NST sonucum iyi çıktı ama sancı değerlerim normal mi?

0 oy
371 göst.
21 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (59 puan) sordu

Merhaba kızlar sancım ne durumda sizce. Doktorum nst çok iyi dedi ama tabi açıklama yapmadığı için bilmiyorum 

image

Gebelik haftası 39+1

3 Cevap

0 oy
21 Kasım 2020 (936 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Sancın yok canım normal görünüyor suan 
21 Kasım 2020 (59 puan) yorumladı
Neden çok iyi dedi acaba o zaman iyiden kasti nedir merak ettim
21 Kasım 2020 (319 puan) yorumladı
Bebegin hareketli ondan iyi demistir
21 Kasım 2020 (59 puan) yorumladı
Hm anladım teşekkür ederim
21 Kasım 2020 (936 puan) yorumladı
Şuanlık sancın yok bebeğin kalp atışlari da iyi gözüküyor. Ustte olan çizgi bebeğin kalp atislari altta olan çizgi de hareket sayıları sancı yani. Bu yüzden :) iyi demesi güzel birsey neden takıldın bu kadar? Kötü dese anlarım da :D
21 Kasım 2020 (59 puan) yorumladı
Yok takılmadim aslında merak ettim sadece çok iyi diyince acaba sancı mı var diye düşündüm
-Reklam-
0 oy
21 Kasım 2020 (711 puan) cevapladı
Sancin yok canım 
0 oy
21 Kasım 2020 (514 puan) cevapladı
Sancin görünmüyor canm 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı değerleri kaç olmalı?
NST cihazında sancı değerleri genellikle 0 ile 20 arasında normal kabul edilir. 20-40 arası hafif kasılmaları, 40-60 arası orta şiddetli sancıları, 60 ve üzeri değerler ise genellikle doğum sancısı olarak nitelendirilen güçlü kasılmaları ifade eder. Ancak bu rakamlar cihazın kalibrasyonuna ve kişinin gebelik haftasına göre değişiklik gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çıktısında sancı nasıl anlaşılır?
NST çıktısında alt kısımda yer alan dalgalanmalar sancıları gösterir. Eğer bu dalgalanmalar düzenli bir tepe noktası oluşturuyorsa ve belirli aralıklarla tekrarlıyorsa, bu durum rahim kasılmalarının başladığına işaret edebilir. Doktorunuzun 'NST çok iyi' demesi, bebeğin kalp atışlarının sağlıklı olduğunu ve şu an için acil bir sancı durumu olmadığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucu iyi ne demek?
NST sonucunun iyi olması, bebeğin kalp atış hızının hareketlerine uyumlu şekilde arttığını ve rahim içindeki oksijen seviyesinin yeterli olduğunu gösterir. Ayrıca bu sonuç, bebeğin stres altında olmadığını ve rahim kasılmalarının doğum başlatacak düzeyde olmadığını ifade eder. Doktorunuz bu yorumu yaptıysa bebeğinizin durumu şu an için gayet sağlıklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı NST'de nasıl görünür?
Doğum sancısı NST cihazında genellikle 60-80 ve üzerindeki değerlere ulaşan, düzenli aralıklarla gelen ve gittikçe şiddeti artan keskin dalgalar şeklinde görülür. Gerçek doğum sancıları genellikle 10 dakikada 3 kez tekrarlayan ve her biri yaklaşık 45-60 saniye süren kasılmalarla karakterizedir. Sadece tek bir ölçüme bakarak karar vermek yerine, sancıların frekansına dikkat edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekilirken nelere dikkat edilmeli?
NST çekimine gitmeden önce mutlaka bir şeyler yemiş olmanız bebeğin hareketliliğini artırır ve daha net sonuçlar alınmasını sağlar. İşlem sırasında sol yan pozisyonda yatmak, kan akışını düzenleyerek bebeğin daha iyi izlenmesine yardımcı olur. Eğer NST sırasında bebeğiniz hareket etmezse, doktorunuz size küçük bir şeyler yemenizi veya pozisyonunuzu değiştirmenizi önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 288 göst.
0 oy
1 cevap 275 göst.
13 Aralık 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Senislive (173 puan) sordu
0 oy
3 cevap 268 göst.
30 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Fisun Ceryan (14 puan) sordu
0 oy
3 cevap 435 göst.
13 Eylül 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sevdaaa41 (177 puan) sordu

1,512,775 soru

24,673,578 cevap

367,411 kullanıcı

...