4+4 haftalık hamileyim, doktora gitmeden folik asite başlayayım mı?

0 oy
353 göst.
2 Kasım 2020 Hamilelikte Beslenme kategorisinde (387 puan) sordu
4+4 haftalık hamileyim salı doktora gidicem ilk muayenem olacak tanıdık doktor folik asite başla dedi gitmeden başlayayım mı sizce 
Gebelik haftası 4 +4

2 Cevap

0 oy
2 Kasım 2020 (1,076 puan) cevapladı
Folic asiti ben hamile kalmadan önce başlatmıştık doktorumla ne kadar erken o kadar iyi diye söylemişti ozaman başla derim ben zaten ileri haftalarda kesiyorsun icmeyi
2 Kasım 2020 (387 puan) yorumladı
Anladım teşekkür ederim
2 Kasım 2020 (218 puan) yorumladı
Ben 11 haftalık gebeyim hala  folik asit kullanıyorum sorun olurmu ki
2 Kasım 2020 (1,076 puan) yorumladı
Yok canım 16da sanırım kesti net hatırlamıyorum ama yalnis söylemeyeyim
-Reklam-
0 oy
2 Kasım 2020 (424 puan) cevapladı
Hamile kalmadan baslaman gerekirdi cocugun omurilik gelisimi saglikli olsun diye icilir neden gec kaldin ki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık hamileyim doktora gitmeden folik asite başlamalı mıyım?
Gebeliğin ilk haftalarında folik asit kullanımı bebeğin nöral tüp gelişimi için kritik öneme sahiptir. Uzmanlar gebeliğin planlandığı andan itibaren veya hamilelik öğrenilir öğrenilmez folik asit takviyesine başlanmasını önerir. Doktorunuzun randevusunu beklemeden eczaneden temin edeceğiniz uygun bir takviyeye başlamak, bebeğinizin sağlıklı gelişimi adına genellikle tavsiye edilen güvenli bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte folik asit kullanmaya ne zaman başlanmalı?
Folik asit kullanımına gebelik planlandığı andan itibaren veya gebelik öğrenildiği ilk gün başlanması en ideal süreçtir. Gebeliğin ilk 3 ayı, bebeğin omurga ve beyin gelişiminin en yoğun olduğu dönem olduğu için folik asit desteği bu süreçte hayati rol oynar. Mümkün olan en kısa sürede takviyeye başlamak, olası gelişimsel riskleri en aza indirmek için atılacak en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelikte folik asit neden bu kadar önemli?
Folik asit, bebeğin nöral tüp defektleri olarak bilinen beyin ve omurga rahatsızlıklarına karşı korunmasında en etkili vitamindir. Gebeliğin ilk haftalarından itibaren yeterli folik asit seviyesine sahip olmak, bebeğin hücre bölünmesi ve doku gelişimi süreçlerini destekler. Bu nedenle doktorlar hamilelik haberini alan her anne adayına rutin olarak folik asit takviyesi başlamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte folik asit nasıl kullanılır ve dozajı nedir?
Folik asit genellikle günde tek doz olarak, tercihen sabahları tok karnına veya doktorun önerdiği şekilde kullanılır. Standart bir gebelik sürecinde günlük 400 mcg dozaj genellikle yeterli kabul edilir, ancak kişisel sağlık geçmişinize göre doktorunuz bu dozu değiştirebilir. Takviyeyi her gün aynı saatte almak, düzenli bir kan seviyesi sağlamak adına oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor randevusuna gidene kadar folik asit kullanmak zararlı mı?
Folik asit suda çözünen bir B vitamini olduğu için vücutta depolanmaz ve fazlası idrar yoluyla atılır, bu nedenle kullanımı genellikle güvenlidir. Gebeliğin erken döneminde doktora ulaşana kadar folik asit kullanmaya başlamak herhangi bir zarar vermez, aksine bebeğin gelişimi için büyük fayda sağlar. Yine de kullandığınız takviyenin içeriğini doktorunuza ilk muayenenizde mutlaka gösterin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,782 soru

24,673,779 cevap

367,418 kullanıcı

...