NST sonucumda sancı var mı nasıl anlarım?

0 oy
537 göst.
29 Aralık 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (64 puan) sordu

Sancı var.mi sizce kızlar 

image

Gebelik haftası 35+2

3 Cevap

0 oy
29 Aralık 2020 (1,203 puan) cevapladı
Başlarda  sancı  çıkmış  sonra kesilmiş  sancılar   düzensiz sancılar  bunlar 
29 Aralık 2020 (64 puan) yorumladı
Çok yoruldum artık bir an önce gelsin istiyorum
29 Aralık 2020 (1,203 puan) yorumladı
Bende 35 haftalik hamileyim  bende  yoruldum  ama biraz  daha beklesinler şuan  erken 37 den sonra gelsinler  mümkünse  RABBİM sağlıkla hayırla kucagimiza almayı nasip etsin inşallah yavrularımizi
29 Aralık 2020 (64 puan) yorumladı
Amiiin insaAllah canım benim
-Reklam-
0 oy
29 Aralık 2020 (759 puan) cevapladı
Sancı var canım. Dün bende girdim benim  böyle deyildi
29 Aralık 2020 (64 puan) yorumladı
Doğrudur canım çok geç gelmesini istemiyorum çok zor geçiyor çünkü
29 Aralık 2020 (759 puan) yorumladı
Nasıl yani anlamadım
0 oy
29 Aralık 2020 (68 puan) cevapladı
Merhaba canım bunlar bebek hareketin den kaynaklı sancı çizgileridir yani normal doğum sancıları değildir rahat olabilirsin aslında dr biz bunu kabul etmemeli yenisini istemeliydi 
29 Aralık 2020 (64 puan) yorumladı
Bişey demedi canım yakın zamanda doğum gözükmüyor dedi sadece ama ben çok sabırsızım
29 Aralık 2020 (68 puan) yorumladı
Yani öyle dediyse doğru sancı değiller çünkü keşke yenisini isteseymiş sağlıklı doğumlar daha var
29 Aralık 2020 (64 puan) yorumladı
Aynen öyle canım teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST çıktısında sancı olduğu nasıl anlaşılır?
NST çıktısında sancı olduğunu anlamak için kağıt üzerindeki alt dalgalanmalara bakılır. Alt kısımda yer alan değerlerin 20-30 mmHg üzerine çıkıp düzenli aralıklarla zirve yapması ve ardından tekrar düşmesi, rahim kasılmalarının yani sancının başladığına işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı değeri kaç olmalıdır?
NST cihazında sancı değerinin net bir sınırı olmamakla birlikte, istirahat halindeyken 10-20 mmHg civarında seyreden değerlerin, kasılma anında 40-50 mmHg ve üzerine çıkması sancı olarak değerlendirilir. Ancak bu değerler kişinin gebelik haftasına ve rahim hassasiyetine göre değişiklik gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında sancı grafiği neye benzer?
NST kağıdındaki sancı grafiği, düzenli aralıklarla tekrarlayan 'tepe' veya 'dağ' şeklindeki yükselişlerle kendini gösterir. Eğer bu yükselişler her 5-10 dakikada bir tekrarlıyorsa ve bebek kalp atış hızıyla uyumlu bir seyir izliyorsa, bu durum gerçek doğum sancısı belirtisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sancısı NST'de nasıl görünür?
Doğum sancısı, NST çıktısında alt satırdaki değerlerin belirgin ve ritmik bir şekilde yükselip alçalmasıyla görünür. Yalancı sancıların aksine, doğum sancıları giderek şiddetlenir, süresi uzar ve aralarındaki mesafe kısalan düzenli bir grafik çizer.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancı çıkmazsa sancım yok mudur?
NST'de sancı çıkmaması her zaman sancınızın olmadığı anlamına gelmeyebilir; bazen cihazın yerleşimi veya kasılmaların henüz düzenli olmaması nedeniyle sancı grafiğe yansımayabilir. Eğer şiddetli ağrı, su gelişi veya kanama gibi belirtileriniz varsa, NST sonucundan bağımsız olarak mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 179 göst.
0 oy
3 cevap 707 göst.
12 Haziran 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Sura3466 (8,866 puan) sordu
0 oy
4 cevap 367 göst.
11 Ekim 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde gezginingiliz (164 puan) sordu
0 oy
2 cevap 369 göst.

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...