38. haftada alttan muayene çok acıtır mı?

0 oy
1,244 göst.
1 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (292 puan) sordu
Açıklığa bakmak için yapılan müayine çokmu acıtıyo 38 de gidicemde
Gebelik haftası 36+6

11 Cevap

0 oy
1 Kasım 2020 (55 puan) cevapladı
Hayır canim sadece kendini kasma kazarsan acir
1 Kasım 2020 (292 puan) yorumladı
Burdaki yorumları okduğumda her kes çok acıtıyo yazmış
1 Kasım 2020 (55 puan) yorumladı
Hayır benim hic açılmadı dort kere altan muane oluyorum kendini kasmadigin surece hic birsey olmuyor benim sancim var ama acilmam yok
-Reklam-
0 oy
1 Kasım 2020 (446 puan) cevapladı
Hayır canım derin nefes al ve kendini rahat bırak acımaz kendini kasarsan canım acır tabi hayırlısıyla kucağına al
1 Kasım 2020 (292 puan) yorumladı
Teşekkürler canım
21 Aralık 2021 (2 puan) yorumladı
Ben altan muayine oldum 6 haftalik hamileyim ama eve geldim lekelenme olmus dusuk belirtisimi acaba?
0 oy
1 Kasım 2020 (2,003 puan) cevapladı
Senin acı dayanıklılıgına baglı tatlım ben anlamadım bile kendini sıkma rahat ol yeter yoksa acıya bilir bilmiyorum ki 
0 oy
1 Kasım 2020 (216 puan) cevapladı
Acıklıga bakmak icin yapilan alttan muayene farkli mi oluyor gecen bende yaptirdim elleriyle bakmisti ama ben farkli sebepten baktirmistim haftam daha erken 23 haftaligiz 
0 oy
1 Kasım 2020 (187 puan) cevapladı
Kendini kasarsan acır canım zaten saniyelik iş
0 oy
1 Kasım 2020 (4 puan) cevapladı
Acıtmıyor cnm. Korkma)
0 oy
1 Kasım 2020 misafir cevapladı
Hic acıtmıyo canım aciyo diyenlere bakma sanki hic iliskiye girmemisler gibi 
1 Kasım 2020 (4 puan) yorumladı
Katılıyorum)
1 Kasım 2020 (292 puan) yorumladı
Teşekkürler canım
0 oy
1 Kasım 2020 (453 puan) cevapladı
Ben erken açılma riskiyle 4 gün önce muayene oldum 10 sn anca sürdü kasmadim kendimi hiç acıtmadi 
0 oy
1 Kasım 2020 (156 puan) cevapladı
Yok yok acıtmıyor korkma bana her ay bakıyor erken açılma olduğu için
1 Kasım 2020 (292 puan) yorumladı
Ya kaç haftalıksın napa bilirim açıklık olması için
2 Kasım 2020 (156 puan) yorumladı
37+4 haftalığım kendini kasma yeter bakacağı sırada bebeğini kucağına alacağın günü düşün kafanı başka bir yere ver
0 oy
1 Kasım 2020 (15 puan) cevapladı
İBen de şurada durayım. Açıklığa bakmak için alttan muayeneyi nasıl yapıyorlar. Cihazla mı elle mi?
1 Kasım 2020 (47 puan) yorumladı
Elle yapıyolar canım 2 parmakla (işaret ve orta parmakla) ama cidden acımıyor.
0 oy
11 Mart 2021 (32 puan) cevapladı
Merhaba biraz oyle cok digil korka kardesim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38. haftada yapılan alttan muayene çok acıtır mı?
38. haftada yapılan çatı muayenesi veya açıklık kontrolü genellikle kısa süren, hafif bir baskı hissi yaratan bir işlemdir. İşlem sırasında derin nefes alıp kendinizi serbest bırakırsanız acı hissetme olasılığınız oldukça düşüktür; hissedilen durum genellikle bir saniyelik bir gerginlikten ibarettir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi alttan muayene neden yapılır?
Doğum öncesi alttan muayene, rahmin açıklık seviyesini, bebeğin kanala yerleşme durumunu ve doğum yolunun uygunluğunu değerlendirmek amacıyla yapılır. 38. haftadan itibaren yapılan bu kontroller, doğumun ne kadar yakın olduğunu anlamak ve süreci planlamak için hekim tarafından gerekli görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sırasında acıyı azaltmak için ne yapmalı?
Alttan muayene sırasında acıyı minimuma indirmek için en önemli kural vücudunuzu kasmamaktır. Muayene masasında kalçalarınızı serbest bırakıp derin ve düzenli nefes alarak odak noktanızı değiştirmeniz, kasların gevşemesini sağlayarak işlemin çok daha konforlu geçmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamileyim alttan muayene kaç saniye sürer?
38 haftalık gebeliklerde yapılan alttan muayene oldukça hızlı bir işlemdir ve genellikle 10 ile 30 saniye arasında tamamlanır. Hekim sadece el yardımıyla veya gerekli görürse spekulum kullanarak rahim ağzındaki açıklığı kontrol eder, bu süre zarfında sakin kalmak işlemin hızla bitmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayeneden sonra kanama olması normal midir?
Alttan muayene sonrasında görülen çok hafif, lekelenme tarzındaki pembe veya kahverengi akıntılar genellikle normal kabul edilir ve serviksteki hassasiyetten kaynaklanır. Ancak yoğun, parlak kırmızı renkli ve adet kanaması gibi devam eden bir kanama durumunda vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçmeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 666 göst.
0 oy
4 cevap 400 göst.
0 oy
3 cevap 413 göst.
0 oy
13 cevap 973 göst.
27 Temmuz 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sedef123 (502 puan) sordu

1,512,148 soru

24,665,526 cevap

366,952 kullanıcı

...