz risk durumunuza göre 12-16. haftalar arasında erken tarama yapmayı uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker yükleme testi yaptırmazsam ne olur?
Şeker yükleme testi yaptırmamak, gebelik diyabetinin teşhis edilememesine ve buna bağlı olarak bebeğin aşırı kilo alması, doğum sonrası solunum sıkıntısı veya kan şekeri düşüklüğü gibi risklerle karşılaşmasına neden olabilir. Bu test, hem annenin hem de bebeğin sağlığını korumak adına diyabetin erken tespiti için kritik bir aşamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi için aç karnına mı gitmek gerekir?
Şeker yükleme testi için aç karnına gidip gidilmeyeceği doktorunuzun tercih ettiği test yöntemine göre değişiklik gösterebilir ancak genellikle 50 gramlık tarama testinde açlık şartı aranmaz. Yine de testin doğruluğu için çoğu hekim 8 saatlik bir gece açlığından sonra sabah saatlerinde gelmenizi tavsiye etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testinde içilen şekerli su zararlı mıdır?
Şeker yükleme testinde içilen 50 veya 75 gram glikoz, günlük hayatta tükettiğiniz bir porsiyon meyve veya tatlıdaki şeker miktarına yakındır ve bebek için zararlı değildir. Bu miktar, vücudun glikoz metabolizmasını ölçmek için kullanılan standart ve güvenli bir tıbbi dozajdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,320 soru

24,667,704 cevap

367,079 kullanıcı

...