40+0 normal doğum yaptım, emzirirken nefesim kesildi ve göğüslerim sertleşti, neden olur?

0 oy
656 göst.
21 Ocak 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (16 puan) sordu
Kızlar sonunda hayırlısıyla dün gece 22 de normal doğumla kendi sancılarımla doğdu. Çok güzel bir duygu hala şok içindeyim. Ama bu sabah 5 civarı süt vermeye başladım aniden kaskatı oldu hemen hemşire çağırdım geldi aldı oksijen verdiler. Şimdide serum verecekler ve kan aldılar. Neden oldu acaba hemşirelere soruyorum daha sonra bilgi veririz diyorlar çok korkuyorum neden oldu sizce yaşayan var mı ilk bebeğim. 40+0 da doğdu 
Gebelik haftası Doğdu
Kapatılma nedeni: Sol üst köşeden bebek bakımı bölümüne yazınız

6 Cevap

0 oy
21 Ocak 2021 (547 puan) cevapladı
Rabbim korktugun yere ugratmasn insAllah bisey olmaz
21 Ocak 2021 (16 puan) yorumladı
Amin Allah razı olsun
-Reklam-
0 oy
21 Ocak 2021 (517 puan) cevapladı
Gözün aydin olsun cnm insallah bisey olmz
21 Ocak 2021 (16 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim inşallah olmaz
21 Ocak 2021 (517 puan) yorumladı
Allah yardimcin olsun cnm moral ver kndine
0 oy
21 Ocak 2021 (554 puan) cevapladı
Gözün aydın canım. İ sallah hiç bir şey olmaz, sağlıkla buyitursun bebeğini..
0 oy
21 Ocak 2021 (338 puan) cevapladı
Ilk dogumda benm bebegimide almislardi kontrol icin kusmustu nefessiz kalmisti ama bisey olmuyor ibsallah takip amacli aliyorlar 
0 oy
21 Ocak 2021 (648 puan) cevapladı
Rabbim yardımcınız olsun inşallah korkulacak birşey yoktur canım neden olduğunu öğrenince bizide bilgilendirirmisiniz çok sevinirim sizden bir bilgi edinmiş olurum
21 Ocak 2021 (16 puan) yorumladı
Doktor geldi şimdi yenidoğan yoğun bakımda yatıracaklar mış hızlı nefes alıp veriyormuş
21 Ocak 2021 (16 puan) yorumladı
Sevk edecekler başka hastaneye çok korkuyorum
21 Ocak 2021 (691 puan) yorumladı
Korkma dua et. Demek ki bebeğine bakmaya nitelikte değiller bu yüzden sevk ediyorlar. Israrla tutup yardımcı olmamaları dan iyidir.
Ne durumdasınız bize de haber ver emi. İyi olacak bebeğin üzülme
21 Ocak 2021 (648 puan) yorumladı
Dua et canım benim allah yardımcınıZ olsun dualarım sizinle
0 oy
21 Ocak 2021 (80 puan) cevapladı
Allah sağlıklı büyütmeyi nasip etsin inşaallah kötü bir şey yoktur. Rabbim bebeğini korusun uzun yıllar sağlıkla huzurla yaşamasını nasip etsin. Amiiinnn
21 Ocak 2021 (16 puan) yorumladı
Amin inşallah Allah razı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası 40+0 haftalık bebek emzirirken neden göğüs sertleşmesi olur?
Doğum sonrası ilk günlerde göğüslerin aniden kaskatı olması, sütün gelmeye başlamasıyla oluşan 'tazyikli süt akışı' veya 'göğüs dolgunluğu' olarak adlandırılan fizyolojik bir süreçtir. Süt kanallarının aniden açılması ve süt üretiminin hızlanması sonucu dokularda ödem ve gerginlik yaşanabilir. Bu durum genellikle sütün kanallarda birikmesiyle sertliğe yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumdan hemen sonra nefes darlığı ve oksijen ihtiyacı neden oluşur?
Doğumdan hemen sonra gelişen nefes darlığı veya solunum desteği ihtiyacı, doğum yorgunluğu, anemi, sıvı dengesizlikleri veya nadiren de olsa doğum sonrası emboli gibi tıbbi durumlar nedeniyle tetiklenebilir. Özellikle doğum sonrası ilk saatlerde annenin genel durumunun takibi, kan değerlerinin incelenmesi ve serum desteği verilmesi, vücudun doğum stresine verdiği tepkiyi yönetmek için uygulanan standart bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra hastanede kan tahlili ve serum uygulaması neden yapılır?
Doğumdan sonra kan tahlili ve serum uygulaması, annenin kan kaybı düzeyini, elektrolit dengesini ve enfeksiyon riskini kontrol altında tutmak için yapılır. Kan değerleri, özellikle hemoglobin seviyeleri doğum sonrası iyileşme sürecini doğrudan etkilediği için hayati önem taşır. Serum desteği ise annenin kaybettiği sıvıları yerine koymak ve gerekli ilaçların hızlıca kana karışmasını sağlamak amacıyla uygulanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan annelerinde süt gelmeye başladığında görülen göğüs sertliği nasıl geçer?
Göğüs sertliğini hafifletmek için emzirme öncesinde ılık kompres yaparak süt kanallarını gevşetebilir ve emzirme sonrasında ise soğuk kompres uygulayarak ödemi azaltabilirsiniz. Bebeğin sık sık emzirilmesi, kanalların boşalmasını sağlayarak sertliğin hızla azalmasına yardımcı olur. Sertlik devam ederse doktorunuza danışarak uygun bir göğüs masajı veya sağım yöntemi hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan hemen sonra yaşanan ani nefes darlığı ve göğüs sertliği ne zaman geçer?
Doğum sonrası yaşanan bu tür ani fiziksel tepkiler genellikle hastane ortamında uygulanan tedavi ve dinlenme ile ilk 24-48 saat içerisinde kontrol altına alınır. Vücudun doğum sonrası hormonel ve fiziksel değişime uyum sağlaması birkaç gün sürebilir. Eğer belirtileriniz devam ederse veya artış gösterirse, mutlaka hemşire veya doktorunuza detaylı bilgi talebinde bulunarak durumu yakından takip ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,482 soru

24,669,843 cevap

367,195 kullanıcı

...