14 haftalık hamileyim, 2,5 kilo aldım normal mi?

0 oy
636 göst.
3 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (164 puan) sordu
Merhaba hanımlar. 14+1 olduk çok şükür. 2 buçuk kilo almışım normal mi acaba. Giydiğim kıyafetler sıkmaya başladı pantolonlarım midemi sıkıyor. Siz giyebiliyor musunuz normal kıyafetlerinizi.Şimdiden hamile kıyafeti mi almalıyım ne giymeliyim kafam karıştı. 

Bir de diyetisyen doktor yürüyüş bandı kullanmamı onermedi. Aranızda kullanan var mı 
Gebelik haftası 14+1

8 Cevap

0 oy
3 Kasım 2020 misafir cevapladı
Ben de giyemiyorum artık illaki daralıyor üzerimizde. Bol giyinmeye çalışıyorum. Kendin nasıl rahat hissediyorsan öyle giyin canım
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Evde eşimin kıyafetleri giyiyorum :) bol bol da dışarıya ne giyecegimi şaşırdım
3 Kasım 2020 misafir yorumladı
Ben çarşaflı olduğum için Rabbim rahmetiyle de dışarıda ne giyeceğim derdi yok :))
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Maşallah ne güzel bende bir zamanlar öyleydim ondaki rahatlık hiçbirşeyde yok. Rabbim layık olan herkese nasip etsin
3 Kasım 2020 (1,238 puan) yorumladı
Ayni benim gibi adamin tum kiyafetlerini kullaniyom
-Reklam-
0 oy
3 Kasım 2020 (89 puan) cevapladı
Normal bence 2.5 kg. Pantolonların falan sıkması normal sadece kilodan değil, rahminiz de büyüdüğü için göbek alanınız ekstra büyüyo sıkması normal yani. Ben 1 tane hamile pantolonu aldım çok rahat ettim. Haftaya göre belindeki lastikli kısmı ayarlayabiliyosun. 
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Bende öyle yapayım olmadı. Aya göre kıyafet alırsak yandik hergün büyüyoruz
3 Kasım 2020 (1,238 puan) yorumladı
Nerden aldin cnm ariyorum bulmuyorum istanbulda sirinevlerde aradim bjlamadim
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Ben burdurdayim burası da küçük şehir aradığıni bulmak zor. Şimdilik bir beden büyük ikili takımlardan aldım bir de lc den hamile tayti aldım evde onu giyiyorum
4 Kasım 2020 (89 puan) yorumladı
Yeni gördüm mesajını. Ben trendyoldan aldım ama markası defacto. Hem internette hem mağazada vardır
0 oy
3 Kasım 2020 (426 puan) cevapladı
38 haftadan sesleniyorum.. yaşasın kocamın gardrobu  :)
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Evvet şimdiden dadandım zaten :))
0 oy
3 Kasım 2020 (203 puan) cevapladı
Ben de 32+2 yim hamile pantolonu filan almadım sadece belden aşağı indiriyorum çok sıkı değil zaten kıyafetler eşimin kıyafetlerini giyiyorum :)
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Genel çözüm esimizin kıyafetlerini giymek galiba  :))
3 Kasım 2020 (203 puan) yorumladı
Yapcak bisey yok hem daha ekonomik hem daha rahat :))
0 oy
3 Kasım 2020 (1,130 puan) cevapladı
Ben normalde de bol giysiler giyerdim zaten sadece bi tane disari ciktigimda giymeye hamile pantolonu aldim o kadar hamilelik gecici bi surec sonucta cok da bi sey almaya gerek yok zaten :) 
0 oy
3 Kasım 2020 (514 puan) cevapladı
Canım ben normalde de bol giymeyi seven biriyim hem tesettürlüyum sadece 7 kg aldim haftaya sezeryan olacam nasipse kıyafetlerim aynı yani ❤️
3 Kasım 2020 (164 puan) yorumladı
Yaaa Ne güzel maşallah. Bende tesetturluyum tunik giyiniyorum genelde ama kalçalar falan belli oluyor ister istemez
3 Kasım 2020 (514 puan) yorumladı
Doğrudur kuzu ❣️
0 oy
3 Kasım 2020 (62 puan) cevapladı
Kocam sağolsun 
0 oy
3 Kasım 2020 (1,238 puan) cevapladı
Ben pantalon goyemiyorum gobegimi sikiyor diye 13 hftaliktan beri giymiyom...hepsi daraldi..ama fazla kiloda almamisim 18haftaligim 1 kg almisim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 14. haftasında 2,5 kilo almak normal mi?
Hamileliğin 14. haftasında 2,5 kilo almak genellikle normal kabul edilen bir değerdir. İlk trimesterde ideal kilo artışı toplamda 1-2 kilo civarında beklenirken, ikinci trimesterin başından itibaren haftalık ortalama 400-500 gram artış sağlıklı bir süreç olarak görülür. Ancak her gebelik süreci kişisel farklılıklar gösterdiği için kendi doktorunuzun takibindeki kilo persentil değerleri en doğru referansı oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte pantolonlar ne zaman sıkmaya başlar?
Hamilelikte karın bölgesindeki genişleme genellikle 12. ile 16. haftalar arasında belirginleşmeye başlar ve mevcut pantolonların beli sıkmaya başlaması bu dönemde yaygın bir durumdur. 14. haftadan itibaren rahim yukarı doğru yükseldiği için midenize baskı yapmayan, beli esnek veya ayarlanabilir hamile pantolonlarına geçiş yapmanız hem konforunuzu artırır hem de karın bölgesindeki kan dolaşımını rahatlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ne zaman hamile kıyafetlerine geçilmeli?
Gebelikte hamile kıyafetlerine geçiş için kesin bir zaman kısıtlaması yoktur; tamamen sizin kişisel konforunuza ve vücudunuzdaki değişime bağlıdır. Kıyafetleriniz midenizi sıkmaya başladığında, kendinizi baskı altında hissettiğinizde veya hareket kabiliyetinizin kısıtlandığını fark ettiğinizde hamile giyimine geçiş yapabilirsiniz. İlk aşamada taytlar, beli lastikli etekler veya hamilelik öncesi kıyafetlerinizle kullanabileceğiniz bel genişletici aparatlar oldukça pratiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte neden yürüyüş bandı önerilmez?
Hamilelikte yürüyüş bandı kullanımı, denge merkezinin değişmesi ve düşme riski nedeniyle bazı doktorlar tarafından tercih edilmeyebilir. Yürüyüş bandı yerine düz zeminlerde, açık havada veya kontrollü tempolu yürüyüşler hem denge kontrolü açısından daha güvenlidir hem de eklemler üzerindeki baskıyı minimize eder. Eğer doktorunuz özel bir risk durumu belirtmediyse, ev içi egzersizlerde sabit bisiklet veya yoga gibi daha güvenli alternatiflere yönelmek daha sağlıklı bir tercihtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte mide baskısı nasıl azaltılır?
Hamilelikte mide baskısını azaltmak için en önemli adım, karın bölgesini sıkmayan, beli düşük veya esnek kumaşlı kıyafetleri tercih etmektir. Kıyafet seçiminin yanı sıra öğünleri küçük porsiyonlara bölerek sık sık yemek, yemekten hemen sonra uzanmamak ve dik duruş pozisyonunu korumak mide üzerindeki baskıyı hafifletmeye yardımcı olur. Ayrıca kıyafetlerinizde kemer veya dar lastiklerden kaçınarak, vücudunuzun doğal genişlemesine izin veren dikişsiz modelleri kullanmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,289 soru

24,667,221 cevap

367,055 kullanıcı

...