30 haftalık hamileyim, gebelik şekerim var ve çok kabızım?

0 oy
218 göst.
1 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (114 puan) sordu
Kizlar 30+6 haftalik hamileyim ve kabızim tuvalette çok zorlaniyorum gebelik şekerim var ve insulin kullaniyorum bu yuzden kuru kayısı ve incir yiyemiyorum suyuda çok tüketiyorum baska ne onerileriniz olabilir çok perisan durumdayim 
Gebelik haftası 30+6

1 cevap

0 oy
1 Ocak 2021 (295 puan) cevapladı
Canım bol bol yürüyüş yap ve beyaz lahana ye çiğ ama bende aynı şeyi yaşadım 4 gün boyunca lahana yedim çok iyi geldi sürekli hareket ettim yürüdüm anca öyle düzelebildim sende öyle yap
1 Ocak 2021 (114 puan) yorumladı
Tesekkur ediyorum deniycem
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

30 haftalık hamilelikte şeker hastasıyım, kabızlık için ne yapabilirim?
Diyabetik gebelerde kabızlık yönetimi için glisemik indeksi düşük, lif oranı yüksek besinlere odaklanılmalıdır. Kan şekerini yükseltmeyen chia tohumu, keten tohumu veya doktorunuzun onayladığı lif takviyelerini beslenme düzeninize eklemek bağırsak hareketliliğini artırabilir. Günlük sıvı alımınızı kilonuz başına 30-35 ml olacak şekilde planlamak ve öğün aralarında hafif tempolu yürüyüşler yapmak sindirim sisteminizi destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin kullanan hamilelerde kabızlığa iyi gelen güvenli besinler nelerdir?
İnsülin kullanan anne adayları için kan şekerini dengeleyen kabak, brokoli, enginar ve yeşil yapraklı sebzeler en güvenli lif kaynaklarıdır. Kuru meyveler yerine taze salatalık, domates veya az miktarda badem gibi kuruyemişler tüketerek bağırsaklarınızı çalıştırabilirsiniz. Bağırsak florasını desteklemek için doktorunuza danışarak probiyotik yoğurt veya kefir tüketimini öğünlerinize dahil edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kabızlık nasıl geçer ve nelere dikkat edilmelidir?
Gebelikte kabızlığı önlemek için tuvalet alışkanlıklarını düzenlemek ve fiziksel aktiviteyi artırmak kritik öneme sahiptir. Her sabah aynı saatte tuvalete gitmeye çalışmak ve çömelme pozisyonunu destekleyen tabureler kullanmak dışkılama sürecini fiziksel olarak kolaylaştırır. Ayrıca, insülin direnciniz veya gebelik şekeriniz olduğu için karbonhidrat alımını sınırlandırıp, lifli gıdaları mutlaka protein veya sağlıklı yağlarla birlikte tüketmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kabızlık için doktor kontrolünde hangi yöntemler uygulanır?
Gebelik şekeri olan ve insülin kullanan hastalarda, kabızlık için kullanılacak her türlü ilaç veya takviye mutlaka takip eden kadın doğum uzmanı veya endokrinolog tarafından belirlenmelidir. Doktorunuz bağırsak hareketlerini düzenleyen, kan şekerini etkilemeyen güvenli laksatifler veya magnezyum takviyeleri önerebilir. Kendi başınıza bitkisel çay veya ilaç kullanmak kan şekeri dengenizi bozabileceği için mutlaka hekim onayı almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 30. haftadan sonra kabızlık neden daha çok görülür?
Hamileliğin 30. haftasından sonra büyüyen uterusun bağırsaklara yaptığı baskı ve gebelik hormonlarının sindirim sistemini yavaşlatması kabızlığı tetikler. Özellikle insülin kullanan gebelerde beslenme kısıtlamaları da süreci zorlaştırabilir. Bu dönemde bağırsak yavaşlaması doğal bir süreç olsa da, dışkılama sırasında aşırı ıkınmak hemoroid riskini artırabileceği için mutlaka doktorunuzla beslenme ve egzersiz planınızı güncellemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,452 soru

24,669,307 cevap

367,168 kullanıcı

...