Erken dönem gebelikte tansiyonum 18/11 çıkıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
823 göst.
22 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (358 puan) sordu
Arkadaşlar bı sorum olacak.benim son 5 gündür tansiyonum çok yükseliyor.18/11-16/11 gibi yarın kardiyoloji randevum var sizler yaşadınız mı böyle bı durum bu şekil de olup sorunsuz doğum yapan varmi
Gebelik haftası 11+3

8 Cevap

0 oy
22 Kasım 2020 (34 puan) cevapladı
Canım protein kacagin olabilir mi acaba ? Bende 16 haftalık iken protein kaçağı çıktı . Daha sonra tansiyondan suphelendiler. Eğer ikisi birlikte olursa gebelik zehirlenmesi ortaya çıkıyormuş. Şuanda 22. Haftadayim. Kardiyoloji ye gittim temiz çıktı .
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Daha önce enfeksiyon çıkmadı yapılan tahlillerde carsamba günü ikili taramam var ve kontrolüm var kadın doğum doktoru na da söyleyecem.insallah sorunsuz çözüm bulunur çünkü çok sıkıntılı bir durum bundan önce 5 tane kürtajım var boş gebeligim var kanımda pıhtılaşma çıktı oksapar iğne kullaniyorum.bu sefer sıkıntı olmayacak dedim tansiyon problemi çıktı
22 Kasım 2020 (34 puan) yorumladı
Canım seni korkutmak istemiyorum ama bence önceliğin kadın doğum olmalı , senden 24 saat idrar isterler, böbrek doktoruna yönlendirirler. Kötü birşey olsun istemem açıkçası. Ben de de ilk çıktığında çok üzülmüştüm . Tuzu bırak. Bol su icmeni öneririm.
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Tuzu biraktim 3-4 litre su içiyorum.evt çok üzülüyorum çünkü pıhtılaşma problemini çözdük derken birde bu çıktı.ikili tarama olacağı için çarşambadan önce randevu bulamadım.en kötü acilden giriş yaptırıp polikliniğe gecerim
22 Kasım 2020 (34 puan) yorumladı
Olsun canım uzulme erken teşhis önemlidir. Dua et fazlaca herşey Allah'tan. 2 haftada idrar tahlili veriyorum ben , protein kacagi azalıyor. Sanada çok geçmiş olsun
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Teşekkür ederim size de geçmiş olsun.suan tek yapabildiğim dua etmek zaten 6. Gebelik inşallah bu sefer sağ salim kucağıma alırım.allah kimsenin kucağını boş bırakmasın sizinde
-Reklam-
0 oy
22 Kasım 2020 (4,684 puan) cevapladı
Tansiyonun baya yüksek, doktorunu bilgilendir bence, gebelikte çok tehlikeli tansiyon. Kardiyoloji değil kadın doğum bakar bu duruma ayrıca kendi doktoruna gitmen lazım mutlaka
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Kendi doktorumun haberi var kardiyoloji ye gitmem gerektiğini söyledi. Tansiyon takibini yap yaz onunla git dedi.carsamba günü kadın doğum randevum özel deki doktorum böyle söyledi.ayni anda hemde tıp fakültesine gidiyorum sorunlu gebelik olduğu için ordaki doktorumla da görüşüp bilgi verecem
0 oy
22 Kasım 2020 (1,113 puan) cevapladı
İdrar testi yaptır kesinlikle protein kaçağı olabilir ayaklarında şişme var mı
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Şişme yok ayaklarimda ama yaptiracam testi teşekkür ederim
0 oy
22 Kasım 2020 (38 puan) cevapladı
bende gebeligimi ogrendigim andan itibaren ilac kullaniyorum yuksek tansiyonum var zaten kardioloji size holter takacak daha sonra ilacinizi verecez buyuk bir ihtimalle alfamet verecek dozunu soyler size ama mutlaka kullanin ilacin ebebge zarari olmaz ama yuksek tansiyonun olur
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
çok teşekkür ederim.sizde de kulaklarda basınç oldu mu şiddetli baş ağrısı
0 oy
22 Kasım 2020 (38 puan) cevapladı
kadin dogum uzmanin da seni zaten kardiolojiye yollayacak tabi kendine kan ve idrar tahlili isteyecek bir inceki mesajda bu kari yazmayi unuttum her halukarda 2 sinede gitmen gerek 
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Ozeldeki doktorum takibini yap yaz dedi kardiyoloji bölümü bakacak dedi
23 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Adalat Corona diye bı ilaç verdiler arkadaşlar sizde kullandınız mı
0 oy
22 Kasım 2020 (718 puan) cevapladı
Çok yüksek dikkat et benimde tansiyon var perinatoloji ye gidiorm artık riskli gebelik olarak ve tuzsuz yediğim halde peyniri zeytını suya koyuyorum komple tuzsuz yapıorm yemekleri limon suyu sarımsak ayran süt muz yiyorum yok yınede yuksek şişlik ödem yok kardiyolojiye gıttım oda normal dıo artk doktorum tansıyon takıbı yap yaz getir dedı her hafta kontrolum var tıp fakültesinde ilaç olarak ecopirin verdi bakalm tansıyon ilacıda başlar inşaallah 
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Geçmiş olsun sizede  bende riskli gebelik bölümüne gidiyorum tıp fakültesinde pıhtılaşma dan hem oksapar iğne hem ecopirin kullanıyorum.benim tansiyonum sarımsak ve limonla düşmüyor.sadece soğuk duş biraz düşürüyor.ama baş ağrısı ve kulaklarda basınç çınlama mahvediyor beni
23 Kasım 2020 (718 puan) yorumladı
Baş ağrım ara ara oluyor benımde gecmiş olsun sizede
0 oy
22 Kasım 2020 (1,227 puan) cevapladı
Cok gecmis olsun. Bende protein kacagivar eser miktarda her gun tansiyon takibi yapiyorum. Cok dikkat etmemiz lazim. Ama senin erken cikmis o haftalarda cogunlukla dusuk tansiyon sikayetleri olur. Bi gorun dr.a neler diyecek bakalim. Tuzu tamamen cikar yemeklerden bol su stres yapma bisey olmaz umarim.
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
İnşallah önceki hamileliklerimde de hep düşük tansiyon problemim vardı bu sefer tam tersi oldu.allah hepimizin yardımcısı olsun
0 oy
22 Kasım 2020 (1,251 puan) cevapladı
Bu tansiyon bende de var canım cuma doktora kontrole gitmiştim acil sezeryan bile olabilirsin dedi  napıcam bilmiyorum
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Sizinde Allah yardımcınız olsun sağ salim kucağıniza alırsınız inşallah.rabbim kimsenin kucağını boş bırakmasın
22 Kasım 2020 (1,251 puan) yorumladı
İnşallah canım  sende çok dikkat et vakitlerinde gelsinler inşallah sağ sağlim
22 Kasım 2020 (358 puan) yorumladı
Amin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Erken dönem gebelikte tansiyon 16-18 seviyelerine çıkması tehlikeli mi?
Erken dönem gebelikte 16/11 veya 18/11 gibi ölçülen tansiyon değerleri tıbbi açıdan hipertansif kriz olarak kabul edilir ve acil müdahale gerektirir. Bu seviyedeki tansiyon hem anne hem de bebek sağlığı için ciddi riskler taşıdığından, vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna veya kadın doğum uzmanınıza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyon sorunuyla karşılaşıp sağlıklı doğum yapanlar var mı?
Evet, gebelik döneminde yüksek tansiyon (preeklampsi veya kronik hipertansiyon) tanısı alıp, doktor gözetiminde sıkı takip ve uygun tedavi yöntemleriyle sağlıklı bir doğum süreci tamamlayan birçok anne bulunmaktadır. Önemli olan tansiyonun dengede tutulması ve doktorunuzun belirlediği periyodik kontrollere aksatmadan devam edilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyon belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Gebelikte yüksek tansiyon belirtileri arasında şiddetli baş ağrısı, görme bulanıklığı, ani gelişen el ve ayak şişlikleri ile üst karın bölgesinde ağrı yer alır. Eğer evde yaptığınız ölçümlerde tansiyonunuz 14/9 değerinin üzerine çıkıyorsa, belirti olmasa dahi mutlaka bir uzman hekime danışarak tansiyon takibi sürecinizi başlatmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon yüksekliği için kardiyoloji randevusunda neler yapılır?
Kardiyoloji randevusunda öncelikle tansiyonunuzun genel seyri değerlendirilir ve gebeliğe uygun olmayan ilaçların kullanımı gözden geçirilir. Doktorunuz tansiyonun kaynağını belirlemek için EKG çekimi, ekokardiyografi veya 24 saatlik tansiyon holter takibi gibi tetkikler isteyerek gebelik güvenliğine uygun bir tedavi planı oluşturacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik haftasında tansiyonu düşürmek için evde ne yapılabilir?
Evde tansiyonu düşürmek için yapılması gereken en önemli şey, doktorunuzun reçete ettiği tansiyon ilaçlarını aksatmadan kullanmak ve tuz tüketimini tamamen sınırlandırmaktır. Bunun dışında stresli ortamlardan uzak durmak, istirahat etmek ve düzenli tansiyon takibi yaparak elde edilen verileri doktorunuzla paylaşmak en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...