37+1 haftalık gebeyim, 2 cm açılmam var ama sancım yok normal mi?

0 oy
488 göst.
1 Aralık 2020 Doğum kategorisinde (14 puan) sordu
37+1 bugun kontrolum vardı ve alttan muayne oldum 2/3 cm acilmam var ama hic sancim yok ne suyum geldi ne nişanım yatış önerdiler ama ben kabul etmedim evde cekeyim diye. Böyle olup sancisi cogalan yada suyu gelen oldumu bilginiz varmi kizlar 

4 Cevap

0 oy
1 Aralık 2020 (673 puan) cevapladı
Bence yatisi kabul etmelisin evde aniden suyun gelirse yetismek zor olur en azından hastanede ilgileniyorlar rabbim bir sancidan kurtarsın inşallah
1 Aralık 2020 (14 puan) yorumladı
Amin inşallah canm
-Reklam-
0 oy
1 Aralık 2020 (667 puan) cevapladı
Canım bence daha hem açılman az hemde sancin yok nisan gelmemiş eğer özelde yatış tabiki önerir para kazanmak için Ama sen kanma sancıların gelsin nisanın gelsin gerekirse suyun bile gelse yetişirsin hiç bisey olmaz 
1 Aralık 2020 (14 puan) yorumladı
Aynen canim sağol,  zaten evim yakin hastaneye yetisirim Insallah
1 Aralık 2020 (180 puan) yorumladı
Canım bemim sabah nişanım geldi 40. Haftamdayım  ben bile sancımın sıklaşmasını bekliyorum gitmedim doktora sende bekle gitme hastahaneye
1 Aralık 2020 (667 puan) yorumladı
Rica ederim ne demek Allah tek ayazda kurtarsın doğumu bekleyenleri de seni de
0 oy
1 Aralık 2020 (250 puan) cevapladı
Bnden sana tavsiye bnmde açollmam vardınama sancı yoktu. 

Sıcak suya gir sırtına karnına tut çömel kalk 

2 durma hareket et sürekli dışarı çık uzun yürü 

3 hurma 

4 çömelip kalk 
Plates topun varsa üzerine otur ve dairesel hareketler çiz
 Doğum yapmış biri olarak söylüyorum 
1 Aralık 2020 (250 puan) yorumladı
Evet o wıvak suyu belşne vur ve çömel kalk dikkatli yap kayma
1 Aralık 2020 (20 puan) yorumladı
Hm deniyim bakalım bende 39 haftalk olcm yrn hiç belirtim yok sancı suyum fln nişanda gelmedi
1 Aralık 2020 (20 puan) yorumladı
Hurma yemeninde bir faydasi oluyomu
1 Aralık 2020 (14 puan) yorumladı
Sagol canım uyguĺcm senin kac gun sonra dogumun oldu
1 Aralık 2020 (250 puan) yorumladı
Tabikş hurmann dw faydası var bunları üst üste yapman lazm yürüyüşümüz de yapıyordum 2 kilometre yürüyordum enaz
0 oy
1 Aralık 2020 (163 puan) cevapladı
Kaçıncı doğumun olucak
1 Aralık 2020 (14 puan) yorumladı
Ilk dogumum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık gebelikte 2 cm açılma varken sancı olmaması normal mi?
37 haftalık gebelikte sancı hissedilmeden 2 cm açılmanın olması, vücudun doğuma hazırlandığını gösteren normal bir durumdur. Rahim ağzındaki bu açılma bazen günler sürebilir ve sancıların başlaması tamamen kişisel bir süreçtir. Sancıların henüz başlamamış olması, doğumun hemen o an gerçekleşmeyeceği anlamına gelebilir ancak vücudun doğum eylemine girmeye başladığının en önemli göstergelerinden biridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 cm açılma ile hastaneye yatış yapmalı mıyım yoksa evde mi beklemeliyim?
Doktorunuzun yatış önerisi, doğum sürecini yakından takip etmek ve olası riskleri minimize etmek adına verilen ihtiyati bir karardır. 2 cm açılma aktif doğum evresi öncesi latent faz olarak adlandırılır; bu süreçte evde kalmak mümkün olsa da su gelişi, kanama veya düzenli sancı durumunda derhal hastaneye başvurulmalıdır. Kendi kararınızla evde beklemeyi tercih ediyorsanız, bebeğin hareketlerini sürekli takip etmeli ve herhangi bir aksilikte vakit kaybetmeden sağlık kuruluşuna gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren sancı dışındaki belirtiler nelerdir?
Sancıların başlamadığı durumlarda suyun gelmesi, nişan (mukus tıkacı) gelmesi veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma olması doğumun yaklaştığını gösterir. Su gelişi bazen sızıntı şeklinde olabilir ve bu durumda enfeksiyon riskine karşı mutlaka doktorunuza bilgi vermeniz gerekir. Nişan gelmesi ise genellikle serviksin açılmaya devam ettiğinin ve doğumun birkaç gün içinde gerçekleşebileceğinin bir işaretidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sancı olmadan 2 cm açılma sonrası doğum ne kadar sürede gerçekleşir?
Sancı olmadan 2 cm açılma ile doğumun gerçekleşme süresi kişiden kişiye büyük farklılık gösterir ve bu süre birkaç saatten birkaç güne kadar uzayabilir. Vücut, düzenli kasılmalar başlamadan önce rahim ağzını hazırlamaya devam eder. Bu evrede sancıların başlaması, yürüyüş yapmak veya dinlenmek gibi aktivitelerle desteklenebilir ancak süreci hızlandırmak için aceleci davranmamak ve vücudu dinlemek en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 cm açılma varken evde sancıları tetiklemek için ne yapılabilir?
Sancıları tetiklemek için en etkili doğal yöntemler hafif tempolu yürüyüşler yapmak ve dik pozisyonda kalmaktır. Yer çekiminin etkisiyle bebeğin başı rahim ağzına baskı yaparak açılmanın artmasına ve sancıların başlamasına yardımcı olabilir. Ancak bu süreçte kendinizi yormamanız ve doğum eylemi başladığında enerjinizi korumak için bolca dinlenip beslenmeniz oldukça önemlidir. Herhangi bir müdahale öncesi mutlaka doktorunuzun önerilerini dikkate almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 499 göst.
0 oy
3 cevap 362 göst.
18 Haziran 2023 Doğum kategorisinde Siyahpapatya (149 puan) sordu
0 oy
4 cevap 339 göst.
15 Haziran 2023 Doğum kategorisinde Fevziye Demir (113 puan) sordu
0 oy
2 cevap 637 göst.

1,512,399 soru

24,668,598 cevap

367,134 kullanıcı

...