NST sonucumda sancı var mı, nasıl anlarım?

0 oy
320 göst.
28 Ekim 2020 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (1,271 puan) sordu

Kızlar nst me bakarmısınız sancım varmı

image

Gebelik haftası 30 hafta

2 Cevap

0 oy
28 Ekim 2020 (394 puan) cevapladı
Canım foto ters çıkmadı demi 
28 Ekim 2020 (1,271 puan) yorumladı
Foto ters sanırım tersten baksanız
28 Ekim 2020 (1,271 puan) yorumladı
Ben ters çekmş olabilirm
28 Ekim 2020 (394 puan) yorumladı
Canım aşağıdaki sancı oluyo yukardaki bebek kalp.atisi falan ona göre bak böyle inginli yuksekli çıkıntılar olursa sancı var demek duzse yok
-Reklam-
0 oy
28 Ekim 2020 (471 puan) cevapladı
Sancı yok canım bebeğin hareketi de gayet güzel 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST çıktısında sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olduğunu anlamak için kağıdın alt kısmındaki dalgalanmalara bakılır. Alt satırdaki değerlerin düzenli aralıklarla 20-40 birim ve üzerine çıkıp tekrar düşmesi, rahim kasılmalarının yani sancıların başladığına işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazındaki sancı değeri kaç olmalıdır?
NST cihazında sancı değerinin 20'nin altında olması genellikle sancı olmadığını, 40-60 ve üzerindeki değerlerin ise düzenli aralıklarla tekrarlaması gerçek doğum sancısını gösterir. Ancak bu değerler kişiden kişiye değişebileceği için mutlaka doktorunuz tarafından yorumlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testinde sancı çıkması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NST testinde sancı çıkması her zaman doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Eğer sancılar düzensizse bu yalancı sancı (Braxton Hicks) olabilir; ancak sancılar belirli bir ritimle ve şiddetle geliyorsa aktif doğum süreci başlamış olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST nedir ve neden sancı takibi için yapılır?
NST, bebeğin kalp atışlarını ve annenin rahim kasılmalarını eş zamanlı izleyen bir testtir. Gebeliğin son dönemlerinde bebeğin oksijen alıp almadığını kontrol etmek ve yaklaşan doğum sancılarını takip etmek amacıyla rutin olarak uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkmaması durumunda ne yapılmalıdır?
NST'de sancı çıkmaması, o an için düzenli bir kasılma olmadığını gösterir ve genellikle iyi bir durumdur. Eğer sancınız olduğunu hissediyor ancak cihazda çıkmıyorsa, doktorunuz manuel muayene ile rahim ağzı açıklığını kontrol ederek süreci değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,801 soru

24,673,957 cevap

367,431 kullanıcı

...