41 haftalık hamileyim, 1 cm açıklıkla eve gönderilmek riskli mi?

0 oy
916 göst.
29 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (52 puan) sordu
Kızlar bugün 41 haftalik oldum dün acildydm hem nişanm gelmsti hemde agrilarm vardı ebeler açıklığa baktı 1 cm di doğumun başlamış dedi doktoruma haber verdiler eve gitsin demiş sizce riskli deglmi doktorumu degistirmelimiyim? 
Gebelik haftası 41

6 Cevap

0 oy
29 Kasım 2020 (2,719 puan) cevapladı
Doğum bugün yarın başlar.  Suyunda ve bebekte sorun yoksa beklerler canım görümcem 42 haftada doğum yaptı suni sancı ile 
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
İki keredir aynı sanciyla gidiyorm bebeğimin hareketleri yavaş diyorlar serum veriyorlar bebek hareketlenince yolluyor lar randovum zaten yarın artk yarını beklicem
29 Kasım 2020 (2,719 puan) yorumladı
Hayırlısı olsun inşallah canım sancı artmazsa suni sancı verirler bir de şimdi fitil gibi bir şey varmış ilk önce onu veriyolar. Rahim ağzının açılmasını hızlandırıyor serum suni sancı dan daha kolay diyolar. Eğer onda açılma olmazsa o zaman suni sancı takıyorlarmis . Gorumceme ondan verdiler hiç acilma ve sancı olmadığı halde 6 buçuk 7 saatte doğum oldu
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Öyleyse iyiymiş acaba her hastanede veriyorlar mi
29 Kasım 2020 (2,719 puan) yorumladı
Bilmem sor doktora canım. Gorumceme devlette verdiler ondan
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Gidince sorucam yarın  tskr edrm
-Reklam-
0 oy
29 Kasım 2020 (62 puan) cevapladı
Hastaneler berbat ondan yollamıştır. Duşunu al rahatla bol bol yürüyüş yap evde sancılanınca gidersin. Allah bir solukta kurtarsın
0 oy
29 Kasım 2020 (464 puan) cevapladı
Hastaneler riskli evinde rahatca cek sancini diye gondermislerdir canim.Acilma basladiysa gerisi yakindir tabii yatmazsan
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Evt öyle tabikide hastaneler riskli fakat bebek Kakasini felan yer diyorlar etrafimdakiler bende artk korkmaya basladm yarın randovum var artk doktor ne dicek bakacam
29 Kasım 2020 (464 puan) yorumladı
Etrafindakilerde dogru soyluyor 39 dan itibaren kakasini yeme olasiligi var...her sabah nst ye cagirmadilar mi ....bende oyle olmustu iyice acilman olana kadar her sabah nst kontrole geleceksin demislerdi....acilden girip giriyordum nst ye
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Hayır 1 hafta aralıklarla kontrole gidiyorm doktor öyle dedi
29 Kasım 2020 (464 puan) yorumladı
Beni her sabh nst cagirmistilar
0 oy
29 Kasım 2020 (4,684 puan) cevapladı
O cmlerde yolluyorlar genelde canım, evde bekle diyorlar
0 oy
29 Kasım 2020 (430 puan) cevapladı
Canım bende sabah 6 da suyum geldi gittim bir parmak ucu kadar yok bile açıklığın dedi. Sonra öğlen 12 buçuğa kadar hep bir parmak ucu kadardı yanı sunı vermediler alttan muayene sancımı hetrdı benım. Ama su bile gelmiş olsa hemn gelmeye gerek yokmuş onu anladım ben. Bol bol kaynar su ile duş al iyice şiddetlenince git orda zaman zor geçiyor teksin  bide doğurana kadar 
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Bana suyun gelse gel dedi artk yarın doktora gidicem randovum var bakacz artk hayırlısı neyse o olsn
29 Kasım 2020 (430 puan) yorumladı
İnşallah kendi sancın gelir açılmanda hızlı olur ve dikişin olmaz canımmm. Rabbim yar ve yardımcın olsun
29 Kasım 2020 (52 puan) yorumladı
Allah razi olsn
0 oy
14 Nisan 2022 (95 puan) cevapladı
Bence riskli acilman olmazsa ya Allah korusun bebeyn kalp atışı zayflarsa yatış olup kontrol edmeleri gerekirdi o ynden benm gitdi hastane çok iyiya çok güzel takip ediyo hiç riske admiyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

41 haftalık hamileyim, nişan gelmesi ve açıklık varken eve gönderilmek normal mi?
Gebeliğin 41. haftasında 1 cm açıklık ve nişan gelmesi doğumun başlangıç belirtileri olsa da, sancıların düzenli aralıklarla gelmediği ve rahim ağzı açıklığının henüz aktif doğum evresine (genellikle 4-5 cm) ulaşmadığı durumlarda doktorlar hastayı evine dinlenmeye gönderebilir. Aktif doğum süreci başlamadan hastanede beklemek, enfeksiyon riskini artırabileceği için evde dinlenmek daha güvenli kabul edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren kesin belirtiler nelerdir ve ne zaman hastaneye gitmeliyim?
Doğumun başladığını gösteren en önemli belirtiler düzenli ve giderek şiddetlenen kasılmalar, suyun gelmesi ve nişan (mukus tıkacı) atılmasıdır. Kasılmalarınız 5-10 dakikada bir düzenli hale geldiğinde, suyunuz geldiğinde veya bebek hareketlerinde azalma hissettiğinizde vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
41 haftalık hamilelikte 1 cm açıklık ile kaç gün daha beklenebilir?
41. haftada 1 cm açıklık, vücudun doğuma hazırlandığını gösterir ancak bu durumun saatler mi yoksa günler mi süreceği kişiden kişiye değişir. Genellikle 41. haftanın dolmasıyla birlikte doktorlar süreci yakından takip eder ve genellikle 42. haftaya kadar beklemeyi tercih etmezler; bu süreçte NST ve ultrason kontrolleri ile bebeğin durumu 2-3 günde bir değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun eve göndermesi durumunda evde nelere dikkat edilmelidir?
Doktorunuz eve gönderdiyse öncelikle bol bol dinlenmeli, hafif yürüyüşler yaparak süreci desteklemeli ve düzenli beslenmeye dikkat etmelisiniz. En önemlisi, bebeğinizin hareketlerini takip etmeli; şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama veya su gelişi gibi durumlarda beklemeden hastaneye geri dönmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 41. haftasında doktor değişikliği yapmak doğru bir karar mıdır?
Gebeliğin 41. haftası gibi kritik bir dönemde doktor değişikliği yapmak, mevcut süreci ve tıbbi geçmişinizi bilen hekimle devam etmek kadar güvenli olmayabilir. Eğer doktorunuzun yaklaşımından endişe duyuyorsanız, öncelikle mevcut doktorunuzdan neden eve gönderildiğinizi ve hangi belirtilerde acilen gelmeniz gerektiğini detaylıca açıklamasını talep etmeniz daha sağlıklı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
12 cevap 1,359 göst.
0 oy
13 cevap 1,346 göst.
0 oy
0 cevap 207 göst.

1,512,304 soru

24,667,468 cevap

367,069 kullanıcı

...