Hamilelikte karnımın altında şişkinlik ve enfeksiyon normal mi?

0 oy
378 göst.
18 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (107 puan) sordu
Kızlar bebek karnımın altında sanki birde çok yemek yemisim gibi bi şişkinliğim var yemeği abartmadm bu arada enfeksiyonum var idrar yollarmda antibiyotik kullanıyorum bi sorun yaratirmi acaba ?
Gebelik haftası 25+2

3 Cevap

0 oy
18 Ocak 2021 (107 puan) cevapladı
Yokmu bilgisi olan ?
-Reklam-
0 oy
18 Ocak 2021 (14 puan) cevapladı
Bende antibiyotik kullandim mecburen, iltihab vardi kaninda ,bu belirtiler bendede vardi erken doğum riski var dedi doktir henen serum igne ilac,ve hep yat dedi.gec kalmadan muayene olum
18 Ocak 2021 (107 puan) yorumladı
4gün önce muayne oldum kan idrae herseye bakildi aslında bi sorun yoktu enfeksiyon haricinde gerci hamileligimin basindan beri vardı benim
0 oy
18 Ocak 2021 (116 puan) cevapladı
Bende iki kere antibiyotik kullandım idrar yolları için bi sorun olmadı bebek dönmüş olabilir mi acaba 
18 Ocak 2021 (107 puan) yorumladı
Olabilir hep kafasi göbegimin ordaydi aşagiya döndü belkide ondandır bilemedim hareketleri iyi ama suanda
23 Şubat 2021 (14 puan) yorumladı
Merhaba nasılsın iz durumunu merak ettim de

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu karnın altında şişkinlik yapar mı?
Evet, hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu mesane bölgesinde baskı, hassasiyet ve şişkinlik hissi yaratabilir. Enfeksiyon kaynaklı inflamasyon, karnın alt kısmında dolgunluk ve rahatsızlık hissine yol açarak sanki çok yemek yemişsiniz gibi bir şişkinlik algısı oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde idrar yolu enfeksiyonu tedavisinde kullanılan antibiyotikler güvenli mi?
Doktorunuz tarafından reçete edilen antibiyotikler, hamilelik döneminde enfeksiyonun bebeğe zarar vermesini önlemek için güvenli kabul edilen gruplardan seçilir. Antibiyotik tedavisini yarım bırakmamak enfeksiyonun böbreklere sıçramaması ve erken doğum riskinin engellenmesi açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karnın altındaki şişkinlik hissi ne zaman bir risk belirtisidir?
Karnın altındaki şişkinlik hissine şiddetli kasık ağrısı, vajinal kanama, ateş, titreme veya idrar yaparken yanma gibi belirtiler eşlik ediyorsa bu bir risk belirtisi olabilir. Bu durumda vakit kaybetmeden sizi takip eden kadın doğum uzmanına başvurarak enfeksiyonun durumunu tekrar değerlendirmesini sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu ve şişkinliği azaltmak için neler yapılabilir?
Enfeksiyon süresince bol su tüketmek idrar yollarının temizlenmesine yardımcı olur ve şişkinlik hissini hafifletir. Ayrıca doktorunuzun onayladığı probiyotik takviyeleri kullanmak, antibiyotiğin sindirim sistemi üzerindeki yan etkilerini azaltarak mide ve karın bölgesindeki rahatsızlık hissini dengeleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte idrar yolu enfeksiyonu bebeği nasıl etkiler?
Tedavi edilmeyen idrar yolu enfeksiyonları erken doğum riski, düşük doğum ağırlığı ve anne adayında böbrek enfeksiyonu gibi ciddi komplikasyonlara yol açabilir. Bu nedenle antibiyotiklerin düzenli kullanımı, enfeksiyonun bebeğin gelişimini etkilemesini önlemek adına en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 173 göst.
28 Mart 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Opia (139 puan) sordu
0 oy
1 cevap 371 göst.
0 oy
1 cevap 201 göst.
1 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yezra dolunay (107 puan) sordu

1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...