Doktorun down sendromu dediği bebeğim sağlıklı doğar mı?

0 oy
1,053 göst.
3 Aralık 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (37 puan) sordu
Veya cevrenizde 

16 Cevap

+1 oy
3 Aralık 2020 (1,114 puan) cevapladı
Ilk hamileligimde down sendromlu dediler sukur kizim gayet saglikli 3ye hamileyim 2sinde aslaaa yaptirmadim test inanmiyorum down sendromlu olsaydida benim icin bisey degismezdi
3 Aralık 2020 (779 puan) yorumladı
Hah bende aynı sizin gibi düşünüyorum geçen bir bayan tepki gösterdi yaptırmicam deyince
3 Aralık 2020 (1,114 puan) yorumladı
Istediklerini soylesinler sizin karariniz degisen bisey olmayacaksa hamileliginizi kendinize zehir etmeyin kac cana kiydirdilar engelli diye cok isteyen yaptirsin kimse kimseye karisamaz
-Reklam-
0 oy
3 Aralık 2020 (171 puan) cevapladı
Evet canım çoğu zaman yanılıyorlar 
0 oy
3 Aralık 2020 (3,588 puan) cevapladı
O kadar cok var ki kardesime de denmisti inanmayin canım 
0 oy
3 Aralık 2020 (493 puan) cevapladı
Benim teyzeme dedi doktor teyzem doğana kadr aglamisti üzülmüştü cok ama bebegi gayet sağlıklı dogdu icini ferah tut canım benim allah büyük 
0 oy
3 Aralık 2020 (1,113 puan) cevapladı
Benim teyzeme bu bebek engelli dediler amniyo sıvısı falan aldırdı yine de yürüyemez dediler maşşallah çok sağlıklı bir bebek doğdu
0 oy
3 Aralık 2020 (691 puan) cevapladı
Eşimin amcasının kızına doktor down sendromlu demişler gebeliği riskli çok sıkıntı çekmiş 7 buçuk aylık doğmuş oğlu gayet sağlıklı down sendromlu da değil şuan 10 yaşında hiç bir sağlık sorunu yok 
0 oy
3 Aralık 2020 (120 puan) cevapladı
Evet benim oğluma da söylemişlerdi ama inanmayın ve Üzülmeyin kesinlikle çok şükür oğlum sağlıklı doğdu
0 oy
3 Aralık 2020 (174 puan) cevapladı
Benim oğlumada dedi doktor doğuma kadar ağladım psikolojim bozuldu ama şükürler olsun sağlıklı doğdu.. 
0 oy
3 Aralık 2020 (174 puan) cevapladı
Benimde iki hamilelegimde çıktı cok şükür bir sıkıntıları yok şimdi üçüncüye hamileyim onnda testi iyi çıktı oda saglicakla dogar inşallah yani canım içini ferah tut.
0 oy
3 Aralık 2020 (174 puan) cevapladı
Benimde iki hamilelegimde çıktı cok şükür bir sıkıntıları yok şimdi üçüncüye hamileyim onunda testi iyi çıktı oda saglicakla doğar inşallah yani canım içini ferah tut.
0 oy
3 Aralık 2020 (1 puan) cevapladı
2017 yılında benim ikili test sonucu ve ense kalınlığına göre risk var demişti. Kendimi yiyip bitirdim 24. Haftaya kadar. Ayrıntılı ultrasyona girdim çok şükür herşey normal denildi o zaman içim rahatladı. Çok şükür Bi rahatsızlığı yok kızımın. Bu günde ikinci çocuğum dünyaya geldi
0 oy
3 Aralık 2020 (265 puan) cevapladı
hemen hemen aynı dönem içersinde iki ablama bi kuzenime birde arkadaşıma dediler. Hepsi de sağlıklı çok şükür.. Bu testler %100sonuç vermiyo hiç bi zaman. Amniyon sıvısından alınsa bile kesin sonuç değil..
0 oy
3 Aralık 2020 (332 puan) cevapladı
Sonuçta Dr da bir istatistik üzerinden konuşuyor kesin bişey yok 
0 oy
3 Aralık 2020 (1,025 puan) cevapladı
Organ taramada kalbinde parlaklık var genetik bir rahatsızlığı olabilir dediler ama ikili temiz çıkmıştı çok şükür Rabbime sapasağlam hiç bir sorunu yok 
0 oy
3 Aralık 2020 (154 puan) cevapladı
Cevremde üç tane biliyorum canim dovn sendromlu dediklerini ve hic biseyleri yok masallah...tarama testleri yaniltici oluyor ve gebeligi zehir ediyor o yuzden yaptirmadim rabbimden gelene raziyim zaten ilk cocugum bir melek kurban olurum onu yaradana
0 oy
3 Aralık 2020 (779 puan) cevapladı
Teyzem doğum yaptı ona da dediler down sendromlu diye sıvı aldırdı bir ay kendini yedi çocuk şimdi sapasağlam 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doktorun down sendromu riski dediği bebek sağlıklı doğabilir mi?
Doktorların tarama testlerinde down sendromu riski görmesi, bebeğin kesin olarak hasta olduğu anlamına gelmez. İkili veya üçlü tarama testleri sadece bir olasılık hesabı sunar; yüksek riskli çıkan birçok gebelikte detaylı ultrason ve ileri tanı testleri (NIPT veya amniyosentez) sonucunda bebeğin sağlıklı olduğu anlaşılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tarama testinde yüksek risk çıkması bebeğin down sendromlu olduğunu mu gösterir?
Tarama testlerinde yüksek risk çıkması, bebeğin kesinlikle down sendromlu olduğu anlamına gelmez, sadece daha ileri tetkiklere ihtiyaç duyulduğunu gösterir. Birçok anne adayı tarama testlerinde düşük olasılık alsa bile bebeklerinde sorun çıkabilir veya tam tersi, yüksek riskli sonuçlara rağmen sağlıklı bebekler dünyaya gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Down sendromu şüphesinde kesin sonuç için hangi testler yapılmalıdır?
Down sendromu şüphesi durumunda kesin teşhis için NIPT (non-invaziv prenatal test) veya invaziv yöntemler olan amniyosentez ve koryon villus örneklemesi (CVS) tercih edilir. Tarama testleri sadece bir risk skorlaması yaparken, bu genetik testler bebeğin kromozom yapısını doğrudan inceleyerek çok yüksek doğruluk payı ile tanı koyar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Detaylı ultrasonda down sendromu belirtileri nelerdir?
Detaylı ultrasonda ense kalınlığının artışı, burun kemiğinin hipoplastik veya yok olması, kalp anomalileri ve bazı ekstremite bulguları down sendromu için belirteç olabilir. Ancak bu bulguların varlığı tek başına tanı koydurmaz; uzman perinatologlar tarafından değerlendirilmeli ve gerekirse genetik testlerle doğrulanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NIPT testi down sendromunu yüzde kaç doğrulukla tespit eder?
NIPT testi, down sendromu (trizomi 21) için %99'un üzerinde bir doğruluk oranına sahiptir. Kandan alınan örnekle bebeğin DNA'sının incelendiği bu test, tarama testlerine göre çok daha güvenilir sonuçlar verir ancak yine de pozitif sonuçların amniyosentez gibi tanısal yöntemlerle kesinleştirilmesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 1,065 göst.
0 oy
10 cevap 790 göst.
0 oy
16 cevap 1,032 göst.
0 oy
7 cevap 1,698 göst.
14 Şubat 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Nurrylmz (193 puan) sordu

1,512,787 soru

24,673,849 cevap

367,421 kullanıcı

...