17 haftalık hamileyim, yemekten sonra başım ağrıyor, neden?

0 oy
172 göst.
5 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
Merhabalar,17+4 haftalık hamileyim 2.gebeliğim .Genelde yemek yedikten sonra ve ara ara çok şiddetli başım ağrıyor aranızda bu durumu yaşayıpta sonucunda şeker veya tansiyonu çıkan var mı??Doktorum 1 hafta tansiyonunu takip edelim olmazssa şekerine de Bakalım dedi.Ilk gebeliğimde böyle  bişey yaşamamıştım kilomda olduğu için endişeleniyorum
Gebelik haftası 17+4

1 cevap

0 oy
5 Ocak 2021 (485 puan) cevapladı
Benimde hic geçmeyen baş ağrılarım war iki üç gündür ya , günümüzde aynı bu arada , acaba haftanın yarattığı hormonal bi durum mudur,? Benim üçüncü gebeligim kızımda tansiyon ilaç kullandım 22.haftadan sonra,  acaba bu da mı tansiyona bağlı endişelendim simdi 
5 Ocak 2021 (2 puan) yorumladı
Sanmıyorum ama olabilir de  diğer hamileliğimde hiç böyle bişey yaşamadım . sende istersen takip et tansiyonunu öncekinde de varmış çünkü. Benim genelde yemekten sonra olduğu için doktor şeker de olabilir dedi
5 Ocak 2021 (485 puan) yorumladı
Himm doğru diyosun takip edeyim bi , ewet genelde yemek sonrası baş ağrısı şekere bağlı oluyo , umarim hic biri değildir hormonaldir
5 Ocak 2021 (2 puan) yorumladı
İnşallah  sizinki de öyledir
5 Ocak 2021 (485 puan) yorumladı
Ins cnm ya
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte yemekten sonra şiddetli baş ağrısı neden olur?
Hamilelikte yemek sonrası görülen şiddetli baş ağrıları, kan şekeri dalgalanmaları, tansiyon değişimleri veya gebelik diyabeti gibi durumların habercisi olabilir. Yemek yedikten sonra vücuttaki insülin tepkisi ve kan şekerinin hızla yükselip düşmesi, özellikle hassas olan anne adaylarında migren benzeri ağrıları tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık gebelikte tansiyon ve şeker takibi nasıl yapılır?
17 haftalık gebelikte tansiyon takibi için sabah ve akşam olmak üzere günün farklı saatlerinde, dinlenmiş haldeyken ölçüm yapılması önerilir. Şeker takibi için ise doktorunuzun belirlediği açlık ve tokluk kan şekeri ölçümlerini bir tablo halinde tutmalı ve değerlerinizi 1 hafta boyunca not ederek kayıt altına almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yüksekliği baş ağrısı yapar mı?
Evet, gebelikte kan şekeri seviyelerindeki ani yükselme veya düşüşler vücutta baş ağrısına yol açabilir. Kan şekerinin dengesiz seyretmesi, beynin enerji ihtiyacını karşılamasını zorlaştırarak şiddetli ağrıları tetikleyebilir; bu nedenle açlık ve tokluk kan şekeri seviyelerinin hekim tarafından kontrol edilmesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte baş ağrısı hangi durumlarda tehlikelidir?
Hamilelikte baş ağrısı, özellikle görme bozuklukları, ani ödem (el ve ayaklarda şişme), yüksek tansiyon veya şiddetli karın ağrısı ile birlikte görülüyorsa tehlikeli olabilir. Bu belirtiler preeklampsi riskini işaret edebileceği için herhangi bir ağrı kesici almadan önce mutlaka doktorunuza başvurmalı ve tansiyon değerlerinizi mutlaka bildirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kilolu hamilelerde gebelik şekeri riski nedir?
Kilolu gebelerde insülin direnci daha yaygın görüldüğü için gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) riski daha yüksektir. Vücut ağırlığı fazla olan anne adaylarında hormonların etkisiyle insülinin etkinliği azalabilir, bu durum kan şekeri seviyelerinin normalden yüksek seyretmesine ve dolayısıyla baş ağrısı gibi yan etkilere neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 580 göst.

1,512,457 soru

24,669,392 cevap

367,171 kullanıcı

...