Hamileyken göğsümden süt geliyor, bu normal mi?

0 oy
407 göst.
16 Aralık 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (282 puan) sordu
Hanımlar, hamileyken süt yapıcı şeyler yeniyor mu yoksa bebek olduktan sonra mı ve yeniliyorsa ya da içiliyorsa neler yiyip içilmelidir? 
Gebelik haftası 22+4

3 Cevap

0 oy
16 Aralık 2020 (3,168 puan) cevapladı
Sütü arttıran tek şey su diğer önerilen şeylerin bilimsel bir dayanağı yok şekerli şeyler önerilecektir emzirirken çok efor sarf ediliyor vucut süt üretmek içinde sürekli çalışıyor düşen şekerinize iyi gelir bide kilo yapar başka bişeye yaramaz gebeyken değil dogum dan sonra süt için yapın ne yapacaksanız gebeyken süre ihtiyaç yok sonucta 
-Reklam-
0 oy
16 Aralık 2020 (426 puan) cevapladı
Doğumdan nonce Süt yapan bir şey yok sadece bol su tuket. Doğumdan sonra sana bolca şekerli şeyler yedirecekler hiç bir şey için kendini zorlama şekerli şeyler süt yapmaz. Doğumdan hemen sonra bebeğinde gaz olmaması için rezene içmeye başlayabilirsin ve bol yeşillik meyve sebze.
0 oy
16 Aralık 2020 (153 puan) cevapladı
Bebek olduktan sonra sut yapıcı yiyecekler yeniyor bulgur çok sut yapıyor kuru incir 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken süt gelmesi normal mi ve ne zaman başlar?
Hamileliğin ikinci trimesterinden itibaren göğüslerden kolostrum adı verilen ilk sütün gelmesi oldukça normal ve fizyolojik bir süreçtir. Vücut, bebeğin doğumu sonrasındaki beslenme dönemine hormonlar aracılığıyla kendini hazırlar. Bazı kadınlarda bu durum hiç yaşanmazken bazılarında damla şeklinde sızıntılar görülebilir; bu durumun yaşanmaması sütün olmayacağı anlamına gelmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken süt artırıcı yiyecekler tüketmek gerekir mi?
Hamilelik döneminde özel olarak süt artırıcı gıdalarla beslenmeye gerek yoktur çünkü süt üretimi asıl olarak doğumdan sonra bebeğin emmesiyle tetiklenen hormonal bir süreçtir. Bu dönemde anne adayının dengeli, protein ve sıvı ağırlıklı beslenmesi genel sağlık için yeterlidir. Süt yapıcı gıdalar ancak bebek doğduktan sonra emzirme sürecini desteklemek amacıyla beslenme düzenine eklenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüslerden sıvı gelirse ne yapmak gerekir?
Hamilelikte göğüslerden sıvı gelmesi durumunda bu bölgeyi sıkmamak, masaj yapmamak ve sıvı çıkışını zorlamamak en sağlıklı yaklaşımdır. Göğüs uçlarını tahriş etmemeye özen gösterilmeli ve hijyen için sadece ılık su ile temizlik yapılmalıdır. Eğer sıvı akışı çok yoğunsa veya beraberinde ağrı, kızarıklık gibi belirtiler varsa mutlaka bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan önce süt gelmemesi emzirmeye engel midir?
Doğumdan önce süt gelmemesi veya göğüslerde bir değişiklik hissedilmemesi, doğum sonrasında süt gelmeyeceği anlamına gelmez. Süt üretimi, bebek doğup plasenta ayrıldıktan sonra vücuttaki progesteron hormonunun düşmesi ve prolaktin hormonunun devreye girmesiyle gerçekleşir. Bu nedenle hamilelik sürecinde süt gelmemesi tamamen normal kabul edilen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde sütü artırmak için neler içilmelidir?
Emzirme döneminde süt üretimini desteklemek için en önemli faktör günlük su tüketimini 2,5-3 litre seviyesinde tutmaktır. Bunun yanı sıra rezene çayı, ısırgan otu çayı ve malt içecekleri gibi galaktagog etkili içecekler uzman kontrolünde tercih edilebilir. Ancak süt miktarını artıran en temel mekanizmanın bebeğin sık sık ve etkili bir şekilde emzirilmesi olduğu unutulmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,681 soru

24,672,240 cevap

367,325 kullanıcı

...