2 aylık hamileyim göbeğim neden erkenden çıktı?

0 oy
831 göst.
3 Ocak 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (10 puan) sordu
Merhaba anneler hamisler ben ikinci cocuguma 2 aylik hamileyim ama hic istahim ve bulantilarim olmasima ragmen 3. 4 gün icindr göbegim cikmaya basladi daha erken oldugunu düşünüyorum sizce 
Gebelik haftası 8+1

13 Cevap

0 oy
3 Ocak 2021 (1,545 puan) cevapladı
Gaz olabilir canım o. Bende de gazdan dolayı öyleydi o zamanlar
-Reklam-
0 oy
3 Ocak 2021 (782 puan) cevapladı
Her vucut aynı değil benim de ilk gebeliğim ama o haftalarda göbegim baya vardı
0 oy
3 Ocak 2021 misafir cevapladı
Benimde çıkmaya başladı ilk haftalarda suan 2 bucuk ayligim ama sanırsın 4 5 aylik :)
0 oy
3 Ocak 2021 (4,900 puan) cevapladı
İç karnın dardır
0 oy
3 Ocak 2021 (630 puan) cevapladı
O haftalarda gaz oluyor bir iner bir çıkar daha erken 
0 oy
3 Ocak 2021 (493 puan) cevapladı
Kız sorma aynı dert bende de var  9 haftalık hamileyim şimdiden 5 aylık gibi hayret ediyorum
0 oy
3 Ocak 2021 (456 puan) cevapladı
Büyük ihtimalle gaz olabilir canım bende 9 haftalığım sabahları göbek yok akşamları gazdan şişiyor eğer gazsa anlayabilirsin
3 Ocak 2021 (493 puan) yorumladı
Yok valla benimki gaz değil bildiğin bebek göbeği
3 Ocak 2021 (10 puan) yorumladı
Midemde eksime var ama gaz sorunum cok yok oglumda 5 aylikken cikmisti ama simdi çok erken bilmiyorum sabahlari bile ac karninayken siskinlik hissediyorum
0 oy
3 Ocak 2021 (355 puan) cevapladı
Ben gibisin aynı:)
0 oy
3 Ocak 2021 (1 puan) cevapladı
21 haftalık hamileyim ama göbeğim hiç yok denilecek kadar az erkek bebeğimin cinsiyeti o yüzden mi acaba ?
0 oy
3 Ocak 2021 (14 puan) cevapladı
Ayni ben bu soruyu soracaktim.ilk hamileligimde 15ci haftadan sonra olan gobegim simdi 9haftalikken var.oyle gazdan filan oldugunu da dusunmuyorum.cunki sabah baktigimda da cok az fark oluyor ve sadece 1kilo almamaga ragmen artik pantolonlarima sigamiyorum
4 Ocak 2021 (348 puan) yorumladı
Benimde öyle hiç bir fark yok valla pantolonlara bile sigamiyorum
0 oy
4 Ocak 2021 (10 puan) cevapladı
Benimde 2.gebeliğim 3 aylık ama sanki 6 aylık gibi göbeğim var
0 oy
4 Ocak 2021 (348 puan) cevapladı
Bebeğim YouTubeda bir video izledim daha önce hamilelik geçirmiş hamilelerin karınları daha çabuk şekil alıyormuş buda bir önceki hamilelikte rahimin hamileliğe alıştığı içinmiş kadın öyle anlatıyor yani bende onun yalancısıyım gaz toplanmasida olabilir benimde ikinci hamileliğim hemen karnım büyümeye başladı sonrada o kadını dinledim iste
0 oy
4 Ocak 2021 (7 puan) cevapladı
İkinci gebelikte daha çabuk belli oluyor bende 2 aylıkken kocamandı karnım şimdi yediayligim mont giyince hiç belli olmuyor diyorlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İkinci gebelikte göbek neden daha erken çıkar?
İkinci gebelikte karın kaslarının ilk hamilelikten dolayı daha esnek olması nedeniyle göbek daha erken belirginleşebilir. İlk gebelikte gerilen karın duvarı ve bağ dokuları, ikinci hamilelikte uterusun büyümesine karşı daha az direnç gösterir. Bu durum, anne adayının vücudunun gebeliğe daha hızlı uyum sağlamasına ve karnın dışarıdan daha erken fark edilmesine neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 2. ayında göbek çıkması normal mi?
Hamileliğin 2. ayında görülen karın şişkinliği genellikle gerçek bir bebek büyümesinden ziyade sindirim sistemi yavaşlaması veya gaz birikimiyle ilgilidir. Gebelik hormonları olan progesteron, bağırsak hareketlerini yavaşlatarak şişkinliğe yol açabilir. Uterus henüz pelvik bölgenin dışına tam olarak çıkmadığı için bu dönemdeki belirginleşme çoğunlukla vücudun hormonal değişime verdiği bir tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 8 haftalıkken karın büyümesi nasıl anlaşılır?
8 haftalık gebelikte karın büyümesi, kıyafetlerin bele oturmaması veya alt karın bölgesinde hissedilen dolgunluk hissi ile anlaşılır. Bu dönemde rahim bir limon boyutuna ulaşmış olsa da, karın çevresindeki genişleme sıklıkla ödem, gaz ve bağırsakların yer değiştirmesiyle ilişkilidir. Gerçek fetal büyüme genellikle 12. haftadan sonra uterusun kasık kemiğinin üzerine çıkmasıyla belirginleşmeye başlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte iştahsızlık varken göbek neden büyür?
İştahsızlık ve mide bulantısı yaşansa bile, gebelikte vücut su tutmaya meyillidir ve hormonlar sindirimi yavaşlatır. Bu durum, besin alımı az olsa dahi karın bölgesinde şişkinlik ve dolgunluk hissi yaratabilir. Vücut, gebelik hormonlarının etkisiyle karın çevresindeki dokuları gevşettiği için, az miktarda yemek yenilse bile karın bölgesinde daha erken bir dışa doğru çıkıntı gözlemlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde karın şişkinliği ne zaman geçer?
Erken gebelik dönemindeki karın şişkinliği genellikle ilk trimesterin sonunda, 12. haftadan itibaren azalır veya yerini gerçek bir gebelik karnına bırakır. Gaz ve ödem kaynaklı şişkinlikler, vücudun hormon seviyelerine alışmasıyla birlikte hafifler. Eğer şişkinliğe şiddetli ağrı, kramp veya anormal kanama eşlik etmiyorsa, bu durum gebeliğin normal bir süreci olarak kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 557 göst.
28 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gly00 (354 puan) sordu
0 oy
3 cevap 549 göst.
4 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mzsvc50 (268 puan) sordu
0 oy
31 cevap 3,163 göst.

1,512,350 soru

24,667,993 cevap

367,103 kullanıcı

...